Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

PC start tweede keer niet op

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• coen254
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22-06 19:53
Hoi,

Mijn nieuw gebouwde systeem start niet op nadat hij heeft uitgestaan. De fans gaan (op vol vermogen) draaien en de RGB dingetjes (meegeleverde CPU fan) gaan ook aan. Als ik de stroom uitzet, een paar seconden wacht en de stroom weer aan zet start de computer wel weer normaal. Ik geloof dat ik een zachte tik hoor als de stroom er eventjes af is maar dat weet ik niet zeker. Bij een reboot start alles wel normaal op. Heeft iemand misschien een idee wat ik hier aan kan doen? Ik vermoed zelf dat het een probleem met het mobo is maar weet niet wat ik daaraan kan doen.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Ubuntu 20.04 en Win10 (probleem bestaat bij beide)
CPU: AMD Ryzen 2700x
Mobo: MSI MPG X570 gaming plus
RAM: 32GB - G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC
PSU: Be quiet! Straight Power 11 650W Platinum (al vervangen dus zal het probleem niet zijn)
GPU: RX 580 (ook al vervangen, dus zal het probleem ook niet zijn)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
PSU vervangen
GPU vervangen (toevallig, niet hierom)
Ram getest (ook niet hierom maar memtest gaf geen foutmeldingen)
Het systeem is verder stabiel, heb nog geen andere problemen gehad.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True