Hallo
Gisteren probeerde ik mijn Ubuntu Server 18.04 LTS te upgraden maar kreeg te maken met enkele foutmeldingen.
Na het uitvoeren van "sudo apt update" en "sudo apt upgrade" kreeg ik deze melding:
Na lang wachten heb ik uiteindelijk een restart uitgevoerd en opnieuw proberen upgraden. Toen kreeg ik deze melding:
Opnieuw "sudo apt update" en "sudo apt upgrade" gedaan en nu lukte wel alles.
Wat kan de oorzaak geweest zijn en wat is er eigenlijk gebeurd? Is mijn systeem nu beschadigd?
EDIT: wanneer ik "ps -aux" doe dan zie ik volgend proces:
Bedankt!
Gisteren probeerde ik mijn Ubuntu Server 18.04 LTS te upgraden maar kreeg te maken met enkele foutmeldingen.
Na het uitvoeren van "sudo apt update" en "sudo apt upgrade" kreeg ik deze melding:
De progress stond op 15%.Job for systemd-networkd.service failed because a timeout was exceeded.
See "systemctl status systemd-networkd.service" and "journalctl -xe" for details.
Na lang wachten heb ik uiteindelijk een restart uitgevoerd en opnieuw proberen upgraden. Toen kreeg ik deze melding:
Het systeem stelde voor om "sudo dpkg --configure -a" uit te voeren wat ik ook heb gedaan. Na terug even wachten leek het probleem opgelost.E: Could not get lock /var/lib/dpkg/lock-frontend - open (11: Resource temporarily unavailable)
E: Unable to acquire the dpkg frontend lock (/var/lib/dpkg/lock-frontend), is another process using it?
Opnieuw "sudo apt update" en "sudo apt upgrade" gedaan en nu lukte wel alles.
Wat kan de oorzaak geweest zijn en wat is er eigenlijk gebeurd? Is mijn systeem nu beschadigd?
EDIT: wanneer ik "ps -aux" doe dan zie ik volgend proces:
Wat moet ik doen om dit op te lossen?/usr/bin/python3 /usr/share/unattended-upgrades/unattended-upgrade-shutdown --wait-for-signal
Bedankt!
[ Voor 9% gewijzigd door Tomovich op 11-06-2020 09:34 ]