Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-05 23:38
Hallo allen!

Sinds gisteravond een probleem met de printer (een tot nu toe altijd fijne DCP-J315W van Brother). Drivers zijn al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, printer wordt gewoon gevonden. Ik kan ook prima scannen met de printer! Maar bij het afdrukken staat de taak op 'Afgedrukt' (ik heb er voor gekozen om afgedrukte documenten te bewaren in de wachtrij), maar de printer drukt niets af.

Ik heb de printer aangesloten via USB, maar ook via Wifi wordt er niets afgedrukt. De printer heeft nog genoeg inkt en ook het afdrukken van een testpagina via de printer zelf gaat prima. Op het moment van afdrukken wordt het schermpje van de printer even 'actief', maar hij laat niet zoals voorheen zien dat hij bezig is met het ontvangen van de pagina.

Wat kan het zijn? Iemand verstand hiervan?

Gr. Marc

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Gebruik je wel originele cartridges? Zeker bij de goedkopere cartridges schieten sommige printers nog eens in een foutmelding is mijn ervaring. Dat zou je dan wel moeten zien op het display of aan de ledjes die gaan knipperen/branden. Verder geen foutmeldingen op de printer?

Ik neem aan dat de printer in het juiste subnet zit, want anders zou je hem ook niet kunnen vinden. Heb je ook de driver opnieuw geïnstalleerd toen je van wireless naar USB ging? Vaak moet je namelijk aangeven of je wireless wilt verbinden of met een USB-kabel. Misschien dat je ook nog eens kunt kijken of het wel lukt als je van een linux liveCD opstart. Dan kun je componenten van Windows die opeens na een update roet in het eten gooien uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
Ik gebruik originele catridges idd, maar tot afgelopen weekend werkte alles nog prima toen ik wat kleurplaten moest uitprinten voor de kinderen. Printer geeft zelf status OK en Windows zegt ook dat de printer online en beschikbaar is. Via USB en Wifi (beide installaties geprobeerd) wordt de printer ook direct gevonden. Maar zodra ik print, komt de afdruktaak in de lijst te staan, de data wordt verzonden en hij krijgt meteen de status 'Afgedrukt'.

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heb je voor het verwijderen van de drivers de removal tool van brother gebruikt?

Zo niet, probeer dat eens, meer info/download:
https://support.brother.c...qid=faq00000071_005#case2

En daarna een verse installatie doen met de meest recente drivers.

[ Voor 4% gewijzigd door 3dfx op 11-06-2020 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
Nou.. ik heb het opgelost! Mede dankzij @Iva_Bigone.. denk ik..

- Drivers verwijderd via de Brother Driver Removal Tool
- Brother Suite verwijderd
- Printer verwijderd
- Opnieuw opgestart
- Printer opnieuw gevonden en geïnstalleerd via standaard Windows 10 functionaliteit (niet Brother)

Daarna werkte alles weer gewoon. Dit na tot 3 maal toe (2x via USB, 1x via Wifi) alles via de officiële Brother software geïnstalleerd te hebben, wat keer op keer niet werkte. Geen idee waarom dat niet meer werkt sinds gisteren, maar via de standaard Windows printfunctionaliteit én de Windows Scanner app werkt het allemaal weer prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:33
Frituurman schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:51:
Nou.. ik heb het opgelost! Mede dankzij @Iva_Bigone.. denk ik..

- Drivers verwijderd via de Brother Driver Removal Tool
- Brother Suite verwijderd
- Printer verwijderd
- Opnieuw opgestart
- Printer opnieuw gevonden en geïnstalleerd via standaard Windows 10 functionaliteit (niet Brother)

Daarna werkte alles weer gewoon. Dit na tot 3 maal toe (2x via USB, 1x via Wifi) alles via de officiële Brother software geïnstalleerd te hebben, wat keer op keer niet werkte. Geen idee waarom dat niet meer werkt sinds gisteren, maar via de standaard Windows printfunctionaliteit én de Windows Scanner app werkt het allemaal weer prima!
dat is knap

even een update:

Ik kwam vandaag ook een soortgelijk probleem tegen met een DCP-195C in combinatie met Windows 10 x64

printopdrachten gingen gewoon weg en werden geaccepteerd door de printer en verdwenen in cyberspace

al mijn kennis en kunde er op losgelaten en tot de conclusie gekomen dat er niks aan de hand kon zijn anders dan een mysterieus probleem wat dit plotseling veroorzaakt en dat kon maar 1 ding betekenen
een update van windows 10

Brother gebeld
het anwoord was als volgt:

Er is een windows 10 update gelanceerd deze week waardoor diverse printers van brother niet meer functioneren.

Er zal een firmware update van brother komen of Microsoft lost dit op
nog geen indicatie wanneer dit wordt opgelost.

de lijnen bij brother stonden roodgloeiend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
Installeren via de reguliere Windows-tooling werkt echt. Het probleem beperkt zich niet alleen tot Brother, maar ook bij Canon en Ricoh-printers gaat er e.e.a. mis.

https://www.windowslatest...4557957-kb4560960-issues/

https://www.tenforums.com...breaks-wi-fi-printer.html

https://www.bleepingcompu...7-and-kb4560960-released/

Het lijkt vooral gerelateerd aan de kb4560960 update. Hoewel mijn stappenplan werkt, kun je ook die update deïnstalleren:

Instellingen --> Bijwerken en Beveiliging --> Geschiedenis van updates weergeven --> Installatie van updates ongedaan maken --> Kies de update KB4560960 en verwijder deze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Grappig, gisteren de Brother DCP-J125 van mijn schoonouders ook opnieuw geïnstalleerd. Of ja, driver verwijderd via tool en Windows 10 zijn gang laten gaan daarna. Alleen printen werkte eerst niet, scannen en kopiëren wel. Na deinstalleren met de tool en herinstallatie door Windows werkte alles weer.

[ Voor 16% gewijzigd door Dagion op 14-06-2020 10:18 . Reden: Onduidelijke brij verduidelijkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
Weird. Ik moest labels uitprinten en mij is dat op bovenstaande manier wel gelukt. Met de Brother-drivers geïnstalleerd kon ik altijd al prima printen en scannen, namelijk. Ook toen ik eergisteren niet meer kon printen.

Heb je de removal tool van Brother gebruikt? Ook opnieuw opstarten tussendoor? En ook alle overige Brother-meuk verwijderd? Het is ook van belang dat je, naast het verwijderen van de driver, de printer zelf ook verwijderd uit de lijst.

Ik ga die Brother-software ook niet meer gebruiken. Moet zeggen dat ik de standaard Windows interface voor printen en scannen wel prima vind.

Hoop dat het je gaat lukken!

[ Voor 11% gewijzigd door Frituurman op 13-06-2020 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
Ja, want dat meldde ik eergisteren al in het bericht boven je ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Frituurman schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 00:25:
Weird. Ik moest labels uitprinten en mij is dat op bovenstaande manier wel gelukt. Met de Brother-drivers geïnstalleerd kon ik altijd al prima printen en scannen, namelijk. Ook toen ik eergisteren niet meer kon printen.

Heb je de removal tool van Brother gebruikt? Ook opnieuw opstarten tussendoor? En ook alle overige Brother-meuk verwijderd? Het is ook van belang dat je, naast het verwijderen van de driver, de printer zelf ook verwijderd uit de lijst.

Ik ga die Brother-software ook niet meer gebruiken. Moet zeggen dat ik de standaard Windows interface voor printen en scannen wel prima vind.

Hoop dat het je gaat lukken!
Zie dat ik het echt heel onduidelijk heb opgeschreven maar na deinstalleren met die tool werkte alles wel weer, daarvoor kon ik alleen kopiëren en scannen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerrit08
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21-06-2020
probleem zit in 2 updates W10 zijnde:

KB4560960 en KB 4557957.

Deze bij de app. weggooien, daarna opnieuw de software via de Brother site downloaden.

LET OP: bij een volgende update kan die fout er weer inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragoontje
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 31-05-2023
Ik heb ook een probleem met de MFC-J5720DW.
1 oude pc waar de printer met USB op zit werkt prima met Windows 7. Vorige week nieuwe pc erbij gekocht, als ik daarmee wil printen krijg ik een error. Papier is op, terwijl beiden lades gevuld zijn. Zo gauw ik de USB kabel uit m'n oude pc in m'n nieuwe pc stop kan deze ook gewoon printen.
Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
Het lijkt dan niet aan de drivers te liggen. Maar wat geeft een error? De printer? Of de PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragoontje
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 31-05-2023
Frituurman schreef op maandag 15 juni 2020 @ 17:15:
Het lijkt dan niet aan de drivers te liggen. Maar wat geeft een error? De printer? Of de PC?
De pc geeft de storing. De printer geeft geen error, dan inkt bijna op, maar dat zou niet mogen uitmaken denk ik. Brother heb ik ook gebeld, maar die weten niet wat het probleem kan zijn, iets software matig zeiden ze, no shit:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
Dus met USB werkt het wel? Dat is wel raar. Heb je het ook via de standaard Windows tooling geprobeerd door je printer via het netwerk toe te voegen? Eerst wel alle drivers e.d. verwijderen met de Brother removal software.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerrit08
  • Laatst online: 21-06-2020
als je een van deze links die bij jouw W10 versie installeerd is het probleem verholpen.

heb je bv, w10 versie 2004, dan moet je 1 van de 5 installeren, wel even de juiste erbij zoeken, systeem geeft dit aan.

Problemen met de printer na de update is een bekend probleem , zie deze links voor de oplossing .

De updates zijn niet via Windows Update te verkrijgen , alleen via de Microsoft Update-catalogus te downloaden waarna je ze handmatig moet installeren .

Voor Windows 10 versie 1809 installeer deze update ,

https://www.catalog.updat...ch.aspx?q=%7CKB4567513%20

Voor Windows 10 versie 1903 / 1909 , installeer deze update ,

https://www.catalog.updat...m/Search.aspx?q=KB4567512

Voor Windows 10 versie 2004 , installeer deze update ,

https://www.catalog.updat...m/Search.aspx?q=KB4567523

suc6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stretch
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 18:27
gerrit08 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 10:34:
als je een van deze links die bij jouw W10 versie installeerd is het probleem verholpen.

heb je bv, w10 versie 2004, dan moet je 1 van de 5 installeren, wel even de juiste erbij zoeken, systeem geeft dit aan.

Problemen met de printer na de update is een bekend probleem , zie deze links voor de oplossing .

De updates zijn niet via Windows Update te verkrijgen , alleen via de Microsoft Update-catalogus te downloaden waarna je ze handmatig moet installeren .

suc6.
Ook ik heb nu hetzelfde probleem...
Heb een DCP-195C en kan ineens niets meer printen.
Heb win 10 Pro V 1909 maar bovenstaande update wil niet installeren...

*Edit*

Het verwijderen van de kb4560960 update heeft geholpen......
Ik kan weer printen......

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cY8eqU4Y0pIdJ-tl67_IXHNYOcQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mjt7bHTlffVLFlnu7oQYWKda.jpg?f=user_large
Kan iemand mij echter hiermee helpen? Is de update via de brother site..... 8)7 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door stretch op 08-07-2020 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvonne Eveline
  • Laatst online: 17-10-2021
Ik kan die 960 niet verwijderen en updates om de schade enigszins te herstellen mogen niet op mijn pc worden geload, dus mijn gebakken peer zijn gebakken peren geworden.
Ik heb overigens en HP pc en printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
stretch schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:25:
[...]
[Afbeelding]
Kan iemand mij echter hiermee helpen? Is de update via de brother site..... 8)7 8)7
Misschien heb je hier wat aan?

https://answers.microsoft...a0-4be0-b65d-527334142d92

Vergelijkbaar probleem van enkele jaren geleden. Maar het zelfstandig installatieprogramma voor Windows Update is niet van Brother.. maar van Microsoft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendericus
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11-07-2020
Ik heb ook het probleem dat de DCP195C niets afdrukt en wel verstuurd.
De opgegeven update voor windows 10 X64 wordt niet geaccepteerd door windows. Stelt dat het niet de juiste is.
Vanmorgen de laatste versie van windows uitgevoerd (2004). Dat hielp alleen maar dat ik geen foutmelding meer krijg, maar er wordt niets verzonden, maar de wachtrij is wel leeg.
Een computercentrum heeft er vanmorgen naar gekeken en stelde dat ik maar een nieuwe printer moest kopen, zij kwamen er ook niet meer uit. Omgekeerde wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
Heb je ook geprobeerd de drivers te deinstalleren met de tool en via de standaard Windows functionaliteit de printer toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendericus
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11-07-2020
Heb ik geprobeerd, maar geen resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stretch
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 18:27
Frituurman schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:10:
[...]

Misschien heb je hier wat aan?

https://answers.microsoft...a0-4be0-b65d-527334142d92

Vergelijkbaar probleem van enkele jaren geleden. Maar het zelfstandig installatieprogramma voor Windows Update is niet van Brother.. maar van Microsoft :)
Hmmmpf, ik had dus de verkeerde update van microsoft gedownload..... 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekkereten4
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-05 16:33
gerrit08 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 10:34:

suc6.
Bovenstaande windows updates hebben hier gewerkt om op een windows 10 1909 en 2004 de Brother printer aan de praat te krijgen.
Gerrit bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonKivits
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Vraag voor Frituurman,

Ik heb voor een buurvrouw deze printer (Brother J315w) weer goed werkend gekregen via een usb kabel (met de Brother drivers), door de laatste fix van MS te installeren. Alleen via WIFI printen levert nu toch nog maar half uitgeprinte documenten op (voorheen printte hij niets). Via usb kabel werkt hij na de MS fix goed.

Gebruik jij jou oplossing met alleen Windows drivers voor usb printen en/of voor wifi printen?

Ik neem aan dat je dan selecteert: Een lokale printer of een netwerkprinter toevoegen met handmatige instellingen en dan Bestaande poort gebruiken: lpt1 voor usb of Een nieuwe poort maken: type poort (standaard TCP/IP poort).

Kies je dan uit een lijstje een Brother driver of Windows driver? Ik neem aan dat je niet “Have disk” gebruikt en dan alsnog een directory kies met een Brother driver.

Alvast bedankt voor je inzet,

Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
Hey Ron!

Ik heb de standaard Windows Driver gebruikt. Voor scannen moet je buurvrouw dan wel de native Scanner App gebruiken.

Printen via Wifi gaat bij mij gewoon normaal!

Gr. Marc

Pagina: 1