Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Pakket naar belgie (nog) niet aangekomen

Pagina: 1
Acties:

• dukejan
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 09:24
Beste Tweakers,

De historie:

19 mei: Ik heb met een medetweaker een deal gesloten waarop ik hardware naar hem zou versturen. De dealwaarde van deze hardware was rond de 200 euro. De tweaker woont in België, waarbij ikzelf in Nederland woon. (Bij deze advertentie stond overigens aangegeven dat risico van verzending voor de koper is, maar dat is wat mij betreft geen onderdeel van de discussie)

22 mei: (vrijdag) Na het ontvangen van het geld en zijn adres heb ik het pakket aangemeld bij PostNL. Daarbij heb ik gekozen voor standaard verzending zonder Track en Trace (Zonder Track & Trace, 350 g - 2 kg, Internationaal) Het pakket is daarna ook ingeleverd bij het PostNL punt, waarop ik een verzendbewijs heb ik ontvangen.

29 mei: De medetweaker geeft aan dat hij het pakket nog niet heeft ontvangen. Ik heb hierop contact opgenomen met PostNL. Die geven aan dat wegens de drukte en de COVID-19 maatregelen pakketbezorging wel eens langer kan duren. Ze verwachten dat deze binnen een week geleverd moet worden.

03 juni: De medetweaker geeft aan het pakket nog steeds niet te hebben ontvangen. Ik heb hierop wederom contact met PostNL opgenomen en aangegeven dat het pakket nog niet is aangekomen. Ze geven wederom aan een week te moeten wachten.

11 juni: Wederom is het pakket nog niet aangekomen. Ditmaal heb ik bij PostNL aangegeven hier een klacht over te willen indienen.

Mijn vraag aan jullie:

- Hebben jullie recente ervaring met verzending van Nederland naar België. Merken jullie daar ook vertraging in?
- Wat zijn mijn rechten en eventuele plichten bij PostNL

• Croga
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 07:34

Croga

The Unreasonable Man

dukejan schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:03:
- Hebben jullie recente ervaring met verzending van Nederland naar België. Merken jullie daar ook vertraging in?
Vertraging: Ja. Maar zo lang? Nee.
Geen. Jij hebt gekozen voor een vorm van verzenden zonder enige mogelijkheid om na verzending een status te zien. Da's dan pech.

Het is zo jammer om voor een pakket van €200 even een paar euro te besparen en dan je pakket in een zwart gat te gooien. De leverbetrouwbaarheid van alle pakket diensten is door de crisis behoorlijk omlaag gegaan. Ik gok dat hier zo'n 90% van de pakketjes normaal aan komt. Zo'n 5% komt nooit aan, 5% gaat via vreemde wegen (en duurt daardoor tot een week waar het voorheen een dag was). In zo'n situatie is het gewoon niet handig om minder dan 5% van de waarde te besparen door de goedkoopste verzend optie te kiezen.

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 09:42
200 euro aan hardware zonder track & trace naar een bestemming buiten Nederland...

Wie heeft voor die verzendmethode gekozen, de koper of jij? Ik vind het iig behoorlijk stom.

Woont in Helsinki

• Flapperbol
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 19-06 18:57
Ik had onlangs wel een bestelling vanuit België naar Nederland die er behoorlijk lang over deed, totaal iets van 2,5 week geloof ik

• dukejan
Croga en Intelligo,

Bedankt voor jullie reacties. Achteraf hadden de koper en ik wellicht moeten kiezen voor een veilige verzendmethode. Dat gegeven is inmiddels bij mij wel geland. Waar ik in dit topic naar op zoek ben is meer informatie over eventuele vertraging en welke mogelijkheden er zijn.

Flapperbol. Bedankt voor je reactie. Helaas is mijn pakket al iets langer onderweg.

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 08:50
Ik denk dat hij kwijt is.
Enige wat je kan doen is weken wachten en hopen. Zelfs een zending boven 20 euro pak ik een track en tracé code voor

• Superflip
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 19-06 12:33

Superflip

*pwiet*

bPost heeft voor pakketjes soms wel vertraging tot 4-5 weken. Ik heb hier ook al enkele pakketjes gehad waarvan ik nooit had gedacht dat ze nog aan gingen komen (zelfs met track & trace). Ik zou nog even hoop koesteren (veel andere keuze heb je toch niet).

• PB-powell
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 18-06 15:53

PB-powell

Mr. Laziness

Heb je bij PostNL alleen geklaagd dat het pakket nog altijd niet is aangekomen of heb je ook gevraagd of het toch mogelijk is dat ze opgeven waar het pakket zich bevind? Ze kunnen dat in principe gewoon zien maar alleen in interne systemen waardoor je zelf het niet kan bijhouden.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

• dukejan
Superflip schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:37:
bPost heeft voor pakketjes soms wel vertraging tot 4-5 weken. Ik heb hier ook al enkele pakketjes gehad waarvan ik nooit had gedacht dat ze nog aan gingen komen (zelfs met track & trace). Ik zou nog even hoop koesteren (veel andere keuze heb je toch niet).
Bedankt. Ik zal het inderdaad nog even afwachten.
PB-powell schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:35:
Heb je bij PostNL alleen geklaagd dat het pakket nog altijd niet is aangekomen of heb je ook gevraagd of het toch mogelijk is dat ze opgeven waar het pakket zich bevind? Ze kunnen dat in principe gewoon zien maar alleen in interne systemen waardoor je zelf het niet kan bijhouden.
Goede typ, ik zal de vraag eens aan ze stellen.

• Intelligo
PB-powell schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:35:
Waar haal je die kennis vandaan?

Untracked pakketjes hebben over het algemeen geen identificatienummer, dus waaraan moeten ze het pakketje herkennen?

Woont in Helsinki

• PB-powell
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 18-06 15:53

PB-powell

Mr. Laziness

Intelligo schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:48:
[...]

Waar haal je die kennis vandaan?

Untracked pakketjes hebben over het algemeen geen identificatienummer, dus waaraan moeten ze het pakketje herkennen?
Ik weet het niet zeker maar het lijkt me logisch dat ze pakketjes wel iets van een intern volgnummer geven zodat ze weten waar het heen moet en kunnen inschatten of het nog met de vrachtwagen/bezorger mee kan. Dat wij het als consument niet kunnen volgen wil niet zeggen dat het intern bij PostNL ook niet volgbaar is schat ik zo in.
Maar vragen kan altijd, als je niet vraagt waar het is weet je zeker dat niemand het weet. Als iemand het wel kan opzoeken dan kan je in ieder geval controleren of het niet definitief kwijt is of al bezorgd had moeten zijn.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

• Intelligo
PB-powell schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:53:
[...]

Ik weet het niet zeker maar het lijkt me logisch dat ze pakketjes wel iets van een intern volgnummer geven zodat ze weten waar het heen moet en kunnen inschatten of het nog met de vrachtwagen/bezorger mee kan. Dat wij het als consument niet kunnen volgen wil niet zeggen dat het intern bij PostNL ook niet volgbaar is schat ik zo in.
Maar vragen kan altijd, als je niet vraagt waar het is weet je zeker dat niemand het weet. Als iemand het wel kan opzoeken dan kan je in ieder geval controleren of het niet definitief kwijt is of al bezorgd had moeten zijn.
Zo werkt het helaas niet naar mijn weten. Dan zou elke envelop ook een intern volgnummer moeten hebben.

Je hebt al geen identificatienummer om door te geven welk pakketje je zoekt, en de andere kant van de telefoon gaat echt niet uitzoeken welke van de 100000en pakketjes die van jou is, ALS hij al een intern volgnummer heeft.

Dat is het hele punt van trackloos sturen, Het is veel minder werk voor PostNL en daar betaal je dus minder voor. Maar je krijgt ook minder, zoals je nu ziet.

Woont in Helsinki

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19-06 21:26

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Het probleem hier is de afwezigheid van een track&trace code. PostNL zal dan ook gewoon aangeven dat zij niets kunnen doen.
En bovendien... Weet je nu ook niet of het issue bij PostNL ligt of bij de Belgische Post.

Met andere woorden: Je kunt helemaal niets doen; je zult moeten afwachten.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• dukejan
Allemaal bedankt voor jullie reacties en het delen van jullie ervaring. Er zit dus niets anders op om af te wachten.

• De Nelis
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 09:40

De Nelis

en anders maar niet...

dukejan schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:03:
[...]
Mijn vraag aan jullie:

Ja, maar er zat maar 1 dag vertraging tussen.

time is infinite, but each week is ten hours short..

• timberleek
  • Laatst online: 19-06 20:08
Intelligo schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:55:
[...]

Zo werkt het helaas niet naar mijn weten. Dan zou elke envelop ook een intern volgnummer moeten hebben.

Je hebt al geen identificatienummer om door te geven welk pakketje je zoekt, en de andere kant van de telefoon gaat echt niet uitzoeken welke van de 100000en pakketjes die van jou is, ALS hij al een intern volgnummer heeft.
Ik ga er wel van uit dat hij een intern volgnummer heeft.
Ze zullen op een manier ook moeten bepalen welke bezorger het pakket wanneer krijgt ivm verloning (met al die zzp constructies zal daar toch een papertrail voor nodig zijn).

Zelfs bij briefpost is het waarschijnlijk al het geval. Dat geeft mij bijvoorbeeld ook de optie om een notificatie te krijgen van aankomende brievenbuspost. En verder om hun interne processen te bewaken.

Maar de vraag is of dat nummer is gekoppeld aan het nummer dat TS heeft. En zelfs als dat gekoppeld is, is het de vraag of ze moeite gaan doen. TS heeft immers "expliciet" gekozen voor de verzendvariant zonder die service

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19-06 21:05
Nooit zonder T&T verzenden en al helemaal niet bij een bedrag van 200 euro. De ontvanger kan nu ook gewoon claimen dat hij of zij het niet heeft ontvangen.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True