Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

WIM deployment met GUI tool

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• masvma
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 21:13
Wij maken Windows images dmv WDS en gebruiken momenteel een USB schijf waar de images op staan om deze op de betreffende pc's terug te zetten.
Echter lopen we tegen diverse (uiteenlopende) problemen aan waardoor dit niet altijd goed verloopt. Voorheen maakten we gebruik van WinPE met een custom start menu om de images terug te plaatsen.

Nu heb ik alles al afgezocht maar kan geen tool vinden waarmee dmv een GUI een WIM file eenvoudig op een pc geplaatst kan worden.
Wie kan mij helpen aan een goedwerkende GUI tool.

Alle reacties

• Kaalus
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
Als je al WDS hebt kun je daar toch de image ook weer mee terug plaatsen?

• masvma
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 21:13
Op remote locaties (klanten) dienen de images ook terug geplaatst te kunnen worden.

• nextware
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20:26
Kun je niet op de klantlocaties een WDS (en eventueel MDT) server plaatsen ?

Dan kun je bovendien per klant ook een eigen driverpack hanteren ? Scheelt je wellicht ook in de grootte van de WIM file..

• Question Mark
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 20:01

Question Mark

Moderator SWS/WOS

F7 - Nee - Ja

masvma schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 07:22:
Echter lopen we tegen diverse (uiteenlopende) problemen aan waardoor dit niet altijd goed verloopt. Voorheen maakten we gebruik van WinPE met een custom start menu om de images terug te plaatsen.
Tegen welke problemen loop je aan? Een boot-omgeving met WinPE is gewoon the way to go als je geen WDS/MDT tot je beschikking hebt.

System builder deployment of Windows 10 for desktop editions

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 23:22
@masvma Je kan in MDT ook een offline installer maken. Dan heb je eigenlijk je MDT op een usb stick i.c.m de MDT. Op mijn vorige werk gebruikte ik dit ook voor remote locaties.

https://docs.microsoft.co...media-to-deploy-windows10

[Voor 52% gewijzigd door HKLM_ op 12-06-2020 05:52]

⛔Trackers of betalen...⛔

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True