nadat ik mijn extra geheugen erin heb gestopt loopt de pc elke keer vast al ik een game opstart videokaart wordt denk ik te heet. iemand een idee hoe ik dit moet oplossen?
Verwijderd
Graag wat meer info over je systeem, OS, type videokaart, hoeveelheid intern etc etcOp dinsdag 07 augustus 2001 16:58 schreef TroX het volgende:
nadat ik mijn extra geheugen erin heb gestopt loopt de pc elke keer vast al ik een game opstart videokaart wordt denk ik te heet. iemand een idee hoe ik dit moet oplossen?
Welkom op GoT overigens
Dan heb je er vast merkloos geheugen in zitten.......
Niet elke reepje werkt even goed en zeker niet bij merkloos geheugen. Gewoon pech en het reepje inruilen.
Niet elke reepje werkt even goed en zeker niet bij merkloos geheugen. Gewoon pech en het reepje inruilen.
Als je VK te heet word moet je hem koelen he, maar wat heeft dat met je geheugen te maken ?
Hoi
p2 300
windows 98
nu 196 mb geheugen eerder 64
diamond viper 770
als ik geheugen er uit haal dan werkt het
gewoon wel weer...en verder heb ik ook geen problemen alleen als ik games opstart die dus iets van mijn videokaart eisen
en als ik mijn VK wil koelen wat moet ik daar voor gebruiken
p2 300
windows 98
diamond viper 770
gewoon wel weer...en verder heb ik ook geen problemen alleen als ik games opstart die dus iets van mijn videokaart eisen
Verwijderd
MMmmmm raar probleem, Lijkt mij sterk dat het een koelingsprobleem is.Op dinsdag 07 augustus 2001 17:34 schreef TroX het volgende:
Hoi
p2 300
windows 98
diamond viper 770
Misschien ondersteund je mobo niet zoveel intern, naja P2 300 Mhz Mobo moet daar geen probleem mee hebben dus dat zal het ook wel niet zijn
Wat krijg jij te zien als je de pc opstart bij de Memory test? wel de juiste hoeveelheid geheugen, of staat er iets met Suggested SDRAM timing?
Iemand anders nog suggesties ?
Verwijderd
Ja ergens anders had ik gelezen dat het aan de timing tussen de reepjes lag...
use the search luke!
use the search luke!
iets met nanosecŽs
did not reach the following recipient(s):
De term 'vastlopen' kan eigenlijk niet, je kan niet lopen en vastzitten tegelijk
... maar even serieus:
Ik denk gewoon dat je systeem het niet aan kan, moederbord dan. Misschien al eerder gezegt maar..nouaja..goed..
Probeer het is zonder die 64 mb/chip!
Ik denk gewoon dat je systeem het niet aan kan, moederbord dan. Misschien al eerder gezegt maar..nouaja..goed..
Probeer het is zonder die 64 mb/chip!
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Verwijderd
www.simtester.com
kun je een geheugen test proggie downloaden, die geeft precies aan waar het fout zit op de module
kun je een geheugen test proggie downloaden, die geeft precies aan waar het fout zit op de module
ik denk dat het nieuwe reepje geheugen niet zo snel kan lopen als je andere reepjes, zet ze allemaal gewoon langzamer. Of haal het nieuwe geheugen eruit. Je videokaart wordt heus niet heter als je meer geheugen hebt.
Wat zijn jou instellingen van je gehuegen of heb je daar niks aan gezetten?
Why Drink and Drive when you can Smoke and Fly!!!!!
Lameraaien...
Je hebt een reepje 133 mhz geheugen gekocht, en het geheugen in je computer is 100 mhz
oplossing : geheugen inruilen (en bij dokken
)
Je hebt een reepje 133 mhz geheugen gekocht, en het geheugen in je computer is 100 mhz
oplossing : geheugen inruilen (en bij dokken
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Waarom zou PC133 niet met PC100 samenwerken?
Ik heb het ook een tijd in mijn PC gehad en werkte prima.
PC133 geheugen kan sneller lopen dan PC100, maar dat betekent toch niet dat het niet evensnel kan lopen als PC100.
Ik heb het ook een tijd in mijn PC gehad en werkte prima.
PC133 geheugen kan sneller lopen dan PC100, maar dat betekent toch niet dat het niet evensnel kan lopen als PC100.
Coïtus ergo sum
PC133 is altijd backward compatible met PC100
euh zet in de bios je dram cycle op 3 (cas 3)
meschien trekt er iets niet goed mee...
euh zet in de bios je dram cycle op 3 (cas 3)
meschien trekt er iets niet goed mee...
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Verwijderd
bullshit.. laats in pc van een kennis (PII 266 met 440LX plank) een blokkie geheugen bij gezet.. 128MB PC133 werkt prima samen met de 32MB PC66 die er al inzat..Op woensdag 08 augustus 2001 19:20 schreef Toeter84 het volgende:
Lameraaien...
oplossing : geheugen inruilen (en bij dokken)
denk dat hij ook een 440LX heeft.. hoeveel geheugen die aan kan wee ik zo niet.. evenveel als de BX??
dus trox wat voor moederbord/chipset heb je??
/me gaat n00bs maar eens als mensen behandelen na wat commentaar de laatste keer toen ik een beetje lomp tegen een n00b te ker ging
Verwijderd
[quote]Op woensdag 08 augustus 2001 19:40 schreef limp_bizkit het volgende:
[..]
bullshit.. laats in pc van een kennis (PII 266 met 440LX plank) een blokkie geheugen bij gezet.. 128MB PC133 werkt prima samen met de 32MB PC66 die er al inzat..
-> Normaal gesproken gaat de snelste geheugenmodule op de langzaamste snelheid van de overige modules draaien. Dit is echter geheel afhankelijk van de ondersteuning van het Mobo.
Een Pentium II < 350Mhz heeft standaard 66Mhz SDRAM nodig. 100Mhz of hoger levert bij veel van dit soort systemen problemen op. (vastlopers etc.)
Zorg gewoon dat je gebruik maakt van 66Mhz SDRAM modules en je probleem is opgelost !
Over de hoeveelheid geheugen dat een Mobo aan kan spreken, merk je vanzelf of het gedetecteerd wordt.
[..]
bullshit.. laats in pc van een kennis (PII 266 met 440LX plank) een blokkie geheugen bij gezet.. 128MB PC133 werkt prima samen met de 32MB PC66 die er al inzat..
-> Normaal gesproken gaat de snelste geheugenmodule op de langzaamste snelheid van de overige modules draaien. Dit is echter geheel afhankelijk van de ondersteuning van het Mobo.
Een Pentium II < 350Mhz heeft standaard 66Mhz SDRAM nodig. 100Mhz of hoger levert bij veel van dit soort systemen problemen op. (vastlopers etc.)
Zorg gewoon dat je gebruik maakt van 66Mhz SDRAM modules en je probleem is opgelost !
Over de hoeveelheid geheugen dat een Mobo aan kan spreken, merk je vanzelf of het gedetecteerd wordt.
Verwijderd
hhhmmm.. ja.. heb je gelijk in...Op woensdag 08 augustus 2001 19:58 schreef NTmE het volgende:
Trox:
anders moet je misschien de sloomste DIMM is in DIMM slot 1 doen dat wil soms ook wel eens werken...
Dat is onzin. Ik had een super el-cheapo (no-name, ja no-name, want er is NERGENS een merk of type nummer te bekennen. zal er eens een foto van maken) mainbord. en dat draaide prima met een PII300 met PC100, PC133 en PC100 en PC133 gemengd. Wat jij zeg is trouwens ook compleet nieuw voor me en ik geloof er ook niks van.`Op woensdag 08 augustus 2001 19:58 schreef NTmE het volgende:
[Een Pentium II < 350Mhz heeft standaard 66Mhz SDRAM nodig. 100Mhz of hoger levert bij veel van dit soort systemen problemen op. (vastlopers etc.)
Ook niet waar. het geheugen loopt op de snelheid van de bus (of zoals je het zelf in de bios instel).Normaal gesproken gaat de snelste geheugenmodule op de langzaamste snelheid van de overige modules draaien. Dit is echter geheel afhankelijk van de ondersteuning van het Mobo.
Geheugen past zich niet aan. geheugen doet wat het zich opgedragen wordt. Als het geheugen dat niet kan (bvb PC66@100 cas2) dan doet het gewoon niks of is zwaar instabiel.
[quote]
Op woensdag 08 augustus 2001 19:58 schreef NTmE het volgende:
Vanuit daar pakt de fsb van het mobo de snelheid bv 66@83 fsb
Op woensdag 08 augustus 2001 19:58 schreef NTmE het volgende:
AARSpraat ! het mobo beslist niet op wat voor snelheid een PC133 moet draaien ,dat doet de Dimm zelf d.m.v een klein chipje op de module die hem backward (dus terug ) schakeld naar bv 66 of 100Op woensdag 08 augustus 2001 19:40 schreef limp_bizkit het volgende:
[..]
Vanuit daar pakt de fsb van het mobo de snelheid bv 66@83 fsb
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
ik heb niets aan mijn geheugen instellingen veranderd. Ook zit het oudste geheugen in de eerste slot maar als ik het omwissel verandert er niets.Op woensdag 08 augustus 2001 18:42 schreef misstickjoint het volgende:
Wat zijn jou instellingen van je gehuegen of heb je daar niks aan gezetten?
Geheugen van een verschillende nanosec wil wel es problemen geven
ken je in je bios de geheugen timings instellen ?
zo ja kies die langzaamste setting is om te proberen
was maar suggestie ,maar zeker het proberen waard
ken je in je bios de geheugen timings instellen ?
zo ja kies die langzaamste setting is om te proberen
was maar suggestie ,maar zeker het proberen waard
Misschien dat http://www.simmtester.com/ het wel doet!?Op woensdag 08 augustus 2001 15:14 schreef Crookie het volgende:
www.simtester.com
Oh ja joh!!!
Verwijderd
WijsneusOp woensdag 08 augustus 2001 22:15 schreef raw meat het volgende:
[..]
Misschien dat http://www.simmtester.com/ het wel doet!?
Verwijderd
Op woensdag 08 augustus 2001 20:09 schreef InterCC het volgende:
[..]
Dat is onzin. Ik had een super el-cheapo (no-name, ja no-name, want er is NERGENS een merk of type nummer te bekennen. zal er eens een foto van maken) mainbord. en dat draaide prima met een PII300 met PC100, PC133 en PC100 en PC133 gemengd. Wat jij zeg is trouwens ook compleet nieuw voor me en ik geloof er ook niks van.`
[..] -> Zie Intel !!! Intel had pas 100Mhz ondersteuning bij de Pentium II 350 en hoger. 133Mhz ondersteuning kwam pas bij de PIII en Celeron vanaf 450Mhz...
Ook niet waar. het geheugen loopt op de snelheid van de bus (of zoals je het zelf in de bios instel). -> Hum, dit is je frontsidebus snelheid, geheugen is altijd een apart verhaal geweest...
Maar prik jij maar een 133Mhz module in een PII 266Mhz... Dit kan nooit goed werken !
Daarbij komt dat een mix van geheugenmodules altijd afgeraden wordt (ook door fabrikanten)
Tja en prop je meer dan 64Mb in een Windows '95 bakkie, heeft hij er zoieso niets aan en zal je ook geen problemen ondervinden, daar W95 niet meer dan 64Mb aanspreekt ! (zie M$)
Geheugen past zich niet aan. geheugen doet wat het zich opgedragen wordt. Als het geheugen dat niet kan (bvb PC66@100 cas2) dan doet het gewoon niks of is zwaar instabiel. -> Yeah Right !
[quote]
Op woensdag 08 augustus 2001 23:51 schreef NTmE het volgende:
[..]
Lees eerst eens goed lezen ,en dat naar 2 posten die je heb gemaakt maak je niet echt veel indruk op me
je maakt wel punten zo
Op woensdag 08 augustus 2001 23:51 schreef NTmE het volgende:
[..]
Ik vind dit een beetje Lamer replyMaar prik jij maar een 133Mhz module in een PII 266Mhz... Dit kan nooit goed werken !
Het is win98
Lees eerst eens goed lezen ,en dat naar 2 posten die je heb gemaakt maak je niet echt veel indruk op me
Verwijderd
Er begint wat te branden hier, ruik ikOp donderdag 09 augustus 2001 00:43 schreef Speedy-J het volgende:
[..]
Ik vind dit een beetje Lamer reply
Lees eerst eens goed lezen ,en dat naar 2 posten die je heb gemaakt maak je niet echt veel indruk op meje maakt wel punten zo
Ik ruik niks 
probeer die gozer alleen te helpen
probeer die gozer alleen te helpen
nogal aardig grappig bezig ]NTT[
Oh ja joh!!!
oke dan Flame baby
Pagina: 1