Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Rebunted
  • Registratie: september 2006
  • Niet online
Mijn vraag
Waarom is WiFi op mijn iPhone 11 Pro Max zo ontzettend traag? Op alle andere apparten in het netwerk (o.a. een MacBook Pro, een OnePlus 6T en een Asus laptop) werkt WiFi vlekkeloos. Op de iPhone moet ik regelmatig op 4G overschakelen om een pagina fatsoenlijk te kunnen laden (dat werkt wel goed).

Relevante software en hardware die ik gebruik
Telefoon: iPhone 11 Pro Max
Router: DrayTek Vigor 2130
Access Points: EnGenius ECB600 + EnGenius ENS500EXT

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik ben hier al een tijdje mee bezig, maar ik kan de oplossing niet vinden. Eerst dacht ik dat het komt omdat er een Pi-hole tussenzit, maar zelfs de DNS instellingen op de iPhone aanpassen naar 1.1.1.1 of 8.8.8.8 (dus het DNS-verkeer niet via de Pi-hole te laten gaan) maakt geen verschil.

Is er ergens een instelling of iets wat ik kan doen om dit probleem te verhelpen? En zijn er meer mensen die dezelfde problemen ervaren?

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rebunted
  • Registratie: september 2006
  • Niet online
Een subtiel schopje.

Iemand?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tja, heb je de iPhone al eens bij de buren / werk / familie op de WiFi gezet (en dus zonder Pi ertussen)? Hoe werkt het dan?

Wat is "traag"? Want als je moet overschakelen op 4G, is het niet alleen traag maar dan heb je dus "ergens" gewoon 0 communicatie en dan klinkt het meer als je interne netwerk wat toch niet goed werkt?

En als je je 6T eens als hotspot instelt en daar je 11Pro mee verbindt?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True