Vraag
Beste antwoord (via pmeijers op 10-06-2020 22:57)
Er bestaan wel PCI adapterkaartjes om een normale m.2 SSD te gebruiken in een PCI x1 slot, maar een normale SSD is x4 dus als het werkt (meestal wel) dan is het wel veel langzamer dan wanneer je een echt m.2 NVMe slot hebt.
Veel goedkoper is het waarschijnlijk om een SATA SSD te kopen.
[ Voor 51% gewijzigd door aawe mwan op 10-06-2020 22:14 ]
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
Alle reacties
PCIE x1 2 slot - het staat er zelfs boven
een m.2 slot voor ssd ziet er zo uit :
https://i.imgur.com/NqYkmIv.png (halverwege en onderin dit bord https://tweakers.net/i/iH...VLtPAQ=/i/2002911368.jpeg)
[ Voor 59% gewijzigd door 99ruud99 op 10-06-2020 22:07 ]
Het is een " PCI express 1x "poort volgens de tekst
Maar mijn vraag staat er ook bij of deze geschikt is voor een ssd insteek kaartje zoals bv deze
https://m.alternate.nl/Tr...-SSD/html/product/1396129
Zien jouw sloten er ook zo uit?
Er bestaan wel PCI adapterkaartjes om een normale m.2 SSD te gebruiken in een PCI x1 slot, maar een normale SSD is x4 dus als het werkt (meestal wel) dan is het wel veel langzamer dan wanneer je een echt m.2 NVMe slot hebt.
[ Voor 51% gewijzigd door aawe mwan op 10-06-2020 22:14 ]
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
Nee, dat zie je als je dat met mijn foto's vergelijkt99ruud99 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 22:12:
@pmeijers ik heb mijn post aangepast met 2 linkjes, klik die eens aan.
Zien jouw sloten er ook zo uit?
Ik wilde eigenlijk ook een ssd SATA nemen maar door plaatsgebrek en dat ik over m.2 ssd las ging ik daarvoor op zoek op mn moederbordaawe mwan schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 22:13:
Als je gaat Googlen dan zal je zien dat het kaartje van Alternate niet een normale m.2 aansluiting heeft, maar alleen in Apple computers werkt.
Ik heb nu 1 ssd 64gb en 1tb HDD. Daardoor nauwelijks plek voor een 2e ssd.
Ik kan evt mn kleine ssd vervangen maar dan moet ik wel Windows overzetten omdat dat als primair os op mn ssd draait
[ Voor 12% gewijzigd door pmeijers op 10-06-2020 22:28 ]
Gewoon een sata SSD kopen en met wat dubbelzijdig plakband aan je kast bevestig. Niet ideaal maar werkt prima.pmeijers schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 22:24:
[...]
Ik wilde eigenlijk ook een ssd SATA nemen maar door plaatsgebrek en dat ik over m.2 ssd las ging ik daarvoor op zoek op mn moederbord
Ik heb nu 1 ssd 64gb en 1tb HDD. Daardoor nauwelijks plek voor een 2e ssd.
Ik kan evt mn kleine ssd vervangen maar dan moet ik wel Windows overzetten omdat dat als primair os op mn ssd draait
Wel eerst de kast wat ontstoffen anders blijft 'ie niet lang hangenjodeltje schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 22:31:
Gewoon een sata SSD kopen en met wat dubbelzijdig plakband aan je kast bevestig.
:strip_exif()/f/image/HYiaK9IEZ4yMQhPtisP9EJke.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Y2YcKypqBLdXPanHbI6DrpTP.jpg?f=user_large)