Toon posts:

[Multi] Cookie Clicker

Pagina: 1
Acties:

• Skinnyice
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 14:59

Cookie Clicker

https://orteil.dashnet.org/cookieclicker/
Oorsprong
Cookie Clicker is een oneindig Javescript game, ontwikkeld door Orteil in 2013. Hij schreef het spel in één avond en poste de link op 4chan, waarna het binnen enkele uren 50.000 users aantrok.
Doel van het spel
Het doel is om zoveel mogelijk koekjes te vergaren. eerst gebeurt dit door handmatig koekjes te klikken. Vervolgens kunnen verschillende buildings worden gekocht om het aantal koekjes per seconde te automatiseren. Voor elke building zijn er verschillende upgrades beschikbaar om je aantal koekjes per seconde een boost te geven.
Plugins, add-ons en cheats
Naast het spel vanilla spelen is er ook een mogelijkheid tot het gebruiken van add-ons, plugins of cheats.
Een voorbeeld van een plugin is Cookie Monster. Deze plugin geeft met kleurcodes aan welke upgrade het best kan worden gekocht op basis van de tijd om de geïnvesteerde koekjes terug te verdienen. Ook is er een mogelijkheid om een notificatie te ontvangen wanneer er een gouden koekje op het scherm wordt getoond (die een tijdelijke boost aan het koekjes per seconde geeft.

Cheats zijn ook mogelijk, waarbij de ontwikkelaar je vrij spel geeft om te doen wat je wilt. Via de wiki is er een behoorlijke lijst met mogelijkheden, van het spawnen van koekjes tot eindeloze upgrades van gebouwen, de Sky is the limit.
Updates
Door de jaren heen zijn er verschillende updates uitgebracht, minigames zoals de Garden, waarbij je crops kunt verbouwen en breeden voor extra cookies per seconde, een prestigesysteem waarbij je permanente upgrades unlockt en zijn er verschillende buildings bijgekomen. Er worden nog steeds updates gemaakt en vrijgegeven.
Android App
Sinds een tijdje heeft de ontwikkelaar ook een Android versie gemaakt van zijn website. De link is hieronder:
https://play.google.com/s...org.dashnet.cookieclicker

Screenshot:

De reden dat ik dit topic maak is omdat ik erg benieuwd ben hoe mensen dit spel spelen, maken jullie gebruik van de prestige mogelijkheden, cheats of plugins, of gewoon compleet vanilla. Ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rhoolwerf
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22-09 10:37
Ik heb dit spel al zo vaak grijs gespeeld, echt absurd 😊 laat ‘m vaak draaien op een windows-vm die toch 24/7 draait. Gebruik daarom wel een stukje javascript die auto-golden-cookies klikt omdat ik meer passief speel en geen zin heb die af te wachten. Verder probeer ik we zo vanilla mogelijk te spelen (en ga ik zo weer een run starten 😇)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 14:50

Tourniquet

Hiya, fellas!

*kick*

Ben hier sinds een maand of 3 weer helemaal ingezogen. :X

Had het een aantal jaar niet meer gespeeld, dus onbekend met allerlei updates maar ben nu weer aardig op stoom:

Seeds compleet. :*)

En had vandaag een Shiny Wrinkler! O+ _/-\o_

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee