Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Flickering & zwarte schermen met FreeSync aan

Pagina: 1
Acties:

• London
  • Registratie: oktober 2007
  • Niet online

London

Victoria Concordia Crescit

Topicstarter
Ik heb sinds kort een AOC cu34g2x/bk 144hz scherm aangesloten op mijn Powercolor Red Devil RX5700XT en deze vertoont wat kuren helaas. Ik heb het scherm aangesloten met deze kabel: https://www.allekabels.nl...57/displayport-kabel.html

Echter, als ik FreeSync aan zet in de Radeon software dan komen er regelmatig witte horizontale lijnen op het scherm die 1 seconden flickeren en dan weer verdwijnen. Heel soms springt ook het hele scherm op zwart. Zojuist toen ik net mijn pc had opgestart zat m'n scherm in een constante loop van zwarte schermen.

Pas zodra ik Freesync uitzette stopte de flickeringen..

Wat ik al heb geprobeerd:
- Freesync uitgezet in de AMD software en op het scherm aangezet via de OSD, dit heeft geen effect
- Met Guru3d mijn GPU drivers gewist en opnieuw geïnstalleerd, dit heeft geen effect
- FPS gelimit ingame, dit lijkt half effectief te zijn, verschilt per game (?)

Wat ik nog kan proberen is een andere kabel maar de kabel lijkt me toch niet het probleem aangezien het scherm geen kuren vertoont als je Freesync uitzet..

Mis ik nog iets wat ik kan proberen? Alle input wordt gewaardeerd. Het is overigens geen super grote issue, maar het voelt een beetje krom dat je een 144hz scherm haalt voor de Freesync en dan vervolgens Freesync uit moet zetten om de boel werkend te krijgen.

Arsenal - Real Madrid - Mercedes AMG Petronas

• Luc77z
  • Registratie: november 2014
  • Niet online
Heb je al gespeeld met de 'overdrive' functie van je monitor?

• London
  • Niet online

London

Topicstarter
Luc77z schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 20:29:
Heb je al gespeeld met de 'overdrive' functie van je monitor?
Nee, maar ik heb het idee dat het wellicht toch de kabel kan zijn. Vermoed dat die niet 3440x1440 op 144hz ondersteunt gezien de klachten. Ik heb een DP1.4 kabel besteld die ik morgen ga ontvangen dus zal nog even een update plaatsen of een nieuwe kabel mijn problemen oplost.

• prutser001
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 24-06 18:25

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Probeer eens met HDMI dan ben je wel gelimiteerd tot 100hz maar dit is puur om te proberen. Anders met CRU de freesync range aanpassen naar b.v. 90-144 als je DP gebruikt.

Dit scherm lijkt voor meer mensen problemen te geven zowel AMD and Nvidia.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX2080, 32GB DDR4 3000, 1TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 8TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• Single Malt
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 09-12-2020
Heb me begin deze week ook stukgeslagen op, naar wat het lijkt, een soortgelijk probleem.

Is MSI Dragon Center op je PC geïnstalleerd? Zo ja, dat is de boosdoener. Herinstalleren en "gaming mode" uitzetten zou je probleem moeten verhelpen. Lijkt erop dat die gaming mode van MSI niet lekker samenwerkt met AMD Radeon Software en veroorzaakte bij mij ook gigantische flickering en tearing. Na het uitzetten van die mode nergens last meer van op 165hz 1440p.

• London
  • Niet online

London

Topicstarter
Single Malt schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:42:
Heb me begin deze week ook stukgeslagen op, naar wat het lijkt, een soortgelijk probleem.

Is MSI Dragon Center op je PC geïnstalleerd? Zo ja, dat is de boosdoener. Herinstalleren en "gaming mode" uitzetten zou je probleem moeten verhelpen. Lijkt erop dat die gaming mode van MSI niet lekker samenwerkt met AMD Radeon Software en veroorzaakte bij mij ook gigantische flickering en tearing. Na het uitzetten van die mode nergens last meer van op 165hz 1440p.
Bizar, dit lijkt tot nu toe te werken! Kabel die ik had besteld gelijk maar geannuleerd.

Wat merkwaardig dat dit werkt maar ook heel erg fijn, dankjewel!

• Single Malt
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 09-12-2020
Blij dat het heeft geholpen! Have fun met je nieuwe monitor :)
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True