Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_eye6
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:22
k gebruik de Ziggo Connectbox maar vanwege slechte wifi wil ik Google Nest Wifi mesh aanschaffen. Enkele ethernet poorten gebruik ik van de Connectbox, voor oa de NAS en een directe link met de Media box Next.

Nu zijn er 3 opties:

1. Connectbox in Bridge mode, Google Nest router aansluiten op poort 1 en een nog-te-kopen switch aansluiten op de Google Nest router, waarop ik de Nas en Mediabox kan aansluiten

2. Connectbox configureren via DMZ naar de Google Nest Wifi en de ethernet poorten van de Connectbox blijven gebruiken?

3. De Google Nest router op 1 van de ethernet poorten van de Connectbox aansluiten en de Wifi van de Connectbox uitzetten (en alleen de Wifi van de Google Nest router gebruiken). De ethernet poorten van de Connectbox blijven in gebruik.

UIt alle info in het forum is mij niet geheel duidelijk wat de voor en tegens zijn van deze opties. Voor mij zou optie 3 het makkelijst zijn, mits de double-NAT voor geen problemen zorgt.

Graag advies en nog liever, ervaringsdeskundigen!

Hartelijk dank!

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-06 19:37
ik zeg geen google nest mesh kopen...
grootste reden is dat , als je em echt als mesh set wil gebruiken, je deze dus niet in bridge modus kunt zetten

dat zou willen zeggen dat je de hoofd mesh router in de meterkast moet zetten (zodat je daar ook je NAS op kan aansluiten) en je draadloos al naar de woonkamer moet gaan om daar je wifi issue op te lossen ...

zou je niet gewoon een switch + accespoint in de woonkamer neersmijten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_eye6
ijske schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 18:55:
ik zeg geen google nest mesh kopen...
grootste reden is dat , als je em echt als mesh set wil gebruiken, je deze dus niet in bridge modus kunt zetten

dat zou willen zeggen dat je de hoofd mesh router in de meterkast moet zetten (zodat je daar ook je NAS op kan aansluiten) en je draadloos al naar de woonkamer moet gaan om daar je wifi issue op te lossen ...

zou je niet gewoon een switch + accespoint in de woonkamer neersmijten ?
Ik snap je reactie niet en helaas geen antwoord op de vragen. Toch dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43
1. Connectbox in Bridge mode, Google Nest router aansluiten op poort 1 en een nog-te-kopen switch aansluiten op de Google Nest router, waarop ik de Nas en Mediabox kan aansluiten
Is een optie
2. Connectbox configureren via DMZ naar de Google Nest Wifi en de ethernet poorten van de Connectbox blijven gebruiken?
Dubbel-NAT kan een probleem worden als je gaat connecten met je wireless clients naar je nas.
3. De Google Nest router op 1 van de ethernet poorten van de Connectbox aansluiten en de Wifi van de Connectbox uitzetten (en alleen de Wifi van de Google Nest router gebruiken). De ethernet poorten van de Connectbox blijven in gebruik.
Zie antwoord 2

Ik heb ook naar de Google oplossing gekeken, maar heb uiteindelijk voor de mesh oplossing van Ubiquiti gekozen, Amplifie HD router :
per router een WAN interface en 4 switch poorten, en backhaul over ethernet. De HD-router heeft hier dekking over 3 verdiepingen, in een huis met houten vloeren. Bij mn maatje staan er 2 HD-routers met ethetnet backhaul (RAMP mode) om 3 verdiepingen met betonnen vloeren dekkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Google Nest Wifi werkt bij ons naar volle tevredenheid met DMZ op het internetmodem.

Wij hebben dan wel KPN maar het stappenplan zal niet veel anders zijn.
Je moet even opletten met het uitgeven van de DHCP adressen, staat verder goed uitgelegd:
https://forum.kpn.com/thu...ter-de-experia-box-164983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:30

lier

MikroTik nerd

the_eye6 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 20:02:
Ik snap je reactie niet en helaas geen antwoord op de vragen. Toch dank.
Op GoT komen mensen niet om vragen te beantwoorden maar om problemen op te lossen. Jouw probleem is je WiFi dekking en daarvoor is de beste oplossing accesspoints aansluiten.

Door nu te kiezen voor Google Nest creeer je nieuwe problemen. Bijvoorbeeld bij dubbel NAT heb je twee netwerken die niet zo maar met elkaar kunnen praten. Daardoor kunnen standaard de apparaten, die op het Ziggo modem aangesloten zitten, niet zo maar met het andere (Google Nest) netwerk praten.

Kan je, los van je oplossing, alles apparatuur die je gaat aanschaffen met een kabel aansluiten? Of moet de nieuwe apparatuur via een "wireless backhaul" communiceren? Want in het eerste geval ben je veel beter uit met goede accesspoints.

Vraag blijft, voor mij, waarom heb je de Google Nest uigekozen? Want op basis van die informatie is het makkelijker om informatie te geven (en daarmee je vraag te beantwoorden/je probleem op te lossen).

O-)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_eye6
wat mij betreft kan hier een slotje op, ik zoek verder, dank allen voor jullie reacties.
Pagina: 1