Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

little.BIG

Pagina: 1
Acties:

• Kuusje
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 11:59
nieuws: Intel presenteert Lakefield-cpu's met big.Little-ontwerp en gestapeld...

@Xtuv

Wikipedia: ARM big.LITTLE

Ik vond de pascal case benaming al zo raar dus heb ik even rondgezocht. Volgens Wikipedia moet het big.LITTLE zijn. Dus het woordje 'big' met kleine letters en 'little' met grote letters.
Snapt u het nog? Nee? Mooi, ik ook niet.

sjonge jonge als ze bij Intel eens met meer tijd besteedde aan het ontwikkelen van chips i.p.v. aan moeilijke benamingen dan liepen ze niet zo achter op AMD .

• Xtuv
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 11:14

Xtuv

Redacteur
@Kuusje Klopt, het is big.LITTLE, zullen ze wel grappig vinden... :P 8)7 Volgens onze schrijfwijzer nemen we hoofdletters bij merknamen over, maar niet als het gaat om woorden die je kunt uitspreken en uit meer dan vier letters bestaan. WANT DAT STAAT ZO SCHREEUWERIG. Daarom dus big.Little.

[Voor 5% gewijzigd door Xtuv op 10-06-2020 17:24]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 08:57
Xtuv schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:24:
@Kuusje Klopt, het is big.LITTLE, zullen ze wel grappig vinden... :P 8)7 Volgens onze schrijfwijzer nemen we hoofdletters bij merknamen over, maar niet als het gaat om woorden die je kunt uitspreken en uit meer dan vier letters bestaan. WANT DAT STAAT ZO SCHREEUWERIG. Daarom dus big.Little.
Excuses, maar dit slaat toch werkelijk nergens op? Als de officiële schrijfwijze van een concept of naam nu eenmaal zo is dat hij veel hoofdletters bevat, dan is dat toch gewoon zo? Wat heeft de redactie daar dan in te beslissen om dat anders te gaan doen? 8)7

• Warpozio
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 23-06 15:42
Dus als de schrijfwijze "BIG.little" was geweest zouden jullie dat overnemen (want BIG bestaat niet uit meer dan 4 letters)
Maar omdat het "big.LITTLE" is maken jullie er "big.Little" van?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TechSupreme
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 14-06 09:48
Nog erger, big.LITTLE is een merknaam van ARM, het heeft helemaal niks met Intel te maken. Het gaat om Heterogeneous Multi-Processing (HMP), waarom er in de media een vergelijking wordt gemaakt met big.LITTLE van ARM snap ik niet zo goed. Ook al is het een vergelijking kan ik best in zien waarom dat verwarrend is voor mensen die niet bekend zijn met de materie.

Hybrid technology van Intel is gewoon een HMP implementatie.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True