Firmware voor SMC Networks router SMCWBR14-G2

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geewizz25
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-05 18:14
Mijn vraag
Wie o wie heeft nog een firmware bin bestandje voor de SMCWBR14-G2 EU !!

Relevante software en hardware die ik gebruik
...n.v.t.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heel het internet afgestruind inclusief de SMC Networks site voor eol producten voor de firmware voor dit routertje.
Op de SMC website wel een werkende firmware gevonden V1.10 maar die is in het chinees !!!
Ik heb nergens een andere Engelse o.i.d versie kunnen vinden.
Heb de versie 1.11 ook geprobeerd maar die wil niet laden waarschijnlijk omdat het partnumber niet overeenkomt met het nummer op de router.
Versie 1.10 laad wel maar is zoals gezegd onwerkbaar vanwege de taal.
Ook even bij Openwrt en DDwrt gekeken maar die hebben niets voor dit ding.
Verder vond ik nog een versie 1.08 en een 1.04 maar ook die kreeg ik er niet op.
Is ook lastig omdat ik elk regeltje tekst in de setup schermen eerst moet vertalen via Google.

Extra info onderkant: Supplier partnumber 752-8576

Ik probeer dit te fixen voor iemand die heeeel weinig te besteden heeft.
De kleinzoon van de betreffende familie heeft geprobeerd de firmware te updaten en dat is hem ook gelukt maar hij heeft niet eerst een backup gemaakt van de sw die er opstond.
Gevolg is dus nu alles in het chinees..
Volgens hem was de originele firmware in het Engels en ergens uit 2004 .!!
Mocht iemand een andere oplossing weten dan is die ook welkom.

Lukt het niet dan moet ik vraag en aanbod hier of marktplaats maar eens opzoeken en ze een routertje cadeau doen.
Op zich vind ik het ook wel leuk om dit eerst even te proberen temeer daar ze niet veel internet eisen hebben. Houd me weer even van de straat in deze corona tijd. :*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UUXTm5-_CkPi85YQPePjCwTGwPo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WpBKAY7NQq6cXjtALGbZ5N8Q.jpg?f=user_large

[ Voor 1% gewijzigd door geewizz25 op 10-06-2020 16:44 . Reden: extra info ]

Beste antwoord (via geewizz25 op 10-06-2020 22:50)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-06 13:19

job

Op het internet kom ik op verschillende sites 1.10 of 1.11 tegen. Welke heb (sites) heb je al geprobeerd?

Is het idee om dit topic aan te vullen met de md5 hashes van de niet werkende en verkeerde versies?
Of links naar versies die niet werken?

het partnumber wordt vaak niet genoemd bij de betanden die ik tegenkom.
En als er een staat, is het een ander nummer dan bij jou staat.
Het is ook de vraag of een ander nummer ook een andere firmware nodig heeft, maar het klinkt op zich logisch.

edit: heb je al eens geprobeerd of de G2V2 firmwares werken?

[ Voor 47% gewijzigd door job op 10-06-2020 18:07 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Op het internet kom ik op verschillende sites 1.10 of 1.11 tegen. Welke heb (sites) heb je al geprobeerd?

Is het idee om dit topic aan te vullen met de md5 hashes van de niet werkende en verkeerde versies?
Of links naar versies die niet werken?

het partnumber wordt vaak niet genoemd bij de betanden die ik tegenkom.
En als er een staat, is het een ander nummer dan bij jou staat.
Het is ook de vraag of een ander nummer ook een andere firmware nodig heeft, maar het klinkt op zich logisch.

edit: heb je al eens geprobeerd of de G2V2 firmwares werken?

[ Voor 47% gewijzigd door job op 10-06-2020 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Waarom zou je een 10 jaar oude router met 20 jaar oude technologie aan de praat willen krijgen.
Kijk ff in de pricewatch; voor 25 €uro heb je een router met gigabit poorten en wifi-ac

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geewizz25
job schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:25:
......edit: heb je al eens geprobeerd of de G2V2 firmware's werken?
Direct nadat ik dit bericht op tweakers had gezet heb ik de G2V2 versie 1.14 gedownload van de SMC Networks site (eol area) dus Job; op zich was dit een prima tip.

Tot mijn verbazing liep dit zonder problemen hoewel er duidelijk alleen SMCWBR14-G2 op de router staat dus zonder V2! .
Het was ook allemaal keurig in het engels dus het ding doet het weer en nog goed ook ondanks de oude techniek.

@Brahiewahiewa
Op zich heb je volkomen gelijk maar voor sommige mensen is 25 euro best wat geld.
Ik vind het ook niet erg om daar wat te sponsoren maar vond het ook wel een uitdaginkje om het ding weer aan de praat te krijgen. Daar ben ik dan toch weer een beetje tweakert voor ;)
Ik heb hem inmiddels alweer geinstalleerd, De twee oudjes kunnen weer internetten en ik ga hier op Tweakers en/of MP eens kijken of ik een beetje knap ding met gigabit poorten kan vinden.
Niet echt noodzakelijk omdat ze alleen maar gebruik maken van een tablet en een oude laptop die gelukkig nog wilde lopen met Windows 10. Traag maar dat is in dit geval niet erg

Overigens denk ik dat de router vinden me al gelukt is >:)

Wat mij betreft mag hier een slotje op; probleem opgelost.

[ Voor 8% gewijzigd door geewizz25 op 10-06-2020 22:54 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

geewizz25 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 22:50:
Direct nadat ik dit bericht op tweakers had gezet heb ik de G2V2 versie 1.14 gedownload van de SMC Networks site (eol area) dus Job; op zich was dit een prima tip.

Tot mijn verbazing liep dit zonder problemen hoewel er duidelijk alleen SMCWBR14-G2 op de router staat dus zonder V2! .
Het was ook allemaal keurig in het engels dus het ding doet het weer en nog goed ook ondanks de oude techniek.
Mooi dat het gelukt is. Het komt helaas vaker voor dat fabrikanten een vernieuwde versie uitgeven onder hetzelfde nummer waar je ook echt een andere firmware voor nodig had (linksys met de wrtl54G of netgear met de wndr3700 schieten me zo even binnen).
Super dat jij op hetzelfde idee kwam om een Versie 2 firmware te proberen. :)

Als je nog op zoek bent naar een goedkope router, kijk ook eens in een kringloop winkel. Soms kom je daar voor 5 euro nog best leuke dingen tegen (tip: controleer wel vooraf of de bijgeleverde adapter geschikt is).

[ Voor 3% gewijzigd door job op 10-06-2020 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geewizz25
@job
Dat klopt heb ik ook al een paar keer meegemaakt.
Het zou veel fabrikanten sieren als ze eens wat consequenter zouden zijn met de firmaware updates en het beter documenteerden. Nu moet je soms maar een beetje gokken met het risico dat je zo'n ding "brickt"

Ik heb dat o.a. gehad met mijn vorige router, de Netgear WNDR3700 V1.
Uiteindelijk ben ik voor de 3700 helemaal van de Netgear software afgestapt en heb DDWRT erop gezet.
Dat was een hele verbetering, de WNDR3700 was stabiel, meer instelmogelijkheden en heeft jaren bij mij gewerkt zonder problemen.
Heb die Netgear nu nog liggen als reserve router.

Voor de kennissen heb ik inmiddels een TPLink WR1043ND gevonden a 0 euro _/-\o_ een vriend had er nog eentje in de rommelhoek liggen :P
Die WR1043ND zijn hele leuke routertjes die erg betrouwbaar zijn gebleken.
Die heb ik vanmiddag ook even voorzien van de DDWRT software en loopt inmiddels ook als een zonnetje.
De SMC kan dus naar het museum maar ik laat hem nog even liggen vanwege de nostalgie.
Het blijkt namelijk dat ze hem jaren geleden gekregen hebben bij een abonnement van Ziggo , nooit geweten dat ZIggo die dingen heeft uitgegeven
Pagina: 1