Mijn vraag
Wie o wie heeft nog een firmware bin bestandje voor de SMCWBR14-G2 EU !!
Relevante software en hardware die ik gebruik
...n.v.t.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heel het internet afgestruind inclusief de SMC Networks site voor eol producten voor de firmware voor dit routertje.
Op de SMC website wel een werkende firmware gevonden V1.10 maar die is in het chinees !!!
Ik heb nergens een andere Engelse o.i.d versie kunnen vinden.
Heb de versie 1.11 ook geprobeerd maar die wil niet laden waarschijnlijk omdat het partnumber niet overeenkomt met het nummer op de router.
Versie 1.10 laad wel maar is zoals gezegd onwerkbaar vanwege de taal.
Ook even bij Openwrt en DDwrt gekeken maar die hebben niets voor dit ding.
Verder vond ik nog een versie 1.08 en een 1.04 maar ook die kreeg ik er niet op.
Is ook lastig omdat ik elk regeltje tekst in de setup schermen eerst moet vertalen via Google.
Extra info onderkant: Supplier partnumber 752-8576
Ik probeer dit te fixen voor iemand die heeeel weinig te besteden heeft.
De kleinzoon van de betreffende familie heeft geprobeerd de firmware te updaten en dat is hem ook gelukt maar hij heeft niet eerst een backup gemaakt van de sw die er opstond.
Gevolg is dus nu alles in het chinees..
Volgens hem was de originele firmware in het Engels en ergens uit 2004 .!!
Mocht iemand een andere oplossing weten dan is die ook welkom.
Lukt het niet dan moet ik vraag en aanbod hier of marktplaats maar eens opzoeken en ze een routertje cadeau doen.
Op zich vind ik het ook wel leuk om dit eerst even te proberen temeer daar ze niet veel internet eisen hebben. Houd me weer even van de straat in deze corona tijd.
Wie o wie heeft nog een firmware bin bestandje voor de SMCWBR14-G2 EU !!
Relevante software en hardware die ik gebruik
...n.v.t.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heel het internet afgestruind inclusief de SMC Networks site voor eol producten voor de firmware voor dit routertje.
Op de SMC website wel een werkende firmware gevonden V1.10 maar die is in het chinees !!!
Ik heb nergens een andere Engelse o.i.d versie kunnen vinden.
Heb de versie 1.11 ook geprobeerd maar die wil niet laden waarschijnlijk omdat het partnumber niet overeenkomt met het nummer op de router.
Versie 1.10 laad wel maar is zoals gezegd onwerkbaar vanwege de taal.
Ook even bij Openwrt en DDwrt gekeken maar die hebben niets voor dit ding.
Verder vond ik nog een versie 1.08 en een 1.04 maar ook die kreeg ik er niet op.
Is ook lastig omdat ik elk regeltje tekst in de setup schermen eerst moet vertalen via Google.
Extra info onderkant: Supplier partnumber 752-8576
Ik probeer dit te fixen voor iemand die heeeel weinig te besteden heeft.
De kleinzoon van de betreffende familie heeft geprobeerd de firmware te updaten en dat is hem ook gelukt maar hij heeft niet eerst een backup gemaakt van de sw die er opstond.
Gevolg is dus nu alles in het chinees..
Volgens hem was de originele firmware in het Engels en ergens uit 2004 .!!
Mocht iemand een andere oplossing weten dan is die ook welkom.
Lukt het niet dan moet ik vraag en aanbod hier of marktplaats maar eens opzoeken en ze een routertje cadeau doen.
Op zich vind ik het ook wel leuk om dit eerst even te proberen temeer daar ze niet veel internet eisen hebben. Houd me weer even van de straat in deze corona tijd.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WpBKAY7NQq6cXjtALGbZ5N8Q.jpg?f=user_large)
[ Voor 1% gewijzigd door geewizz25 op 10-06-2020 16:44 . Reden: extra info ]