[Outlook 365] Simplified Wizard omzeilen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik heb een schone installatie van W10 gedaan en daarna uit mijn Microsoft365 abonnement Outlook gedownload. Als ik deze open dan presenteert een wizard voor het instellen van een account. Echter biedt de wizard mij niet de instelling mogelijkheden die ik nodig heb en kan ik er ook niet om heen.

Ik probeer mijn werk mail in te stellen, dat ging normaal via exchange en dan wat instellingen domain, user, server etc. wijzigen en voila. tientalle keren op verschillende devices gedaan. Maar met die "simplified" wizard kom ik er niet uit. De wizard opent steeds een Microsoft-account inlogscherm. Dat werkt niet en wil ik ook niet.

Ik heb geprobeerd om eerst een persoonlijk @outlook account toe te voegen en vervolgens via accountopties mijn werk account toe te voegen. Helaas kom je dan in dezelfde wizard terecht.
Hierna Outlook365 weer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Daarna deze stappen doorlopen. Helaas ook zonder succes.

Weet iemand hier toevallig hoe ik die simplified wizard kan omzeilen?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Toevoeging: het lijkt wel om via de Windows setting het account toe te voegen aan de standaard windows mail client. Maar die is bij lange na niet toereikend omdat ik nog diverse functionele mailboxen moet gaan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:27
Kun je niet de Mail instellingen app gebruiken van het oude configuratie scherm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:03

De Nelis

en anders maar niet...

Nielson schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:37:
Kun je niet de Mail instellingen app gebruiken van het oude configuratie scherm?
Wat @Nielson zegt: https://www.slipstick.com...k/where-is-the-mail-icon/

[ Voor 3% gewijzigd door De Nelis op 10-06-2020 16:38 ]

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:03

Felyrion

goodgoan!

Je krijgt niet zoals in dat artikel dat je aanhaalt de optie om met een ander account te connecten? (rechtsondering het aanmeldvenster)
Of een mogelijke checkbox met "let me set up my account manually"?

En wat gebeurt er als je gewoon je werk mailadres invult in de nieuwe account popup, krijg je dan een foutmelding?
Als je werk de boel correct heeft geconfigureerd zou je verder niet veel handmatig in hoeven te stellen, daar zouden een stel autodiscover records voor moeten bestaan.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spierenburg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09-2024
Denk dat je opzoek bent naar de oude mail instellingen?

configuratiescherm -> mail -> email account kan je ze nog op de oude manier toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:27
SirLenncelot schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:30:
De wizard opent steeds een Microsoft-account inlogscherm. Dat werkt niet en wil ik ook niet.
Misschien heb je last van het probleem dat Outlook blijft zeuren om inloggegevens van een niet bestaand Office 365 account terwijl je werkgever enkel een Exchnange server heeft draaien. Te fixen met een kleine register aanpassing, maar kan mogelijk invloed hebben als je wel een O365 account wilt gaan gebruiken:

https://medium.com/jj365/...-to-office365-352dd29de65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
thnx voor de goede suggesties allemaal.

Via het configuratiescherm naar de mail instellingen zorgde er uiteindelijk voor dat ik weer bij het Office365 account inlogscherm uit kom.

Via @Nielson kwam ik het volgende op het spoor: https://kb.smarshmail.com/Article/20926 ik komin stap 2 en 3 in ieder geval op xml files uit. Heb eens een berichtje naar systeembeheer gedaan, maar ik zou ook niet weten of dat nu het verschil moet maken.

Tevens heb ik stap 4 (uitgbreidere versie van @De Nelis zijn suggestie) uitgevoerd, dacht in eerste instantie dat dat het scherm onderdrukte maar het kwam vanzelf weer naar boven.

[ Voor 11% gewijzigd door SirLenncelot op 11-06-2020 09:07 ]

Pagina: 1