Vaarbewijs CBR

Pagina: 1
Acties:
  • 2.148 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werffje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-08-2024
Heeft iemand onlangs het examen klein vaarbewijs 1 gedaan bij het CBR?

Ik moet aanstaande vrijdag voor de eerste keer en ik vroeg me een beetje af welke vragen er gesteld worden.
Heb meerdere boeken gelezen en online examens geoefend hopelijk is het voldoende naast uiteraard logisch denken :-)

Groetjes Marius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

werffje schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:55:

Ik moet aanstaande vrijdag voor de eerste keer en ik vroeg me een beetje af welke vragen er gesteld worden.
Heb meerdere boeken gelezen en online examens geoefend hopelijk is het voldoende naast uiteraard logisch denken :-)

Groetjes Marius
Het is sinds dit jaar toch pas bij CBR geloof ik?
Ik kan me niet voorstellen dat het type vraagstelling erg zal afwijken van voorheen bij VAMEX.

Je krijgt vragen net als in een proefexamen. Het is vooral goed lezen. De vraagstelling kan steeds net wat afwijken, of bij wijzen van spreke een komma die ergens anders staat.

Wat ik wel las is dat je na het examen niet meteen je vaarbewijs meekrijgt, maar dat tot 2 weken kan duren.
Dat is wel jammer, want bij VAMEX kreeg je het direct mee.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-06 14:55
Dit is wel erg mager voor een topic. Wat heb je zelf al gezocht en gevonden?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

werffje schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:55:

Groetjes Marius
Indien je goed geleerd hebt is het niet moeilijk. Er worden vragen gesteld over wettelijke bepalingen, veiligheidsmaatregelen, betonning, meteorologie en manoeuvreren.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-06 15:58

flessuh

Set sail for fail!

paQ schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:57:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat het type vraagstelling erg zal afwijken van voorheen bij VAMEX.

Je krijgt vragen net als in een proefexamen. Het is vooral goed lezen. De vraagstelling kan steeds net wat afwijken, of bij wijzen van spreke een komma die ergens anders staat.

Wat ik wel las is dat je na het examen niet meteen je vaarbewijs meekrijgt, maar dat tot 2 weken kan duren.
vreemd, want ik kreeg deel 1 bij de VAMEX ook nog thuisgestuurd :?

Voor de TS: de lesboeken zijn niet veranderd dus de vragen waarschijnlijk ook niet. Er zijn nog wel wat extra oefenexamens te vinden, dus even goed zoeken :)

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• werffje
Ik ben ondertussen geslaagd ! was iets moeilijker dan gedacht maar mocht de pret niet drukken. Nadat de uitslag per mail binnen was kon ik op mijn cbr de gezondheidsverklaring (a 10 euro) invullen en me pasje aanvragen (wederom 10 euro)

Vandaag kwam het pasje middels de post al binnen dus dat duurde een weekend en 1 werkdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
paQ schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:57:
[...]

Vroeger was het vaarbewijs een vodje, tegenwoordig is het een pasje, dus dat je hem niet meteen meekrijgt, lijkt me logisch ;)

Het vaarbewijs koop je, het is enkel theorie. Neem meteen examen voor deel 2 erbij, dat is maar een paar euro extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

PageFault schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:00:
[...]

Vroeger was het vaarbewijs een vodje, tegenwoordig is het een pasje, dus dat je hem niet meteen meekrijgt, lijkt me logisch ;)

Het vaarbewijs koop je, het is enkel theorie. Neem meteen examen voor deel 2 erbij, dat is maar een paar euro extra.
Na mijn examen kreeg ik de uitslag, er werd een foto gemaakt en ik kreeg mijn pasje direct mee bij Vamex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-06 14:55
Hmm, al 20+ jaar niet gevaren en toch 49/80 punten op het oefenexamen. Niet slecht.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werffje
paQ schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:03:
[...]

Na mijn examen kreeg ik de uitslag, er werd een foto gemaakt en ik kreeg mijn pasje direct mee bij Vamex.
Tegenwoordig gaat het niet meer via Vamex maar via CBR, das misschien het verschil

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

werffje schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:15:
[...]

Tegenwoordig gaat het niet meer via Vamex maar via CBR, das misschien het verschil
dat is wat ik schreef in de eerste reply :+

hoe dan ook: VAREN MAAR! :)F

[ Voor 6% gewijzigd door paQ op 17-06-2020 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
werffje schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:42:
Ik ben ondertussen geslaagd ! was iets moeilijker dan gedacht maar mocht de pret niet drukken. Nadat de uitslag per mail binnen was kon ik op mijn cbr de gezondheidsverklaring (a 10 euro) invullen en me pasje aanvragen (wederom 10 euro)

Vandaag kwam het pasje middels de post al binnen dus dat duurde een weekend en 1 werkdag
Een stuk sneller en goedkoper dan Marcom B dus.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melensuup
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:23
De vaarbewijs examens zijn tegenwoordig bij CBR. Welk les boek sluit hier goed op aan?

Ik lees in recensies over het ANWB boek dat dit niet goed aansluit bij de vragen op het CBR examen. Wat is jullie ervaring en/of aanbeveling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:24

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:@melensuup Het is niet de bedoeling een topic te kapen met een eigen vraag, maak daarvoor een eigen topic aan waarin je eventueel verwijst naar dit topic. Dit topic gaat in ieder geval op slot.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.