Overlappende huurcontracten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamesMaxed
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-03 13:27
Eerst en vooral, ik ben Belg, dus de Belgische wetgeving is van belang in dit topic.

Mijn 11 maanden contract van mijn huidig appartement vervalt in september. Ik heb echter een nieuw appartement in het vizier dat op 1 augustus vrijkomt. Na wat google werk kan ik er niet achter komen of het legaal is om twee huizen op hetzelfde moment te huren; en wanneer ik mijn domicilie moet veranderen van appartement A naar appartement B. Is dit op het moment dat ik in mijn nieuw appartement intrek, of wanneer mijn oud contract vervalt?

Heeft iemand hier ervaring mee, of informatie over hier de wetgeving juist in mekaar zit?

[ Voor 8% gewijzigd door GamesMaxed op 10-06-2020 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-06 22:02
Volgens mij moet je je domicilie verzetten op de moment dat je in het nieuwe appartement intrekt.

2 appartementen tegelijk huren lijkt mij geen probleem legaal gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purzelbaum
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-05 22:40
Je moet wel 2 plekken tegelijk kunnen huren/bezitten. Anders is het moeilijk lastig je nieuwe verblijf naar wens te maken, nieuwe vloer likje verf. Ergens in deze overgangsperiode zul jij bij de instanties je nieuwe verblijfsplaats aan moeten geven.

In Nederland doen ze niet heel moeilijk over welke dag het precies is, neem aan dat Belgie daar ook niet met een kalender naast gaat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:15
Nou is België best een raar land :+ maar het lijkt me niet dat je niet meer dan 1 appartement mag huren. In NL mag je zoveel appartementen huren als je wilt, dat maakt helemaal niemand wat uit. Althans, in de vrije sector, want sociale huurwoningen bezet houden is natuurlijk niet acceptabel (en commerciële onderverhuur daarvan mag niet). Lijkt me niet dat dat in BE heel anders is. Hoe wil je anders klussen. Of verhuizen? Alles op 1 dag?

Verder is de wet in NL zo dat je je moet inschrijven op het adres waar je woont. Dus als je eenmaal bent verhuisd, moet je je daar inschrijven.