Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogel96
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-01 18:58
Beste Tweakers,

Als iemand die nooit tevreden is met zijn build ben ik continu, maar vooral uit nieuwsgierigheid aan het kijken naar onderdelen om mijn build te kunnen upgraden.

Op dit moment ziet mijn build er op dit moment uit. Kritiek leveren mag maar of ik er wat mee doe is een ander ;).

Case: Corsair 450D airflow edition
CPU: Intel Core I7-6700
CPU Cooler: Corsair H100i-V2
PSU: Corsair CS750Watt - Semi modular.(CS750M)
Mobo: Gigabyte Z270P-D3
RAM: 4 x 8 GB Corsair Vengeance @ 2133 Mhz
GPU: 2 x MSI RX 480 8 GB.*
Boot drive: Samsung 970 M.2
2e SSD: Crucial 500 GB MX 300 M.2 SSD
HDD: 5x een mixmatch van 1-4TB Western digital Blue en greens.

*Ja crossfire is niet geoptimaliseerd in games alleen ik kon hem goedkoop overnemen.
En het staat toch leuk in je case :P.

Nu zat ik te kijken om in te toekomst over te stappen naar een veel zwaardere Ryzen CPU. Ergens in de range van de 3900X. Dit is doordat ik zo op zijn tijd wel is wat thuis doe aan 3D tekenprogramma's als Inventor en Solid Edge. Daarnaast vind ik het ook altijd wel gaaf om te renderen zodat alles er op het eind mooi uitziet. En ja ik weet dat Nvidia GPU's daar veel beter in zijn :).

Maar met de upgrade wil ik eigenlijk het volgende bereiken en kon daardoor nu pas uit bij de case. Langzaam ben ik aan het kijken om alles "toekomstbestendig" te maken. Oftewel een keer een goede upgrade of een paar gespreide upgrades te maken zodat dit in te toekomst niet meer gedaan hoeft te worden. Hierdoor zat ik ook te twijfelen of ik mijn Corsair 450D zal vervangen door de veel grotere 900D. Tot nu toe heeft de Corsair 450D altijd voldaan aan mijn eisen en bij een eventueel gebrek aan opslag is het altijd de optie om grotere drives te kopen en niet meer toe te voegen. (Ja ik ben zo'n iemand die altijd alle windows installaties bewaart en niet alleen maar de persoonlijke bestanden bewaart :o.)

Alleen wat het met veel full towers is dat de prijs vrij hoog is. Bij een lokale computer winkel kan ik bijvoorbeeld de 900D kopen voor €339,95. Alleen heeft deze bijvoorbeeld geen fijne front mesh waarbij de 450D dat wel heeft. Ook ben ik nooit, maar zeg nooit nooit, van plan om custom watercooling te gaan. Gewoon omdat ik vrij onhandig ben en vast wel een fitting vergeet vast te draaien 8)7. Of teveel koelpasta toevoeg waardoor dit in de socket loopt bij het verwijderen van de cpu. Niet dat dit ooit gebeurt is O-).

Wat is nu eigenlijk de vraag?

Is het de investering waard om te gaan voor een full tower case of zou voor een gemiddelde gebruiker een midi tower zoals de 450D ook voldoende zijn als je er geen gekke dingen mee wilt doen?

Verder.

Wat zijn jullie ervaringen met full towers? Is het de investering waard? Zijn full towers in veel gevallen overkill? Is de Ryzen 3900X complete overkill en kan de I7-6700 voor hobby gebruik nog jaren mee. Kan ik het geld beter besteden aan RGB waardoor mijn pc 50% sneller wordt?

Mocht deze topic verkeerd geplaatst zijn dan hoor ik het ook graag! Het is me eerste forum post.

Met vriendelijke groet,

vogel96

P.S. Ja er zullen vast spellings en grammatica fouten inzitten. Ik moet m'n Nederlands toets nog halen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:00

Soggney

Zeekomkommer

Een fulltower is de investering het niet waard, een loggere pc waar het merendeel van de kast onbenut blijft is niet nuttig.
Ik heb zelf nu een tower model en ik ga sowieso volgende keer naar een kleiner model. Het is het niet waard
en mocht je toch naar waterkoeling gaan, zelfs in midi towers is dat te doen.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:51

br00ky

Moderator Harde Waren
vogel96 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:40:

Wat zijn jullie ervaringen met full towers? Is het de investering waard?
Tja, als jij een full tower wil, wat let je? Een case is zo ontzettend persoonlijk. Ik kan tien redenen verzinnen om het niet te doen, maar als jij het wil, wie ben ik om het je daarvan te proberen af te praten. Je moet voor jezelf de voors en tegens tegen elkaar afwegen, dan kom je echt tot een zinnig antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-07 10:17
Waarom zou je je 6 jaar oude behuizing vervangen door een 7 jaar oude behuizing? Corsair heeft de 900D zelfs niet meer op hun website staan, dus het is wel wat oude meuk. In 2013 waren acryl vensters nog heel normaal maar nu gebruikt men glas. Verder is de behuizing technisch nog niet echt verouderd (USB-A 3.0 poorten, maar niet iedereen hoeft echt USB-C op een desktop) maar om ze nog aan nieuw-prijs te kopen, dan zijn er interessantere behuizingen.

Alles past in je huidige, zelfs Crossfire, dus ik zie de noodzaak ook niet. Een 900D is een mega behuizing maar ook een overbodige luxe, €340 die je ook kunt besteden aan een betere GPU of CPU. Maar als je het geld kunt missen, er is niemand die je tegenhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:04

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Een dubbele GPU gaat meestal ook passen in een gewone ATX kast. De 450D heeft ondersteuning voor EATX .Alleen als je flink aan de slag gaat met custom waterkoeling of modden misschien, daarvoor is de 900D bedoeld. Ik zie de noodzaak nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:40
https://nl.hardware.info/...n-dit-moment---maart-2020
Hier zou je kunnen kijken naar voor en nadelen van verschillende kasten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-07 16:45

MrDrako

nep ict'er

Vergeet niet dat het inbouwen en kabels wegwerken in een grotere case wel veel makkelijker is, die midi towers waar alles net niet in past komen er bij mij echt niet meer in, dat gehannes elke keer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:23
De trend is juist kleiner, minder hdd, meer ssd. Zelfs geen losse opslag meer maar m2.

Je hebt nu 5 hdd’s, van 1-4 TB met meerdere Windows-installaties. Gooi die gewoon weg en hergebruik de ruimte. Of vervang een 1 TB door een grote van 6 TB+ (vanaf € 160).

Mijn inziens beetje kansloos om € 350 uit te gaan geven aan een grotere kast omdat er niet meer dan 5 schijven in kunnen en je ook je 1 TB’s wilt houden en niets weggooit.

Je moet je misschien eens afvragen waarom je volledig tegen de stroom in zwemt.

Je draait nu trouwens Crossfire over de chipset, met de bijbehorende latency.
Gemiddelde en maximale framerate zal hoger zijn (mits Crossfire überhaupt ondersteunt wordt), maar de minimum frames een stuk lager en waarschijnlijk spikes in je framerate.

Meerdere GPU’s, of dat nu SLI of Crossfire is, werkt pas lekker als de sloten aangestuurd worden door je cpu. Ook hier is het overigens weer tegen de stroom inzwemmen.

Beperkt aantal games dat er nog gebruik van maakt, hoog verbruik en slechte ondersteuning door het moederbord.

“Wel eens” rendering is nu niet echt de basis om een 12-core voor te kopen. Een 3700X is al 20% sneller (single core) tot bijna 3x zo snel (multicore). Een 3900x tot 4x.
https://www.cpubenchmark....-9-3900X/3485vs2598vs3493

[ Voor 6% gewijzigd door White Feather op 16-06-2020 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005

Ludwig005

Een 750D is een tussenweg tussen een 450D en een 900D en kost minder dan de helft van de aangeboden 900D. Een 900D lijkt me gewoon geen goed idee, begin maar eens met het opruimen van je HDD-verzameling. Het lijkt me ook niet waarschijnlijk dat je een gigantisch HPTX moederbord gaat kopen, laat deze gaan voor iemand die hem echt nodig heeft.

[ Voor 25% gewijzigd door Ludwig005 op 16-06-2020 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
De markt beweegt juist weer de andere kant op. Van full towers naar mini ITX.

Dual GPU setups zijn zo goed als omzeep geholpen door de slechte ondersteuning vanuit game engine developers.
Schijven worden steeds kleiner. M2 disks zijn de toekomst/heden.
De markt voor insteek kaarten (audio, storage, port uitbreidingen) ligt zo goed als op zijn gat.
De ontwerpen van ITX behuizingen worden steeds beter nu ze geen rekening hoeven te houden met insteek kaarten en drive cages, wat de koeling ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005

Ludwig005

Seth_Chaos schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:39:
De markt beweegt juist weer de andere kant op. Van full towers naar mini ITX.

Dual GPU setups zijn zo goed als omzeep geholpen door de slechte ondersteuning vanuit game engine developers.
Schijven worden steeds kleiner. M2 disks zijn de toekomst/heden.
De markt voor insteek kaarten (audio, storage, port uitbreidingen) ligt zo goed als op zijn gat.
De ontwerpen van ITX behuizingen worden steeds beter nu ze geen rekening hoeven te houden met insteek kaarten en drive cages, wat de koeling ten goede komt.
De markt beweegt de andere kant op, de gebruikers blijven bij hetzelfde vanwege gebrek aan vernieuwing..
Pagina: 1