They made me do it.
Als je het al zou kunnen horen zou het flink overstemd worden door andere geluiden...
frequentie wordt in het geval van licht anders gebruikt als bij geluid.
Als ik me niet vergis is het als volgt: bij geluid iis frequentie een aantal Hz, bij licht is frequentie de vootplantingssnelheid.
Als ik me niet vergis is het als volgt: bij geluid iis frequentie een aantal Hz, bij licht is frequentie de vootplantingssnelheid.
Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
nee.
Licht trilt niet fysiek, maar electromagnetisch.
Daardoor kan licht ook door een vacuum vallen, zonder dat daarin iets zit wat trilt. Geluid komt daarom ook niet door een vacuum heen. (het geluid van exploderende ruimteschepen in SF-series is dan ook onzin).
Zelfs al zou licht lucht doen trillen, zelfs dan zou het niet hoorbaar zijn, omdat de frequentie veel te hoog is.
Licht trilt niet fysiek, maar electromagnetisch.
Daardoor kan licht ook door een vacuum vallen, zonder dat daarin iets zit wat trilt. Geluid komt daarom ook niet door een vacuum heen. (het geluid van exploderende ruimteschepen in SF-series is dan ook onzin).
Zelfs al zou licht lucht doen trillen, zelfs dan zou het niet hoorbaar zijn, omdat de frequentie veel te hoog is.
Localhost, sweet localhost
Mis. geluid zou je ook uit kunnen drukken in nanometer. een A heeft bijvoorbeeld een golflengte van ongeveer 5 cm, en een frequetie 440. Licht zit rond de 400nm en naar ik dacht (dit weet ik niet zeker) laag in de gigaherzen.Op dinsdag 07 augustus 2001 16:48 schreef Christus het volgende:
frequentie wordt in het geval van licht anders gebruikt als bij geluid.
het essentiele verschil tussen licht en geluid, is dat geluid trillende lucht is, en licht electromagnetische trillingen.
Ik kan hier ook nog gaan lullen over het deeltjesgedrag van licht, maar dat zou te ingewikkeld worden. (licht gedraagt zich namelijk niet ALTIJD als trilling).
Localhost, sweet localhost
Beetje onzinnig is het niet, en het antwoord is gegeven.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()