Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

3e partij wilt geen admin access geven tot website CMS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• WHAT!?
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 06-02 17:01
Beste Tweakers,

Ik weet allereerst niet of dit het goede fora is maar ik heb jullie advies nodig.

Op dit moment is de website van het bedrijf waar ik voor werk in ontwikkeling, dit wordt gedaan door een derde partij. Nu lopen we richting het einde van de directe samenwerking en gaan we richting een ondersteunende samenwerking.

Nu wil ik graag een administratief account hebben van de website CMS om de simpele reden dat het bedrijf volledig in bezit is van de website. Maar de derde partij is hier erg terughoudend in en wil dit eigenlijk niet geven onder het mom van "Security issues".

Nu kan ik dit zeker begrijpen, maar ik heb ook mijn IT diploma's gehaald. Niet dat ik er nog super veel mee doe maar ik heb zeker de relevante kennis om dit account in mijn bezit te hebben.

Heeft de derde partij er het gelijk in dat ze in het bezit willen blijven van het administratief account?

Dank je wel!

Beste antwoord (via WHAT!? op 10-06-2020 16:13)

• Bundin
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Met welk doel wil je toegang? Als je toegang hebt dan loop je een risico dat je iets sloopt (want ook mensen met "IT diploma's" maken fouten en zijn niet per definitie WordPress wizards).

Daarnaast loopt je het risico dat je captain kutklus wordt als de baas een keer bedenkt dat dingen anders moeten en de ondersteunende partij tijdelijk niet beschikbaar is. Jij kan erbij, dus jij moet het nu fixen.

Als je baas het met je eens is dat je toegang zou moeten hebben, dan het verzoek nog een keer (laten?) neerleggen en bij terughoudendheid de hoofd-/eindverantwoordelijke binnen jullie organisatie laten vragen om een onderbouwing, gebaseerd op contract.

[Voor 3% gewijzigd door Bundin op 10-06-2020 16:06]

I like bacon!

Alle reacties

Acties:
  • +3Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: januari 2011
  • Nu online
Ligt eraan wat er af is gesproken.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 16:40

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wat hebben jullie opgenomen qua contract? Als daar staat dat zij het beheer blijven doen, dan hebben wel degelijk een poot om op te staan :)

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 17:38

Wish

ingwell

Wat staat er in het afgesloten beheercontract tussen jouw organisatie en de leverende partij waarbij natuurlijk de verantwoordelijkheden en rollen zijn beschreven?

No drama

• WHAT!?
Outerspace schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:41:
Wat hebben jullie opgenomen qua contract? Als daar staat dat zij het beheer blijven doen, dan hebben wel degelijk een poot om op te staan :)
Ik heb even de offerte die mijn baas heeft ondertekend doorgenomen. Ik moet toegeven dat het redelijk onduidelijk is.

Uiteindelijk heb ik wel deze zin gevonden.
" de volledige regie om het WordPress thema en de onderliggende plugins veilig en up​-to-​date te houden "

Is dit genoeg om te zeggen dat mijn bedrijf geen toegang mag hebben tot een administratief account op de website?
Verder wordt dit totaal niet benoemd.

• RaZ
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Dat is dus het ondersteunende samenwerking.

Als klant kan je dan verders de boel ook niet "per ongeluk" naar de knoppen helpen als je iets wil aanpassen of toevoegen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Met welk doel wil je toegang? Als je toegang hebt dan loop je een risico dat je iets sloopt (want ook mensen met "IT diploma's" maken fouten en zijn niet per definitie WordPress wizards).

Daarnaast loopt je het risico dat je captain kutklus wordt als de baas een keer bedenkt dat dingen anders moeten en de ondersteunende partij tijdelijk niet beschikbaar is. Jij kan erbij, dus jij moet het nu fixen.

Als je baas het met je eens is dat je toegang zou moeten hebben, dan het verzoek nog een keer (laten?) neerleggen en bij terughoudendheid de hoofd-/eindverantwoordelijke binnen jullie organisatie laten vragen om een onderbouwing, gebaseerd op contract.

[Voor 3% gewijzigd door Bundin op 10-06-2020 16:06]

I like bacon!

• FotW
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 14:46
Wat wil je kunnen beheren? Ik kan mij namelijk goed voorstellen dat de ondersteunende partij niet wil dat je plugins kunt installeren, welke beveiligingsrisico's kunnen meebrengen.

• Aschtra
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 15:47
Natuurlijk is het hun recht om jou die toegang niet te geven als zij dat niet willen..
Als er geen afspraken over zijn gemaakt heb je pech als ze nee zeggen.

[Voor 29% gewijzigd door Aschtra op 10-06-2020 16:10]

• WHAT!?
Bundin schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:05:

Ik kan zeker genoeg fouten maken, het is ook niet voor het veranderen van dingen op de website m.u.v. bijv. een account aanmaken voor een nieuwe werknemer of stagiaire. Het gaat echt om het stukje in bezit zijn van de website. Daarom heb ik ook enigzins het gevoel dat ik van een mier een olifant maak.

Mijn baas en ik hebben een goede werkrelatie, hier ben ik niet heel bang voor.

Denk dat ik uiteindelijk de stappen ga ondernemen die je aangeeft, denk inderdaad dat dat de beste aanpak is.

erg bedankt!

• WHAT!?
FotW schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:09:
Wat wil je kunnen beheren? Ik kan mij namelijk goed voorstellen dat de ondersteunende partij niet wil dat je plugins kunt installeren, welke beveiligingsrisico's kunnen meebrengen.
Gaat vooral over het stukje in bezit zijn van en misschien het aanmaken van accounts voor bijv nieuwe werknemers. Daarom heb ik het gevoel dat ik misschien van een mier een olifant maak.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
WHAT!? schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:10:
[...]

Ik kan zeker genoeg fouten maken, het is ook niet voor het veranderen van dingen op de website m.u.v. bijv. een account aanmaken voor een nieuwe werknemer of stagiaire. Het gaat echt om het stukje in bezit zijn van de website. Daarom heb ik ook enigzins het gevoel dat ik van een mier een olifant maak.
Als er goede afspraken zijn over termijnen waarnbinnen verzoeken opgepakt moeten worden door de andere partij, dan zou ik het lekker zo laten. Ook beter voor de samenwerking met de andere partij. Je wil niet dat vervelende contactpersoon van die lastige klant worden.

Pas wanneer er problemen zijn in de samenwerking, zou ik die stappen zetten.

I like bacon!

• WHAT!?
Bundin schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:15:
[...]

Als er goede afspraken zijn over termijnen waarnbinnen verzoeken opgepakt moeten worden door de andere partij, dan zou ik het lekker zo laten. Ook beter voor de samenwerking met de andere partij. Je wil niet dat vervelende contactpersoon van die lastige klant worden.

Pas wanneer er problemen zijn in de samenwerking, zou ik die stappen zetten.
Goed advies bedankt!

• WeHoDo
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 14:52
Dit probleem hadden wij ook met klanten WordPress maar ook andere CMS-en.
Ze willen alleen maar gebruikers kunnen aanmaken etc, dus niet direct de content.

We hebben hiervoor een universele platform (zgn portal) gemaakt waarop dit soort dingen gedaan kunnen worden, buiten Wordpress om.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

wees solidair

Bundin schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:05:
Het risico dat je iets sloopt is toch helemaal niet relevant? Dat komt gewoon voor rekening van TS.

TS, het lijkt erop dat je in de voorbereiding tekort bent geschoten en niet goed begrijpt wat voor dienst je afneemt. Wat gebeurt er bijvoorbeeld als de 3e partij failliet gaat of haar tarieven fors opschroeft? Heb je een lokale backup van de website?

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FotW
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 14:46
GlowMouse schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:28:
[...]

Het risico dat je iets sloopt is toch helemaal niet relevant? Dat komt gewoon voor rekening van TS.

TS, het lijkt erop dat je in de voorbereiding tekort bent geschoten en niet goed begrijpt wat voor dienst je afneemt. Wat gebeurt er bijvoorbeeld als de 3e partij failliet gaat of haar tarieven fors opschroeft? Heb je een lokale backup van de website?
Dat lijkt mij wel relevant, ja die kosten zijn dan waarschijnlijk voor rekening van TS, maar bij wie ligt de schuld? Wordpress houdt echt niet bij wie welke instellingen aanpast, dus beide partijen kunnen naar elkaar wijzen.

Het lijkt mij inderdaad relevant welke afspraken er gemaakt zijn over backups, of overdragen van de gehele site bij beëindigen van het contract. Alleen adminrechten geeft je namelijk ook geen toegang tot de gehele configuratie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WHAT!?
GlowMouse schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:28:
[...]

Dit is aangegaan voordat ik het bedrijf binnen ben gestapt, daarom ben ik nu achter al deze feiten aan het gaan. Deze zaken zijn nog allemaal slecht uitgewerkt of staan totaal niet op papier.

Mijn lijstje met belangrijke vragen wordt ook nu steeds langer en langer.

Back-ups zijn gelukkig wel goed geregeld.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True