Vraag

• Reveniser
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 21:45
Dag allemaal,

Vandaag een 'first world problem' vraag. Helaas heb ik op Google geen vergelijkbare vragen of topics gevonden, vandaar dat ik er een start!

Afgelopen maandag heb ik een nieuwe TV gekocht: een Samsung 50 inch 4k TV. Dit ding is helemaal smart, en met de bijkomende app en Google Home integratie kan ik vrijwel alles zonder afstandsbediening doen op deze TV.

Nu heb ik al jaren een Z906 set van Logitech. Erg prettig geluid, en ik heb er geen klachten over.
Echter, nu ervaar ik het probleem dat ik alles met mijn smartphone of stem kan doen, behalve het volume. Die moet ik nog elke keer aanzetten met de afstandsbediening.

Vraag: is het mogelijk om ervoor te zorgen dat deze console altijd aan blijft staan? Na een paar uur inactief schakelt hij zichzelf uit. Ik kon er zelf niks over vinden.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Alle reacties

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-02 12:04
Wellicht kun je iets met een Harmony afstandsbediening, of vergelijkbaar? Een apparaat 24/7 aan laten staan lijkt me niet de way to go. Beter is het om het apparaat daadwerkelijk in te laten schakelen wanneer je dit wilt.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Schakelt die logitech zichzelf aan als je de stekker er in steekt? Zo ja, dan zou ik een master/slave stekkerdoos gebruiken. TV als Master, Logitech als slave en als dan de TV aan gaat schakelt de Logitech automatisch in.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-01 15:58
The Eagle schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:11:
Schakelt die logitech zichzelf aan als je de stekker er in steekt? Zo ja, dan zou ik een master/slave stekkerdoos gebruiken. TV als Master, Logitech als slave en als dan de TV aan gaat schakelt de Logitech automatisch in.
Met als eventueel alternatief op deze optie een Smart stopcontact (kost een appel en een ei en plug je in je gewone stopcontactaansluiting) met google home integratie. Je kan hem dan ook met commando's in laten schakelen. Moet echt wel het eerst stukje van wat The Eagle zegt zo werken bij een z906.

Define R5 - Asus Maximus VII Ranger - I7 4790k @ 4,7 GHz/1.275v - 16 GB ram - RX6800 - 250GB Samsung Evo 840 - 3 x Samsung 860 EVO 250 GB

• Reveniser
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 21:45
The Eagle schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:11:
Joenino schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:20:
[...]

Met als eventueel alternatief op deze optie een Smart stopcontact (kost een appel en een ei en plug je in je gewone stopcontactaansluiting) met google home integratie. Je kan hem dan ook met commando's in laten schakelen. Moet echt wel het eerst stukje van wat The Eagle zegt zo werken bij een z906.
Enorm bedankt voor het meedenken, maar helaas schakelt hij zichzelf niet aan als de stroom er weer op gaat. Vond het anders wel een mooie creatieve oplossing :)
endness schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:09:
Wellicht kun je iets met een Harmony afstandsbediening, of vergelijkbaar? Een apparaat 24/7 aan laten staan lijkt me niet de way to go. Beter is het om het apparaat daadwerkelijk in te laten schakelen wanneer je dit wilt.
Klopt inderdaad. Ik wil dat de surround set aan gaat als de TV aan gaat, maar dat lijkt denk ik moeilijker dan gedacht. Vandaar mijn gedachtegang: als de set aan blijft staan, heb ik altijd geluid als de TV aangaat

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee