Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Uitbreiden netwerk met een extra switch?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pont Max
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 01-05 16:33
Wellicht een hele simpele vraag maar ik weet er zo het antwoord niet op.

Op dit moment bezig met een aanbouw welke nog geheel bekabeld moet worden. We zijn nu bezig met in ieder geval 4 extra netwerkkabels te trekken. Alleen ik zie dat ik nog maar 1 poort over heb op mijn netgear switch. Is het nu handig om er weer gewoon een 10 poort switch boven te hangen, de rest laten zitten, en de nieuwe kabels in de nieuwe switch pluggen? Of alles lostrekken en een veel grotere switch in plaats van de oude hangen?

Alvast bedankt voor de moeite.

Alle reacties

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 14-06 17:08

lier

MikroTik nerd

Beiden kan en beiden zal werken. Wat je in je overwegingen mee kan nemen:
  • geluidsproductie (meer poorten is vaak ook meer geluid)
  • alle verkeer moet over de verbinding tussen de switches (en dat kan nadelig zijn tov een switch)
  • toekomstbestendig (hoeveel extra poorten ga je nog nodig hebben?)
  • ondersteuning voor PoE

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Meester_J
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 18:18
Het zal ook afhankelijk zijn van je budget.
Goedkoopste is gewoon een switch bijplaatsen.
een 24 poorts switch is vaak duur, en heeft een fan. (uitzonderingen daargelaten).

• Pont Max
Oke duidelijk. Bedankt.

De switch hangt in de meterkast dus geluid zal nagenoeg geen issue zijn. Op dit moment zijn er voornamelijk simpele dingen op aangesloten zoals internetpoorten in de wand, accespoint, smart TV, PC en een camera. Dus de hoeveelheid data is relatief laag.

De enige PoE die ik heb is die van de AP maar die heeft een eigen aansluiting voor de PoE. (wat zou het praktische voordeel zijn, stel dat ik een nieuwe aanschaf, om PoE in de switch te hebben?)

Als de kwaliteit van beiden oplossing gelijk is (of het verschil voor mij verwaarloosbaar) kies i de goedkoopste. Maar een nieuwe switch aanschaffen vind ik geen punt als dat significant beter is.

[Voor 8% gewijzigd door Pont Max op 10-06-2020 14:35]

• Pont Max
Heb even zitten speuren. Was van plan om deze aan te schaffen.

pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus JGS516PE
Ik vroeg me alleen af of de PoE poorten ook gebruikt kunnen worden door aansluitingen die geen gebruik maken van de PoE en of dit dan gevolgen kan hebben. Of maakt dit geen verschil?

• ijske
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 22:00
Pont Max schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:39:

Ik vroeg me alleen af of de PoE poorten ook gebruikt kunnen worden door aansluitingen die geen gebruik maken van de PoE en of dit dan gevolgen kan hebben. Of maakt dit geen verschil?
ja kan prima ...
ik ben ook fan van 1 grote switch ... scheelt je in electra kosten en staat netter (en zo duur zijn die dingen niemeer)
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True