Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Licenties doorverkopen in webshop

Pagina: 1
Acties:
  • 278 views

• nitrodesign
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 17-06 13:14
Hopelijk kunnen jullie mij verder wegwijs maken in het vele verschillende verhalen die er zijn omtrent het doorverkopen van licenties.

Op een bepaalde website kan ik verschillende licenties kopen voor een relatief laag bedrag. Mag ik deze dan weer doorverkopen?

Stel ik ga een webshop maken waarin ik deze wil doorverkopen. Ik wil wel een webshop maar geen KVK, ook hier lees ik dat als je onder een bepaalde omzet blijft je geen ondernemer bent. Alleen is dat ook allemaal erg vaag.

Alvast bedankt.

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

In het algemeen: kan, zoek het UsedSoft arrest op :)

Maar. Wil je het goedkoop halen van die el cheapo licentiesites?

Aangezien jij het gaat verkopen, ben jij eindverantwoordelijk. Wees zeker dat het valide licenties zijn, die niet met gestolen creditcards zijn gekocht, die niet ook aan anderen zijn verkocht, etc.

Nog even los van dat jij een boel geld kwijt kunt gaan zijn aan moeten terugbetalen van achteraf niet meer werkende licenties: zoek even op of je 'slechts' schuldig gaat zijn aan oplichting, of ook aan heling :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Erazher
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 20:23
https://www.shoppagina.nl...%2C%20schoonmaak%2C%20etc.

Weet niet of je op deze pagina al was gekomen, maar iedergeval licentie zou je gewoon door kunnen verkopen zonder problem. ( Zolang er geen richtlijnen in de licentie zijn met doorverkoop lijkt mij )

• Perkouw
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21:46

Perkouw

Moderator General Chat
Uit voorzorg doe ik een slotje op dit topic. Niet alleen omdat ik liever wat meer eigen inzet zie om te zien wat je zelf al hebt onderzocht voor je vraag, maar ook vanwege het feit dat er nogal wat ''dubieuze'' website zijn die keys verkopen. Van grijs gebied tot ronduit illegaal.

Ik zou zeggen zoek eens goed rond op GoT en Ome Google om wat meer wegwijs te worden over dergelijke key shops en hun legaliteit. Dan denk ik dat je een aardig beeld kan vormen of je deze mag doorverkopen en of je dit beter wel / niet kunt doen. Een vervolgstap is dan onderzoek te doen naar hoe je dit in de markt gaat zetten en of je hiervoor geacht wordt je in te schrijven het de KvK of niet. :)

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True