Ziggo Wifi Booster/ AP zelfde kastje Modem?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean88
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-01-2022
Mijn broer ervaart slechte wifi in zijn huis, zodoende zou hij een extra AccesPoint/Wifi booster met netwerkkabel krijgen van zijn ISP: Ziggo, echter kreeg hij de welbekende witte ziggo modem thuisgestuurd, vervolgens gebeld met Ziggo en de medewerker zei dat dit niet klopte.
Nadat het pakket opnieuw werd verzonden blijkt het weer het witte ziggo kastje (modem?)

Als ik op de link van ziggo kijk:

https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/via-internetkabel

Lijkt het erop alsof ze nu de standaard ziggo modem ook als AP verstrekken?

Ikzelf kreeg een zwart kastje van ziggo afkomstig van fabrikant TP Link, die ook dient als AP.

Weet iemand toevallig hoe dit zit?
Bij de Ziggo servicedesk kom ik namelijk niet verder.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
De laatste generatie wifibooster die Ziggo op dit moment levert lijkt heel erg op de Connectbox qua vorm en stijl. Ik denk dat daar de verwarring is ontstaan. Een tweaker heeft hier als eens een foto van gemaakt (srry weet niet waar deze vandaan kwam, gevonden op Google):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ww26-B1PdwlBa7ebEjDBTE-A94Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jOZYXYKR4d7iQ9Xc7XN3OnSN.jpg?f=fotoalbum_large

Als het goed is zit er geen coax-aansluiting op het apparaat dat je gekregen hebt ;) Wel slecht van de medewerker. Die had dit moeten doorzien.

[ Voor 10% gewijzigd door Jay-B op 10-06-2020 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Wel mooi dat ze er tegelijk een switch bij ingebouwd hebben.

Maar ongelooflijk dat dit ding niet direct het bestaande netwerk uitbreidt. Er staat in de instructies: Zie onderzijde voor wifinaam en password. Ik mag toch hopen dat dat te veranderen is...

En het mooiste: Automatische software update voor nog betere wifi! Knap dat deze in de toekomst nog beter wordt.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean88
Ahh dan is daar de verwarring ontstaan.
Jammer ik had gehoopt op de TP-Link/Ziggo kastje, deze kun je flashen naar OpenWRT en laten fungeren als router en vervolgens de Ziggo modem op bridge mode zetten.

Waarschijnlijk kan ik deze nieuwe AP van ziggo niet naast mijn modem zetten als router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik heb werkelijk geen idee of je hier eigen software op kan draaien. Maar kan je dan niet gewoon beter een degelijke router kopen in de winkel? Het lijkt me nogal omslachtig om dit ding bij Ziggo te kopen met als doel hem proberen te flashen om er een router van te maken. Hoog tweaker gehalte dat wel... *O*

[ Voor 36% gewijzigd door Jay-B op 10-06-2020 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean88
Hij heeft de AP kosteloos gekregen omdat zijn wifi met de standaard modem erg slecht is.

De vorige ziggo booster met netwerkkabel (TP-Link) was wel te flashen: Ziggo "Extra wifi-punt" - TP-Link Archer C7

Ik ben benieuwd of deze nieuwe AP van Ziggo een router functionaliteit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan68
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 07:43
guido66 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:25:
Wel mooi dat ze er tegelijk een switch bij ingebouwd hebben.

Maar ongelooflijk dat dit ding niet direct het bestaande netwerk uitbreidt. Er staat in de instructies: Zie onderzijde voor wifinaam en password. Ik mag toch hopen dat dat te veranderen is...

En het mooiste: Automatische software update voor nog betere wifi! Knap dat deze in de toekomst nog beter wordt.
Op het moment dat je de WiFi booster installeert krijg je de mogelijkheid om via WPS de gegeves van je huidige netwerk over te nemen. Gaat verder automatisch en dan is je huidige WiFi-netwerk 1 op 1 overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-05 19:32
Ik zou de verwarring wel snappen want waarom precies is 1 slot blauw gekleurd? Blauwe aansluiting zijn vrijwel altijd WAN aansluitingen en ik neem aan dat deze wifibooster juist alleen een accespoint is met 4 switch poorten erbij.
Tenzij deze wifi booster ook als router ingezet kan worden !?
Pagina: 1