Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• mekkoltje
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 11-06 13:27
Beste tweakers,

Ik zag vandaag een bericht langskomen over de Eve Spectrum, een nieuwe 27 inch monitor die gebaseerd is op het scherm van de zeer gewaardeerde LG 27GL850! Het scherm staat op de planning voor release in Q4 2020.

Link naar productpagina:
https://euro.evedevices.com/pages/full-specs

Link naar forum van bedrijf met laatste updates over het scherm:
https://eve.community/t/s...-and-q-a-may-update/22510

Aangezien de specs veel waar zouden kunnen bieden voor hun geld, ben ik erg benieuwd of ze dit gaan waarmaken. Het design is naar mijn inziens erg clean, zelfs mooier dan dat van de LG 27GL850. Er zijn meerdere varianten te preorderen, waaronder een 144hz, 240hz, QHD en UHD scherm.

Heeft iemand ervaringen of inzichten in het bedrijf of product die interessant zijn om te bespreken? Zelf zit ik er over na te denken om een 144hz of 240hz QHD scherm te preorderen!

• TheNephilim
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 11-06 11:38

TheNephilim

Wtfuzzle

Toch nog even wachten op reviews, maar ik ben stiekem ook wel benieuwd!

Aan de ene kant blijf ik voor zo'n uitgave liever bij een bekend merk denk ik, aan de andere kant ziet het (marketing) plaatje er wel goed uit.

VILF Gaming

• MaZo
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Zou onderstaand bericht op Reddit (en andere berichten waar naar verwezen wordt) maar eens goed doorlezen. Is geen zuivere koffie.

https://www.reddit.com/r/...pectrum_products_has_been

[Voor 69% gewijzigd door MaZo op 22-11-2020 07:09]

• kevinr1
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 12-06 18:23

kevinr1

Dude?

Ik ben nieuwsgierig naar dit scherm. Speciaal gemaakt voor gamers, en HDMI 2.1. Het lijkt de ideale match voor een gamescherm als je bijv. een PS 5 hebt.

Ik lees dat ze een scherm aan Linus hebben gegeven, en dat hij hem gaat reviewen:
https://eve.community/t/w...pectrum-monitors/23124/53

Ik ga hem niet pre-orderen, aangezien het vaak mis gaat met dit soort projecten.

Life is meant to be experienced

• Wyss
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 31-05 19:46
Ik wilde hem bijna pre-orderen (QHD 240hz) maar ik wacht het ook nog wel even af.
Ik ben wel benieuwd, want op zoek naar een QHD scherm om te gamen...

Zal hem hier wel in de gaten houden en mocht iemand wat meer info hebben zie ik het wel tegemoet.

• Patrick_Wolf
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12-06 07:30
Ik kwam vandaag deze tegen, dus ben benieuwd:

Dedriloth

• Wyss
Ja die was er inderdaad al, ik hoop dat ze snel met een review komen, alhoewel het wel om het 4k model gaat. Als het aankomt op zulke releases en pre-payments ben ik altijd huiverig of ze kunnen leveren. Wellicht toch beter om nog even te wachten.

• nizzle33
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 29-03 16:45
Vanuit het verleden zijn zij al verschillende keren hun beloftes niet nagekomen. De release van dit scherm stond in eerste instantie voor oktober/november en is nu al verplaatst naar Q1 21. Ik was 2 maanden geleden op zoek naar een nieuwe monitor en heb dit verder uitgezocht. De specs zien er veelbelovend uit, echter wanneer en of je het product krijgt is allemaal heel schimmig. Er zijn ook totaal geen reviews terwijl dat in het verleden al beloofd was dat deze er voor het einde van het jaar waren.

Ik ben uiteindelijk voor een Dell S2721DGF gegaan.

• Wyss
nizzle33 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:47:
Vanuit het verleden zijn zij al verschillende keren hun beloftes niet nagekomen. De release van dit scherm stond in eerste instantie voor oktober/november en is nu al verplaatst naar Q1 21. Ik was 2 maanden geleden op zoek naar een nieuwe monitor en heb dit verder uitgezocht. De specs zien er veelbelovend uit, echter wanneer en of je het product krijgt is allemaal heel schimmig. Er zijn ook totaal geen reviews terwijl dat in het verleden al beloofd was dat deze er voor het einde van het jaar waren.

Ik ben uiteindelijk voor een Dell S2721DGF gegaan.
Die is helaas 60hz, te weinig voor het gebruiksdoel :)

• nizzle33
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 29-03 16:45
Wyss schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:15:
[...]

Die is helaas 60hz, te weinig voor het gebruiksdoel :)
Nee hoor 1440P op 165hz.

• Wyss
Ik kreeg om de een of andere reden alleen de 60hz te zien, zie het nu 165hz. Mijn upgrade voor qhd duurt nog wel een maand en wellicht langer als ik de beschikbaarheid van alles zo eens zie.

• MaZo
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

• Wyss
Blij dat ik voor een ultragear850 van lg ben gegaan! Dit duurt allemaal nog wel even en tegen die tijd zijn er meer dan een handjevol op de markt.

• Ecke
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 12-06 11:48
Ik lees net het volgende op de site:

SPECTRUM QHD 144HZ
Fully refundable. Ordering your Spectrum today will secure your price as it increases in the future. You will be able to complete your order with accessories and balance payment of ( 438€ ) as production nears end of Q2 2021.

SPECTRUM QHD 240HZ
Fully refundable. Ordering your Spectrum today will secure your price as it increases in the future. You will be able to complete your order with accessories and balance payment of ( 588€ ) as production nears 30 April 2021.

SPECTRUM 4K 144HZ
Fully refundable. Ordering your Spectrum today will secure your price as it increases in the future. You will be able to complete your order with accessories and balance payment of ( 688€ ) as production nears 20 April 2021.

Ik vind de 4k wel erg interessant maar dat wordt nog even wachten. Ik twijfel nu wel of ik nu wel een andere monitor tijdelijk aanschaf anders moet ik op me werk monitor pricewatch: Eizo EV2760-BK Zwart gaan gamen 8)7

• Radical1980
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 08-04 16:23
Ik ben niet specifiek op zoek naar een monitor om op te gamen maar meer op zoek naar een monitor waar ik nog jaren mee vooruit kan.

De EVE Spectrum lijkt mij met alle mogelijkheden helemaal van deze tijd. Het nadeel is dat EVE in het verleden moeite heeft gehad om beloftes waar te maken.

De artikelen die ik op die heb gelezen over de 4K versie zijn positief:
https://thunderboltlaptop...or-review-and-first-look/
https://www.eurogamer.net...-monitor-the-eve-spectrum

In het eerste artikel staat
I think we all agree that the unit we tested is not ready to be shipped. It lacks some of the main selling point features like HDMI 2.1, the beta Firmware has issues.
If you’re interested in ordering one, we recommend that you wait another month until Feb 26th, for the production version to launched and reviewed.
Ik wacht nog een aantal dagen. En dan ga ik misschien over tot een definitieve bestelling. Betalen met een creditcard geeft dan extra zekerheid geven in het ontvangen van een terugbetaling.

Een heleboel andere monitoren die in de buurt komen van dit product zijn of niet leverbaar of duurder.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True