Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkoltje
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-06 09:10
Beste tweakers,

Ik zag vandaag een bericht langskomen over de Eve Spectrum, een nieuwe 27 inch monitor die gebaseerd is op het scherm van de zeer gewaardeerde LG 27GL850! Het scherm staat op de planning voor release in Q4 2020.

Link naar productpagina:
https://euro.evedevices.com/pages/full-specs

Link naar forum van bedrijf met laatste updates over het scherm:
https://eve.community/t/s...-and-q-a-may-update/22510

Aangezien de specs veel waar zouden kunnen bieden voor hun geld, ben ik erg benieuwd of ze dit gaan waarmaken. Het design is naar mijn inziens erg clean, zelfs mooier dan dat van de LG 27GL850. Er zijn meerdere varianten te preorderen, waaronder een 144hz, 240hz, QHD en UHD scherm.

Heeft iemand ervaringen of inzichten in het bedrijf of product die interessant zijn om te bespreken? Zelf zit ik er over na te denken om een 144hz of 240hz QHD scherm te preorderen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-07 11:36

TheNephilim

Wtfuzzle

Toch nog even wachten op reviews, maar ik ben stiekem ook wel benieuwd!

Aan de ene kant blijf ik voor zo'n uitgave liever bij een bekend merk denk ik, aan de andere kant ziet het (marketing) plaatje er wel goed uit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zou onderstaand bericht op Reddit (en andere berichten waar naar verwezen wordt) maar eens goed doorlezen. Is geen zuivere koffie.

https://www.reddit.com/r/...pectrum_products_has_been

[ Voor 69% gewijzigd door MaZo op 22-11-2020 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinr1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-05 11:18

kevinr1

Dude?

Ik ben nieuwsgierig naar dit scherm. Speciaal gemaakt voor gamers, en HDMI 2.1. Het lijkt de ideale match voor een gamescherm als je bijv. een PS 5 hebt.

Ik lees dat ze een scherm aan Linus hebben gegeven, en dat hij hem gaat reviewen:
https://eve.community/t/w...pectrum-monitors/23124/53

Ik ga hem niet pre-orderen, aangezien het vaak mis gaat met dit soort projecten.

Life is meant to be experienced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyss
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07:22
Ik wilde hem bijna pre-orderen (QHD 240hz) maar ik wacht het ook nog wel even af.
Ik ben wel benieuwd, want op zoek naar een QHD scherm om te gamen...

Zal hem hier wel in de gaten houden en mocht iemand wat meer info hebben zie ik het wel tegemoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_Wolf
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-06 11:52

Patrick_Wolf

NoLIFE

Ik kwam vandaag deze tegen, dus ben benieuwd:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Don't get SCAMMED when you buy an SSD - WAN Show December 4, 2020

Dedriloth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyss
Ja die was er inderdaad al, ik hoop dat ze snel met een review komen, alhoewel het wel om het 4k model gaat. Als het aankomt op zulke releases en pre-payments ben ik altijd huiverig of ze kunnen leveren. Wellicht toch beter om nog even te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzle33
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-09-2024
Vanuit het verleden zijn zij al verschillende keren hun beloftes niet nagekomen. De release van dit scherm stond in eerste instantie voor oktober/november en is nu al verplaatst naar Q1 21. Ik was 2 maanden geleden op zoek naar een nieuwe monitor en heb dit verder uitgezocht. De specs zien er veelbelovend uit, echter wanneer en of je het product krijgt is allemaal heel schimmig. Er zijn ook totaal geen reviews terwijl dat in het verleden al beloofd was dat deze er voor het einde van het jaar waren.

Ik ben uiteindelijk voor een Dell S2721DGF gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyss
nizzle33 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:47:
Vanuit het verleden zijn zij al verschillende keren hun beloftes niet nagekomen. De release van dit scherm stond in eerste instantie voor oktober/november en is nu al verplaatst naar Q1 21. Ik was 2 maanden geleden op zoek naar een nieuwe monitor en heb dit verder uitgezocht. De specs zien er veelbelovend uit, echter wanneer en of je het product krijgt is allemaal heel schimmig. Er zijn ook totaal geen reviews terwijl dat in het verleden al beloofd was dat deze er voor het einde van het jaar waren.

Ik ben uiteindelijk voor een Dell S2721DGF gegaan.
Die is helaas 60hz, te weinig voor het gebruiksdoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzle33
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-09-2024
Wyss schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:15:
[...]

Die is helaas 60hz, te weinig voor het gebruiksdoel :)
Nee hoor 1440P op 165hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyss
Ik kreeg om de een of andere reden alleen de 60hz te zien, zie het nu 165hz. Mijn upgrade voor qhd duurt nog wel een maand en wellicht langer als ik de beschikbaarheid van alles zo eens zie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
The Problem with Kickstarters... - Eve Spectrum Monitor First Look

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyss
Blij dat ik voor een ultragear850 van lg ben gegaan! Dit duurt allemaal nog wel even en tegen die tijd zijn er meer dan een handjevol op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecke
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-06 16:38
Ik lees net het volgende op de site:

SPECTRUM QHD 144HZ
Fully refundable. Ordering your Spectrum today will secure your price as it increases in the future. You will be able to complete your order with accessories and balance payment of ( 438€ ) as production nears end of Q2 2021.

SPECTRUM QHD 240HZ
Fully refundable. Ordering your Spectrum today will secure your price as it increases in the future. You will be able to complete your order with accessories and balance payment of ( 588€ ) as production nears 30 April 2021.

SPECTRUM 4K 144HZ
Fully refundable. Ordering your Spectrum today will secure your price as it increases in the future. You will be able to complete your order with accessories and balance payment of ( 688€ ) as production nears 20 April 2021.

Ik vind de 4k wel erg interessant maar dat wordt nog even wachten. Ik twijfel nu wel of ik nu wel een andere monitor tijdelijk aanschaf anders moet ik op me werk monitor pricewatch: Eizo EV2760-BK Zwart gaan gamen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Ik ben niet specifiek op zoek naar een monitor om op te gamen maar meer op zoek naar een monitor waar ik nog jaren mee vooruit kan.

De EVE Spectrum lijkt mij met alle mogelijkheden helemaal van deze tijd. Het nadeel is dat EVE in het verleden moeite heeft gehad om beloftes waar te maken.

De artikelen die ik op die heb gelezen over de 4K versie zijn positief:
https://thunderboltlaptop...or-review-and-first-look/
https://www.eurogamer.net...-monitor-the-eve-spectrum

In het eerste artikel staat
I think we all agree that the unit we tested is not ready to be shipped. It lacks some of the main selling point features like HDMI 2.1, the beta Firmware has issues.
If you’re interested in ordering one, we recommend that you wait another month until Feb 26th, for the production version to launched and reviewed.
Ik wacht nog een aantal dagen. En dan ga ik misschien over tot een definitieve bestelling. Betalen met een creditcard geeft dan extra zekerheid geven in het ontvangen van een terugbetaling.

Een heleboel andere monitoren die in de buurt komen van dit product zijn of niet leverbaar of duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Heb n.a.v. de meest recente leveringen en reviews besloten het te wagen en de 4K versie besteld. De monitor wordt als het goed is in augustus bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningSlakkie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-07 19:27
MaZo schreef op maandag 26 juli 2021 @ 21:41:
Heb n.a.v. de meest recente leveringen en reviews besloten het te wagen en de 4K versie besteld. De monitor wordt als het goed is in augustus bezorgd.
Heb jij al een update gekregen over de levering?

Ik twijfel namelijk ook om deze te halen. Deze voldoet namelijk aan de meeste eisen. 4k120hz hdmi 2.1 voor de PS5. IPS voor wat fotobewerking. USB-C docking voor mijn laptop. Korting bij het weg laten van de stand (want ik gebruik toch een monitor arm).

Scheelt ongeveer 200-250 euro als ik een EVE haal ipv een LG monitor en daarbij nog een docking station moet halen. Het enige wat mij tegen zit is natuurlijk de betrouwbaarheid van de monitor en het bedrijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
KoningSlakkie schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 11:06:
[...]

Heb jij al een update gekregen over de levering?

Ik twijfel namelijk ook om deze te halen. Deze voldoet namelijk aan de meeste eisen. 4k120hz hdmi 2.1 voor de PS5. IPS voor wat fotobewerking. USB-C docking voor mijn laptop. Korting bij het weg laten van de stand (want ik gebruik toch een monitor arm).

Scheelt ongeveer 200-250 euro als ik een EVE haal ipv een LG monitor en daarbij nog een docking station moet halen. Het enige wat mij tegen zit is natuurlijk de betrouwbaarheid van de monitor en het bedrijft.
Het was een beetje een impulsaankoop en heb mij kort na bestelling bedacht en mijn aanbetaling teruggevraagd. Ik heb namelijk een nieuwe Alienware AW2721D die op 4K na niet onder doet voor de Spectrum 4K (integendeel zelfs). De aanbetaling stond vervolgens binnen twee dagen op mijn credit card. Vlak hiervoor had ik de mail ontvangen met de melding dat de monitor klaar stond voor verzending en het verzoek het restbedrag te betalen.

Al met al dus een positieve ervaring met het bedrijf zelf. Er wordt wel overal aangeraden voor express shipping te kiezen. Dan zou je hem binnen een week moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:37
Ik zit al een tijdje naar een 4k/144hz scherm te kijken en de Eve Spectrum stond in mijn pricewatch. Ik zag dat Alternate hem blijkbaar voor €1059 heeft aangeboden maar is niet meer op de site te vinden helaas. Gezien de toch wat gammele reputatie van Eve zou ik hem liever bij een lokale shop kopen dan bij Eve zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

leecher schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:38:
Ik zit al een tijdje naar een 4k/144hz scherm te kijken en de Eve Spectrum stond in mijn pricewatch. Ik zag dat Alternate hem blijkbaar voor €1059 heeft aangeboden maar is niet meer op de site te vinden helaas. Gezien de toch wat gammele reputatie van Eve zou ik hem liever bij een lokale shop kopen dan bij Eve zelf.
Ik zie hem daar toch gewoon staan: https://www.alternate.nl/html/product/1727824?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Had ook een monitor van hun op het oog. Maar met een falende customer support en het gegeven dat zo'n monitor uit het buitenland moet komen, toch niet gedaan. Stel je krijgt een scherm met een dode pixel of zeer merkbare backlight bleeding, dan is het omruilen van zo'n ding een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
@choogen

Blijkbaar is de link weer geupdate want ik zie hem nu ook. Ik kon hem vanochtend ook niet in de search van Alternate vinden

@BramViking
Ja dat heb ik dus ook, maar als je hem bij een Nederlandse toko koopt doe je zaken met hen en niet met Eve. Bij Alternate kan je een dode pixel garantie afnemen en dan zou je (mits ze nog voorraad hebben) sneller een vervanging kunnen hebben.
Het blijft een redelijke gok maar als er toch reparatie of vervanging nodig is dan verwacht ik dat een grootafnemer als Alternate meer in de melk te brokkelen heeft dan ik als eenzame consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
leecher schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:04:
@choogen

Blijkbaar is de link weer geupdate want ik zie hem nu ook. Ik kon hem vanochtend ook niet in de search van Alternate vinden

@BramViking
Ja dat heb ik dus ook, maar als je hem bij een Nederlandse toko koopt doe je zaken met hen en niet met Eve. Bij Alternate kan je een dode pixel garantie afnemen en dan zou je (mits ze nog voorraad hebben) sneller een vervanging kunnen hebben.
Het blijft een redelijke gok maar als er toch reparatie of vervanging nodig is dan verwacht ik dat een grootafnemer als Alternate meer in de melk te brokkelen heeft dan ik als eenzame consument.
Alleen betaal je bij Alternate niet de adviesprijs, dus is dat voor mij geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningSlakkie
BramViking schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:12:
[...]

Alleen betaal je bij Alternate niet de adviesprijs, dus is dat voor mij geen optie.
Dus dat is een beetje het nadeel als early adopter. Dus de keuze tussen direct bestellen bij EVE + sketchy klantenservice van EVE of extra betalen voor garantie die vallen onder Nederlands en Europese wetten. Er zijn nu nog geen vergelijkbare schermen beschikbaar (IPS + HDMI 2.1 + HDR600).

Als je bij EVE besteld dan moet je nog of 35 euro voor standard shipping betalen (4-6 weken levertijd), of rond de 150 euro voor express shipping (2 weken levertijd).

[ Voor 14% gewijzigd door KoningSlakkie op 08-10-2021 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
KoningSlakkie schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:31:
[...]

Dus dat is een beetje het nadeel als early adopter. Dus de keuze tussen direct bestellen bij EVE + sketchy klantenservice van EVE of extra betalen voor garantie die vallen onder Nederlands en Europese wetten. Er zijn nu nog geen vergelijkbare schermen beschikbaar (IPS + HDMI 2.1 + HDR600).

Als je bij EVE besteld dan moet je nog of 35 euro voor standard shipping betalen (4-6 weken levertijd), of rond de 150 euro voor express shipping (2 weken levertijd).
Dat is er wel ;). Philips heeft vorige maand een nieuwe monitor aangekondigd dat aan alle wensen voldoet en net zo duur is.
https://nl.hardware.info/...44-hz-hdmi-21-en-ambiglow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
KoningSlakkie schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:31:
[...]

Ik zou standard shipping niet aanraden, daar is zoveel gezeik mee geweest. Mensen die in een zeer vroeg stadium besteld hadden en hun scherm veel later kregen dan nieuwe klanten die voor express shipping kozen, puur en alleen omdat ze eerst de pallet vol wilden laden voordat ‘ie op de boot ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningSlakkie
BramViking schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 04:53:
[...]

Dat is er wel ;). Philips heeft vorige maand een nieuwe monitor aangekondigd dat aan alle wensen voldoet en net zo duur is.
https://nl.hardware.info/...44-hz-hdmi-21-en-ambiglow
Begrijp me niet verkeerd :P Ik bedoelde echt schermen die daadwerkelijk nu beschikbaar zijn. Dat zijn er bijna geen, ook EVE zeer matig verkrijgbaar. Ander alternatief is nog deze, deze is af en toe beschikbaar op de website van LG.

pricewatch: LG UltraGear 27GP950-B Zwart

Maar die Phillips is zeker waard om de gaten te houden vanwege die Ambilight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krystman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-07 10:19
De reviews op joeptube komen intussen binnen en zijn volgens mij wel goed.

Iemand hier die hem ook via de website heeft besteld voor (843 EUR) en nu in de wacht is gezet tot Januari want systeemfout? Wel met een gratis shipping upgrade naar Express.

Ik twijfel of ik moet blijven hangen of wegrennen.

- Spes consilium non est -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
Krystman schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:19:
De reviews op joeptube komen intussen binnen en zijn volgens mij wel goed.

Iemand hier die hem ook via de website heeft besteld voor (843 EUR) en nu in de wacht is gezet tot Januari want systeemfout? Wel met een gratis shipping upgrade naar Express.

Ik twijfel of ik moet blijven hangen of wegrennen.
Zou lullig zijn want Alternate heeft hem inmiddels op voorraad en als ze zich aan hun belofte houden komen ze hem morgen brengen :P

-edit
helaas, nog steeds niks. Zo te zien heeft EVE zijn niet-leveren service netjes doorgezet in de verkoop keten :+

-edit 2
Na 6 dagen eindelijk gearriveerd. Pas toen ik na 3 dagen vroeg waarom het pakje nog niet was overgedragen aan DHL kwam er pas beweging in. Toen alsnog lang onderweg geweest.

Hier een review:

Mooi scherm met mooie kleuren, op de afstand waar ik hem gebruik kan ik geen pixels meer onderscheiden. Zoals ik overal al las is de HDR weergave niet om over naar huis te schrijven wat ook logisch is met een edge-lit systeem, die techniek leent zich daar gewoon niet voor. Ook niet best: Als je HDR weergave aanzet in windows komt er een behoorlijk irritante coil whine uit het scherm.
Als het mij om de HDR weergave te doen was dan had ik hem direct weer teruggestuurd. Het ging mij gelukkig alleen om de resolutie in combinatie met de 144hz refresh rate en de kleurweergave. Die zijn allemaal prima.

[ Voor 46% gewijzigd door leecher op 07-12-2021 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-05 14:38
leecher schreef op woensdag 1 december 2021 @ 19:52:
[...]

Zou lullig zijn want Alternate heeft hem inmiddels op voorraad en als ze zich aan hun belofte houden komen ze hem morgen brengen :P

-edit
helaas, nog steeds niks. Zo te zien heeft EVE zijn niet-leveren service netjes doorgezet in de verkoop keten :+

-edit 2
Na 6 dagen eindelijk gearriveerd. Pas toen ik na 3 dagen vroeg waarom het pakje nog niet was overgedragen aan DHL kwam er pas beweging in. Toen alsnog lang onderweg geweest.

Hier een review:

Mooi scherm met mooie kleuren, op de afstand waar ik hem gebruik kan ik geen pixels meer onderscheiden. Zoals ik overal al las is de HDR weergave niet om over naar huis te schrijven wat ook logisch is met een edge-lit systeem, die techniek leent zich daar gewoon niet voor. Ook niet best: Als je HDR weergave aanzet in windows komt er een behoorlijk irritante coil whine uit het scherm.
Als het mij om de HDR weergave te doen was dan had ik hem direct weer teruggestuurd. Het ging mij gelukkig alleen om de resolutie in combinatie met de 144hz refresh rate en de kleurweergave. Die zijn allemaal prima.
toon volledige bericht
Nog altijd tevreden van deze monitor ? hoe bevalt deze in combo met een ps5 mocht je deze hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
SteffanS schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:08:
[...]

Nog altijd tevreden van deze monitor ? hoe bevalt deze in combo met een ps5 mocht je deze hebben ?
Ik heb er inmiddels 2 naast elkaar staan dus daar is je antwoord :P Ik heb geen PS5 maar als die 4k 144hz kan leveren dan zal je weinig spijt krijgen van de eve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-06 12:42
Ik zag een video voorbijkomen Dave2D waarbij er ook een glossy variant ging uitkomen ipv mat. Zag er echt gelikt uit!

YouTube: How Has Nobody Made This Before?

Dit zou weleens mijn volgende monitor kunnen zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
leecher schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:22:
[...]

Ik heb er inmiddels 2 naast elkaar staan dus daar is je antwoord :P Ik heb geen PS5 maar als die 4k 144hz kan leveren dan zal je weinig spijt krijgen van de eve.
Wilde de monitor bestellen maar krijg altijd foutmelding bij het invoeren van credit card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
SteffanS schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:27:
[...]

Wilde de monitor bestellen maar krijg altijd foutmelding bij het invoeren van credit card
Zo te zien heeft Alternate hem nog steeds op voorraad. Wel iets duurder en niet los zonder poot te krijgen, maar wel morgen in huis en een Nederlands adres om garantie te claimen. Ik vond dat zelf de meerprijs wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
leecher schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 13:34:
[...]

Zo te zien heeft Alternate hem nog steeds op voorraad. Wel iets duurder en niet los zonder poot te krijgen, maar wel morgen in huis en een Nederlands adres om garantie te claimen. Ik vond dat zelf de meerprijs wel waard.
In de be winkel nog niet wacht wel wnr hij daar beschikbaar is. Heb nog ecocheques en consumptie cheques die ze daar aanvaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derper
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-03 17:56

Derper

Pirate Legend

Net email gehad. De ES07D02 (QHD 240Hz) krijgt een prijs van 749. In een vorige email werd de informatie gedeeld dat ze aan het testen waren om het scherm te kunnen overclocken naar 280Hz en meer dimming zones.
Heb hem zelf gereserveerd voor 569. Versturen staat nu op voor april dit jaar. Ik moet het nog zien want nog een vertraging kan best, gezien hoevaak dat nu al gebeurd is.

Try me.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangoos
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-06 21:36
Scherm (4k versie) 2 weken geleden ontvangen. Begin november 2021 besteld. Kan niet anders zeggen dan dat het een prachtig scherm is. Geen gekke gamer tierelantijntjes, maar lekker strak. Heb zelf het voetstuk niet meebesteld.
Scherm komt wel traag uit de slaapstand. Zit soms wel 20-30 seconden te wachten voor ie ontwaakt. Ook schakelen en terugschakelen naar HDR gaat vrij traag. Heb al een keer gehad dat het scherm zwart bleef en de stekker er even uit moest, waarna alles weer prima was. Hopelijk fixen ze dit nog met software updates. Heb er zelf een PC en Xbox Series X op aangesloten. Handige USB-C aansluitingen ook die 90w output geven, zodat je goed je telefoon etc kan opladen.

Al met al tevreden met het scherm, heerlijk scherp scherm en pixeldicht, al ligt dat misschien meer aan LG dan aan EVE. Eve levert documentatie mee van de specifieke kalibratie van jouw scherm, zodat je precies weet waar je aan toe bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-07 16:29
Is hier iemand met een Spectrum en een Apple apparaat met een M1 chip? Ik zit met een hele nare bug die de monitor doet crashen (je moet scherm herstarten hierna).

Je dient een M1 chip te hebben en het scherm op 144 Hz (of variabel). Zodra je dan bepaalde acties doet, zoals animatie op het scherm dan poef. Gebeurt veel op websites en Discord. Je kan het nabootsen door bijvoorbeeld door de website van Freedom te scrollen: https://freedom.nl/

EVE is op de hoogte en zijn aan het onderzoeken hoe ze dit gaan oplossen.

Op Windows gebeurt dit niet btw.

[ Voor 3% gewijzigd door Devaqto op 06-05-2022 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 20:12
Devaqto schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:15:
Is hier iemand met een Spectrum en een Apple apparaat met een M1 chip? Ik zit met een hele nare bug die de monitor doet crashen (je moet scherm herstarten hierna).

Je dient een M1 chip te hebben en het scherm op 144 Hz (of variabel). Zodra je dan bepaalde acties doet, zoals animatie op het scherm dan poef. Gebeurt veel op websites en Discord. Je kan het nabootsen door bijvoorbeeld door de website van Freedom te scrollen: https://freedom.nl/

Yes, exact hetzelfde probleem. Oplossing is het scherm op 60Hz te zetten, maar daar heb ik 'm niet voor gekocht.. voorlopig helaas wel de realiteit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devaqto
@vistu bizar voor zon dure monitor, idd 60 hz "lost het op" maar daar hebben we deze niet voor gekocht. Overweeg om een andere monitor aan te schaffen indien dit niet snel opgelost wordt.

Als je op de hoogte wilt blijven, check mijn berichten onder user "evespectrum": https://eve.community/t/s...s/32102/494?u=evespectrum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devaqto
@vistu er is een nieuwe firmware update, weet niet of het gaat helpen:
https://eve.community/t/p...the-blackscreens/34943/44

Ik heb nu nog geen Windows machine beschikbaar voor de update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 20:12
Devaqto schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 13:56:
@vistu er is een nieuwe firmware update, weet niet of het gaat helpen:
https://eve.community/t/p...the-blackscreens/34943/44

Ik heb nu nog geen Windows machine beschikbaar voor de update...
Dank voor de mention, ik hou de thread even in de gaten voordat ik me eraan waag, maar het zou heel fijn zijn als het hiermee is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
vistu schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 17:22:
[...]

Dank voor de mention, ik hou de thread even in de gaten voordat ik me eraan waag, maar het zou heel fijn zijn als het hiermee is opgelost.
Ik heb zojuist de nieuwste Test 5 geprobeerd: https://eve.community/t/p...he-blackscreens/34943/110
Helaas niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Iemand nog recent een Eve 27" 4K 144Hz besteld?

Ben wel erg benieuwd naar de Glossy variant, komen er nog importkosten bij als je hem rechtstreeks bij Eve besteld? Bij Alternate is volgens mij alleen de Matte variant beschikbaar...

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnterToets
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 03-07 15:24
Devaqto schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:15:

Zelf nog niet geprobeerd, maar er is een 107 firmware update beschikbaar die dit volgens mij zou moeten doen oplossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
EnterToets schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:06:
[...]

Zelf nog niet geprobeerd, maar er is een 107 firmware update beschikbaar die dit volgens mij zou moeten doen oplossen!
Ja ik zag hem inderdaad, maar heb zo even geen Windows machine om te updaten en via Parallels werkt het niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
EnterToets schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:06:
[...]

Zojuist geupdatet en helaas niets geholpen. Ik overweeg nu een andere monitor aan te schaffen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnterToets
Hmm balen... Op welke websites heb je er allemaal last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
EnterToets schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 16:05:
Hmm balen... Op welke websites heb je er allemaal last van?
Het gebeurt alleen op Apple M1 machines, regelmatig bij animaties, waaronder in Discord. Maar meeste gebeurt bij het scrollen op bijvoorbeeld https://freedom.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnterToets
Devaqto schreef op zondag 10 juli 2022 @ 11:50:
[...]

Het gebeurt alleen op Apple M1 machines, regelmatig bij animaties, waaronder in Discord. Maar meeste gebeurt bij het scrollen op bijvoorbeeld https://freedom.nl/
Ik heb het ook op Windows met discord zie ik net (desktop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
EnterToets schreef op zondag 10 juli 2022 @ 13:00:
[...]

Ik heb het ook op Windows met discord zie ik net (desktop)
Weet je dat zeker? Op Windows kon ik het namelijk niet herproduceren. Wat doet de website van Freedom bij jou? Als je vaak scrolled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
Inmiddels overgestapt naar de Philips Momentum waarbij dit probleem niet voorkomt (zelfde paneel als de Spectrum).
Pagina: 1