Toon posts:

Nieuwe TV rond 49" onder 1000 Euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ekitch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-03 20:29
Ik zoek een?
TV voor de woonkamer, max grootte is 49inch

Wat is je budget?
Max 1000 liefst minder

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb nu een Sony KDL 42W805a. En deze bevalt prima echter wil iets beter. We gebruiken hem vooral voor tv kijken, films en de kinderen netflix en disney enz.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik kom eigenlijk uit op de LG of Sony. Voornamelijk wat betreft de OS. Chromecast ingebouwd en android tv spreekt me qua toekomst bestendigheid prima aan van Sony. LG WebOS is ook erg prettig (Heb nog een LG boven staan) en voldoet ook aan de eisen.
Verder zijn dit merk technisch gewoon mijn voorkeuren.

Types
Sony KD-49XG9005 Zilver, Zwart
Sony 49-XH85
LG 49SM9000PLA Zwart

Welke vragen heb je hier nog over?
Verschil tussen de sonys ligt vooral aan 2019 en 2020 model en local dimming vs edge. Daarnaast is de beeldprocessor anders. Iemand daar een gevoel bij? Is die van 2019 slechter dan die van 2020? Ze hebben in het verniede XH90 model wel een nieuw proc in gestopt maar de XH85 noemt hem heel anders.

En is de LG gelijkwaardig? Zie op het ogenblik een mooie deal van 720-750 dus...

- Squeeek !!!

Beste antwoord (via Ekitch op 11-06-2020 10:18)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:58
De Sony 49XH85 is onlangs gereleased en daardoor overpriced naast dat deze tv, net als de LG 49SM9000, over een IPS paneel beschikt en hierdoor het contrast erg matig is vergeleken met de 49XG9005.

Qua beeldprocessor zijn er geen grote verschillen tussen de 2019 en 2020 modellen.

In jouw situatie is kiezen voor de Sony XG9005 de logische keus aangezien je hiermee er het meeste op vooruit gaat doordat deze tv over FALD beschikt. Vergeleken met de LG 49SM9000 beschikt de Sony XG9005 over een betere processor en voegt de FALD daadwerkelijk iets toe (o.a. een goede HDR weergave), daar waar de local dimming op de LG eerder marketing is.

Hou er rekening mee dat de 49XG9005 exact dezelfde tv is als de 49XF9005, je kan hierdoor dus voor het goedkoopste model kiezen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:58
De Sony 49XH85 is onlangs gereleased en daardoor overpriced naast dat deze tv, net als de LG 49SM9000, over een IPS paneel beschikt en hierdoor het contrast erg matig is vergeleken met de 49XG9005.

Qua beeldprocessor zijn er geen grote verschillen tussen de 2019 en 2020 modellen.

In jouw situatie is kiezen voor de Sony XG9005 de logische keus aangezien je hiermee er het meeste op vooruit gaat doordat deze tv over FALD beschikt. Vergeleken met de LG 49SM9000 beschikt de Sony XG9005 over een betere processor en voegt de FALD daadwerkelijk iets toe (o.a. een goede HDR weergave), daar waar de local dimming op de LG eerder marketing is.

Hou er rekening mee dat de 49XG9005 exact dezelfde tv is als de 49XF9005, je kan hierdoor dus voor het goedkoopste model kiezen.

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ekitch schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:00:
En deze bevalt prima echter wil iets beter.
Wat moet er precies beter? De XH85 en SM90 zijn beide IPS-tv's die hetzelfde contrast, zwartwaarde, donkere kamer/scène prestatie en kijkhoek als je huidige tv hebben. De XH85 is nog te duur voor wat hij biedt. De SM90 is redelijk geprijsd met local dimming, HDMI 2.1 en een goed smartplatform, maar het blijft een mid-range tv die te kort komt voor hdr.

De XG90 is wel een high-end tv met capabele hdr-hardware. Op alle fronten beter dan de bovenstaande tv's, behalve de kijkhoek. Deze neemt door het het VA-paneel sneller af. Ik zou zelfs de XG83 met contrastrijk VA-paneel boven de IPS-varianten kiezen.

Als kijkhoek de belangrijkste factor is dan is de SM90 een solide keuze. Anders zijn de XF90/XG90 of hun opvolger de XH95 de beste 49'' lcd tv's die je kunt kopen.

Edit: de XH85 kan inderdaad de opvolger van de XG83 zijn. In dat geval is het een VA-tv en niet te vergelijken met de LG. Los daarvan is hij nog te prijzig.

[Voor 7% gewijzigd door benbaba op 10-06-2020 16:45]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Freshouttheoven schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:02:
Zou me niks verbazen als het weer gewoon de XG83 in een nieuw jasje is net als dat de XG83 gewoon de XF85 in een nieuw jasje was (met allen een VA paneel in 49"). Maar dan nu wel met op het nieuwere Android TV platform mag ik hopen :D (maar uiteraard niet die van de XH90 nog).

[Voor 10% gewijzigd door apis29 op 10-06-2020 16:15]

• Ekitch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-03 20:29
Beter in de zin van iets groter, en beter OS, want huidige komt niet verder dan netflix wat ook maar zo zo werkt.

Maar het is inmiddels de XG9005 geworden. Voor 885 kon ik deze niet laten liggen.

- Squeeek !!!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee