Toon posts:

Webcam op windows 2019

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Chris-1992
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19-02 15:37
Goedemiddag,

Ik zou graag mijn integrated webcam gebruiken op een RDS server in de "cloud". - Teams
Op een server 2019 in Azure neemt hij de integrated webcam gewoon over zonder problemen.
We hebben een Windows 2016 in het datacenter van proximus en lokaal een windows 2019 staan en beide servers nemen de webcam niet over.

Azure Server: - Hier lukt het wel
Host Name: WS-SQL-01
OS Name: Microsoft Windows Server 2019 Datacenter
OS Version: 10.0.17763 N/A Build 17763

Proximus datacenter sever:
Host Name: WS-RDS-00
OS Name: Microsoft Windows Server 2016 Standard
OS Version: 10.0.14393 N/A Build 14393

Lokaal:
Host Name: WS-SQL-00
OS Name: Microsoft Windows Server 2019 Standard Evaluation
OS Version: 10.0.17763 N/A Build 17763

Laptop waarmee ik test: (Met meerdere laptops getest allemaal zelfde resultaat)
Host Name: MC-38PYZF2
OS Name: Microsoft Windows 10 Enterprise
OS Version: 10.0.18363 N/A Build 18363

Relevante software en hardware die ik gebruik
Op geen enkele server staat de driver van de integrated webcam geïnstalleerd.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
1. Integrated webcam overnemen in mstsc
2. GPO remote fx usb
3. gateway gebruik ik niet
4. settings - privacy staat camera toe

https://www.amorales.org/2019/05/enabling-webcam-on-rds.html

https://community.spicewo...ic/2209016-webcams-on-rds

Alvast bedankt!
Groetjes,

--------------------

Oplossing:

Windows 2016: video capture device redirection feature not available
https://social.technet.mi...edirect?forum=winserverTS

Windows 2019:
1. Deze role moet geinstalleerd zijn: "Remote desktop session host"
2. settings op rds: privacy - allow webcam
3. mstsc: Redirect integrated webcam

[Voor 15% gewijzigd door Chris-1992 op 10-06-2020 12:22]

Beste antwoord (via Chris-1992 op 11-06-2020 13:48)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:45

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Teams op een RDS omgeving mét Audio/Video moet je niet op deze manier gaan implementeren. Er is maar één manier voor om dit supported aan te kunnen bieden. Momenteel is Citrix de enige partner die hier een werkende oplossing voor heeft:

https://docs.microsoft.co...rosoftteams/teams-for-vdi

Alle andere trucs (redirection, remoteFX, etc) zijn niet supported door Microsoft.

[Voor 14% gewijzigd door Question Mark op 17-06-2020 08:47]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Alle reacties

• elcapon
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
Heb je dit al geprobeerd? https://www.amorales.org/2019/05/enabling-webcam-on-rds.html

Ik dacht dat dit eigenlijk nooit mogelijk was, maar zo te zien is het redirecten van een webcam toch wel mogelijk. Wat is de reden dat je dit wilt en niet lokaal Teams gebruikt?

[Voor 50% gewijzigd door elcapon op 10-06-2020 10:19]

• Chris-1992
@elcapon
Deze post had ik inderdaad al gevonden, wou deze niet posten omdat ik niet zeker wist als ik naar andere flora mag verwijzen.

Ik ben ook voorstander op Teams om de lokale PC te gebruiken, maar de eindklant wenst dit graag op de server te gebruiken.
Wat ik ergens ook begrijp.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Chris-1992 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:40:
Deze post had ik inderdaad al gevonden, wou deze niet posten omdat ik niet zeker wist als ik naar andere flora mag verwijzen.
offtopic:
Zeker wel. (Mits geen spam, pr0n, warez, etc ;) )

Sterker nog: in de topicstart graag zelfs, zowel omdat we dan niet die kant op hoeven te denken of zoeken, en omdat anderen daar alleen maar van kunnen leren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:48
Test dit trouwens wel goed, ook qua cpu load. Ik heb voor enkele relaties hier ook testen mee gedaan en de cpu load schoot te lucht in bij het redirecten van Webcam's en aanverwante zaken op RDS servers.

Niet dat je test met een enkele camera, dit daarna vrijgeeft aan de eindklant waarna deze nog een fractie van het aantal sessie's per RDS kan hosten met een werkbare performance omdat het resource gebruik per sessie de lucht in schiet.

Verder moet je het redirecten mogelijk wel aanzetten op de server (en eventuele tussenliggende gateway's).
Ook moet je goed je policy's nalopen, er zijn remoteFX policies nodig om dit werkend te krijgen.

[Voor 19% gewijzigd door Dennism op 10-06-2020 11:52]

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

• Chris-1992
@Dennism
Dat had ik inderdaad ookal gelezen, dat ga ik zeker doen.

Verder moet je het redirecten mogelijk wel aanzetten op de server (en eventuele tussenliggende gateway's).
Ook moet je goed je policy's nalopen, er zijn remoteFX policies nodig om dit werkend te krijgen.

Wat bedoel je met redirecten mogelijk wel aanzetten? (GPO: remoteFX? deze staat op)
Ik gebruik geen gateway voor de rds.

• Chris-1992
Oplossing in starter topic

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Het gebruik van de audio service op een RDS geeft helaas veel performance problemen. Let er op dat het mogelijk dus een vervelend resultaat voor je gaat opleveren (ik ken verder je omgeving niet, wellicht gaat het goed). Ik ga er voor het gemak even vanuit dat je audio wil gebruiken omdat je ook al een webcam werkend probeert te krijgen.

• Chris-1992
@hmmmmmmmmmpffff
Dat klopt, audio willen we dan ook gebruiken.
Ik denk dat ik de klant ga afraden om dit te gebruiken op de server :D

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:45

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Teams op een RDS omgeving mét Audio/Video moet je niet op deze manier gaan implementeren. Er is maar één manier voor om dit supported aan te kunnen bieden. Momenteel is Citrix de enige partner die hier een werkende oplossing voor heeft:

Alle andere trucs (redirection, remoteFX, etc) zijn niet supported door Microsoft.

[Voor 14% gewijzigd door Question Mark op 17-06-2020 08:47]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Xelefim
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 31-01 17:50
Question Mark schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:56:
Teams op een RDS omgeving mét Audio/Video moet je niet op deze manier gaan implementen. Er is maar één manier voor om dit supported aan te kunnen bieden. Momenteel is Citrix de enige partner die hier een werkende oplossing voor heeft:

Zeer goed antwoord!
Dit zou in caps moeten staan zelfs :p ! Ik zie veel collega’s sukkelen met conference tools op terminal servers te installeren en zich vervolgens afvragen waarom anno 2020 audio en video redirection maar pover werken.

- BSc TI + CCNA R&S (Expired ofcourse) + CCNA SEC (Also expired ofc)-

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee