Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Maand bijvoegen bij =max

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Amohamid
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 18-06 07:52
Ik ben bezig met een administratie voor een school opdracht om een administratie te maken.
Ik wil bij excel de formule =max plaatsen om te laten zien op het voorste blad welke maand het meeste omzet gemaakt heeft. de formule werkt maar ik weet niet hoe ik er automatisch bij kan laten zetten van welke maand de hoogste omzet is gemaakt.

Op deze foto is het hoe ik het wil maar krijg alleen de omzet.

https://tweakers.net/i/zQCJae2V0dzktGBeJR_WImrTS7o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vRXPmYc2bQYvnfzi8e1GGGcO.png?f=user_large

Kan iemand mij hiermee helpen A.U.B?

[Voor 0% gewijzigd door Amohamid op 10-06-2020 04:46. Reden: grammatica fouten]

Alle reacties

• DappereDodo
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 07:12
Met Max heb je de hoogste omzet. Gebruik VERGELIJKEN (of MATCH) om de rij te vinden waar die maximale waarde staat en vervolgens INDEX om de maand te krijgen.

• Belindo
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 22:00

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

En als je niet met een INDEX() MATCH() formule aan de gang wilt kun je ook op een andere sheet een eenvoudige draaitabel maken, sorteren op grootste winst eerst, en dan op je voorste blad de cellen laten verwijzen naar de eerste rij van de pivot, waar dus altijd de maand met de hoogste omzet staat.

Nu gebruik je MAX(), maar wat als een maand twee keer voorkomt, en dus bij elkaar opgeteld moet worden? Bijvoorbeeld:
Mei - 300,-
April - 400,-
Mei - 150,-

In het voorbeeld zal April worden aangemerkt worden als meeste winst, maar als je de twee regels van Mei bij elkaar optelt zie je dat díe de meeste winst heeft.

In een pivottable heb je dat probleem niet, omdat deze de winst al bij elkaar optelt.

Coding in the cold; <brrrrr />

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True