Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Patrickssssz
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 01-06 19:55
Ik zoek een vervanging voor onze 2 laptops die het allebei een jaar of 8 oud zijn en het aan het begeven zijn. Ik wil vooral qua gaming een flinke stap vooruit doen aangezien dit nu eigenlijk niet mogelijk is omdat de videokaart het niet trekt.

Wat ga je met je laptop doen?
er zullen een aantal sim/builder games op gespeeld worden (denk aan sims, roller coaster tycoon, planet zoo etc.) verder wat office dingen en mogelijk nog eens een fotoboek

Wat is je budget?
Ik zat zelf aan ongeveer 1000 euro te denken, minder mag altijd

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, zal voornamelijk thuis op de bank gebruikt worden

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik had zelf de volgende laptop gezien, maar heb nog geen reviews kunnen vinden. voor zover ik kan zien moeten de specs voldoende zijn, maar ben benieuwd naar jullie mening.
pricewatch: Lenovo IdeaPad Gaming 3 15IMH05 (81Y40043MH)

Beste antwoord (via Patrickssssz op 11-06-2020 21:59)

• Cinemaskoop
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 22:49
Dat is een goeie keuze. Voor hetzelfde geld en bij dezelfde winkel heb je ook de Ryzen 7 variant daarvan in een Legion behuizing.

pricewatch: Lenovo Legion 5 15ARH05 (82B5007DMH)

Verschil is dan Ryzen 7 4000 serie vs 10th gen i7 ( volgens de benchmarks is de Ryzen 7 veel sneller, sowieso heeft de ryzen 8 cores / 16 threads en de i7 6 cores / 12 threads)
120Hz vs 60Hz Scherm
Ideapad gaming 3 vs Legion ( Legion heeft beter keyboard en koeling )

videokaart is hetzelfde. Voor 100 euro meer heb je dan nog vergelijkbare units. Je gaat dan naar 1TB SSD ipv 512GB en de videokaart wordt een 1650Ti ipv 1650. Verder dezelfde verschillen tussen Legion met Ryzen en Gaming 3 met i7

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Cinemaskoop
Dat is een goeie keuze. Voor hetzelfde geld en bij dezelfde winkel heb je ook de Ryzen 7 variant daarvan in een Legion behuizing.

pricewatch: Lenovo Legion 5 15ARH05 (82B5007DMH)

Verschil is dan Ryzen 7 4000 serie vs 10th gen i7 ( volgens de benchmarks is de Ryzen 7 veel sneller, sowieso heeft de ryzen 8 cores / 16 threads en de i7 6 cores / 12 threads)
120Hz vs 60Hz Scherm
Ideapad gaming 3 vs Legion ( Legion heeft beter keyboard en koeling )

videokaart is hetzelfde. Voor 100 euro meer heb je dan nog vergelijkbare units. Je gaat dan naar 1TB SSD ipv 512GB en de videokaart wordt een 1650Ti ipv 1650. Verder dezelfde verschillen tussen Legion met Ryzen en Gaming 3 met i7

• Patrickssssz
Daar zat ik inderdaad een wel over de twijfelen, wist alleen niet zo goed hoe de ryzen CPU’s zich verhielden ten opzichte van Intel.

Ik neem overigens aan dat je met de hogere units de volgende laptop bedoeld?

pricewatch: Lenovo Legion 5 15ARH05 (82B5007CMH)

Is zeker een interessante optie, wel iets boven budget, maar zeker een laptop waar ik voor de komende jaren weer mee voorui kan.

• Cinemaskoop
ja die bedoelde ik idd.

En ook de Ideapad gaming variant:
pricewatch: Lenovo IdeaPad Gaming 3 15IMH05 (81Y400F7MH)

Denk dat die 100 euro de investering wel waard is. 1650Ti is volgens mij stuk sneller dan de 1650 en die 1TB is ook wel lekker!

op CPUbenchmark.net zie je dat de Ryzen 7 stuk sneller is dan de i7 en zelfs sneller dan de 10th gen i9:

https://www.cpubenchmark....-10980HK/3676vs3657vs3700

• Patrickssssz
Duidelijk. Ga ik voor de legion, de gaming heeft namelijk weer een I7.

Enige nadeel is dat ik er nog 50 dagen op moet wachten, dus ik ga voor de tussentijd mijn MacBook reanimeren.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True