Hoe moet je hier nou op reageren...
Geen merk, typenummer of iets dergelijks?
De afmetingen en refresh zijn natuurlijk maar een klein onderdeel hiervan. Type interne connectie, soort backlight, stroomverbruik, hoe het paneel bevestigd is, is allemaal van belang.
Daarnaast zijn binnen Europa ontzettend weinig losse panelen te verkrijgen. Voor een aantal merken komen deze enkel uit Taiwan / China / Japan en Californië.
Polariserende sheets voor een 24" scherm zijn daarnaast al snel €30-40 zonder verzendkosten. Heb ooit een tweedehands 22" paneel bij een bedrijf gekocht voor een projectje, dat was ook al €65. Zonder aansturing, lintkabel, stroomvoorziening of backlight.
In sommige gevallen zitten de lagen op elkaar geplakt vanuit de fabriek. Je kan dan niet anders dan de hele stack vervangen, wat dus extra filter lagen en soms ook backlight vervangen betekend. Grote kans dat je dan al over de €100 heen gaat voor deze set. Je kan natuurlijk de hars eraf gaan halen met warmte en een zachte spatel, maar zo'n laag is zelf vrijwel onmogelijk weer aan te brengen, tenzij je een drukketeltje hebt waar het geheel perfect vlak in kan liggen.
Persoonlijk zou ik het scherm eerder door het merk zelf laten repareren. Uiteindelijk zal verzending van onderdelen of verzending van de monitor voor reparatie snel 3-4 weken duren. (onderdelen uit de US / China halen duurt momenteel extreem lang is mijn ervaring)
Het verschil in kosten zal er waarschijnlijk zijn, ipv €130 zal je misschien op €80-110 uit komen, of dus goedkoper + eigen werk aan monitor.
Tweedehands een werkende monitor kopen en dan onderdelen uitwisselen is waarschijnlijk goedkoper, maar natuurlijk ook meer werk. Maar ik denk dat dan die 2e hands monitor gaan gebruiken natuurlijk nog weer goedkoper en makkelijker is.