• attacker112
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 17-09 20:20
Dag beste Tweakeraars

Zouden jullie mij toevallig kunnen helpen met het scherm van mijn monitor te kunnen vervangen?
Er zit dus een kleine "deuk" in de monitor dus ik zou deze graag willen vervangen als het evt mogelijk zou zijn ipv ong 130 euro uit te geven om mn set-up weer compleet te maken want heb nu allemaal dezelfde schermen...

Alvast bedankt!

D.SMITH

• beezjeh
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 14:26
Informatie betreft je monitor zal best gewaardeerd worden :)

• attacker112
Wat zou je graag willen weten?
Ben van plan om m morgen open te maken...
Het is een 24,5 inch LCD TN panel met refreshrate 75Hz.
Voorderest ben ik ng niet ermee bezig geweest.
Al wel bedankt voor de reactie!

D.SMITH

• guido66
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 20:38
Lijkt me redelijk kansloos, monitoren in die prijsklasse kun je beter beschouwen als een niet repareerbaar wegwerpartikel.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e(USA, 2015) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• djunicron
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 17:32

djunicron

*click-swoosh-thud*

Hoe moet je hier nou op reageren...

Geen merk, typenummer of iets dergelijks?

De afmetingen en refresh zijn natuurlijk maar een klein onderdeel hiervan. Type interne connectie, soort backlight, stroomverbruik, hoe het paneel bevestigd is, is allemaal van belang.

Daarnaast zijn binnen Europa ontzettend weinig losse panelen te verkrijgen. Voor een aantal merken komen deze enkel uit Taiwan / China / Japan en Californië.

Polariserende sheets voor een 24" scherm zijn daarnaast al snel €30-40 zonder verzendkosten. Heb ooit een tweedehands 22" paneel bij een bedrijf gekocht voor een projectje, dat was ook al €65. Zonder aansturing, lintkabel, stroomvoorziening of backlight.

In sommige gevallen zitten de lagen op elkaar geplakt vanuit de fabriek. Je kan dan niet anders dan de hele stack vervangen, wat dus extra filter lagen en soms ook backlight vervangen betekend. Grote kans dat je dan al over de €100 heen gaat voor deze set. Je kan natuurlijk de hars eraf gaan halen met warmte en een zachte spatel, maar zo'n laag is zelf vrijwel onmogelijk weer aan te brengen, tenzij je een drukketeltje hebt waar het geheel perfect vlak in kan liggen.

Persoonlijk zou ik het scherm eerder door het merk zelf laten repareren. Uiteindelijk zal verzending van onderdelen of verzending van de monitor voor reparatie snel 3-4 weken duren. (onderdelen uit de US / China halen duurt momenteel extreem lang is mijn ervaring)
Het verschil in kosten zal er waarschijnlijk zijn, ipv €130 zal je misschien op €80-110 uit komen, of dus goedkoper + eigen werk aan monitor.

Tweedehands een werkende monitor kopen en dan onderdelen uitwisselen is waarschijnlijk goedkoper, maar natuurlijk ook meer werk. Maar ik denk dat dan die 2e hands monitor gaan gebruiken natuurlijk nog weer goedkoper en makkelijker is.

• guido66
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 20:38
De monitor is gelinkt aan het topic, staat voor minder dan 130 euro in de Pricewatch...

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e(USA, 2015) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• De Nelis
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19-09 18:28

De Nelis

en anders maar niet...

https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

24 inch paneeltje kost je 98 euro (geen 1ms paneel gok ik).

Lijkt me niet de moeite deze te gaan vervangen, ik zou gewoon een nieuw scherm kopen of wellicht dat je hem nog tweedehands tegen komt.

[Voor 3% gewijzigd door De Nelis op 10-06-2020 14:01]

time is infinite, but each week is ten hours short..

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 23:29

g0tanks

Moderator CSA
Eens met de voorgaande reacties. Economisch gezien is het niet meer de moeite waard, hooguit als hobbyprojectje.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• attacker112
Alright thanx voor de reacties!

D.SMITH

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee