PS4 LAN kabel niet aangesloten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotjerogier
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-06-2020
Hallo leden,

Ik heb een probleem met mijn PS4, als ik hem aan zet krijg ik na ongeveer 10-15 minuten de melding LAN kabel niet aangesloten. Als ik vervolgens wacht logt hij weer in en heb ik er geen last meer van. Heb deze melding nog nooit 2x gehad als de PS aan blijft. Door te wachten kan ik dus probleemloos gamen, maar het is gewoon irritant.

Ik heb voor een huishouden een redelijk complex netwerk die ik als volgt heb opgebouwd. Het modem is een KPN experiabox V10, daarin heeft het router (Asus ac1200+) een statisch IP adres en deze is DMZ host. In het router heeft mijn PS4 een statisch IP en deze is ook DMZ host. Dit is gedaan om NAT type 2 te krijgen en een VPN met het router mogelijk te maken. Portfording en UPNP zijn op zowel het router als het modem ingeschakeld.
Naast dit router hangt er middels een andere poort op het modem nog een zelfde router, met daar achter nog een router. Dit zou naar mijn idee geen invloed hebben op het probleem. Als ik deze loskoppel blijft het probleem hetzelfde. Alles is al herstart en het gebruik van andere poorten is geprobeerd.
Dit heeft een aantal jaar goed gewerkt maar sinds een paar maanden doet dit probleem zich voor.

Zijn er mensen die dit probleem kennen en mogelijk de oplossing weten?

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:10
Andere kabel geprobeerd? Misschien toch losse contacten...om het maar uit te sluiten.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!