Sinds een jaar woon ik in een dorpje antikraak in een oud bejaarden tehuis. Omdat er enkel een brakke adsl lijn schijnt te liggen heb ik een 4g voor thuis abbo van T-mobile genomen.
Hoewel de verbinding redelijk voldoet, ben ik toch een poging aan het ondernemen om dit te verbeteren. Hiervoor heb ik een externe antenne voor binnen besteld en aangesloten. Dit resulteerde in een sterkere verbinding. Echter is dit niet te zien in mijn download snelheid. Deze is gekelderd, vreemd genoeg is mijn upload snelheid vele male beter nu.
Hieronder een tabel met de resultaten uit de speed test en de bijbehorende signaal sterktes.
De gebruikte externe antenne is de Eightwood 4G Antenne 35dbi
Mijn vraag is, wat is hier de verklaring voor? En kan ik met deze antenne iets of heb ik eentje voor buiten nodig, het liefst ergens op het dak geplaatst?
Hoewel de verbinding redelijk voldoet, ben ik toch een poging aan het ondernemen om dit te verbeteren. Hiervoor heb ik een externe antenne voor binnen besteld en aangesloten. Dit resulteerde in een sterkere verbinding. Echter is dit niet te zien in mijn download snelheid. Deze is gekelderd, vreemd genoeg is mijn upload snelheid vele male beter nu.
Hieronder een tabel met de resultaten uit de speed test en de bijbehorende signaal sterktes.
De gebruikte externe antenne is de Eightwood 4G Antenne 35dbi
Mijn vraag is, wat is hier de verklaring voor? En kan ik met deze antenne iets of heb ik eentje voor buiten nodig, het liefst ergens op het dak geplaatst?
Intene antenne | Externe antenne | |
---|---|---|
Ping (ms) | 24 | 23 |
Download (Mbps) | 20.44 | 5.34 |
Upload (Mbps) | 2.33 | 11.27 |
Verbinding | Interne antenne | Externe antenne |
RSRP (dBm) | -106 | -98 |
RSSI (dBm) | -79 | -71 |
RSRQ (dB) | -9 | -7 |
SINR (dB) | -4 | 2 |
[Voor 3% gewijzigd door grassmoon op 09-06-2020 22:44]