Stille koeler (silverado of?)

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Ik sta op het punt om een silverado aan te schaffen voor mijn amd 1333@1500@1.80v maar ik vraag me dus of of dit ding wel goed koelt. Sommigen zeggen goed, sommigen niet. Ik heb geen zin om fl 180,- te gaan uitgeven voor een koeler die niet goed koelt. Ik zag net bij gistron dat hij voor thunderbirds < 1500 Mhz is.

Ik heb al een hele lading reviews doorgelezen en ik heb alle vragen die over de silverado gaan ook bekeken, dus niet roepen search, want daar heb ik echt niets aan.

Maar weet een van jullie een andere stille goeie koeler? En ik ga niet aan de slag met waterkoeling, heb namelijk 2 linkerhanden :)

Oja.. ik heb op dit moment een GlobalWin wbk 39 alias straaljager,fohn.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zo'n smartcooler bij gistron is dat niet wat?

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05 18:53

marco899

Know's what he wants.

Ik zal als eerste inderdaad zeggen gebruik de search, maar een goedkope stiller koeler is de vulcano II voor ongeveer fl.40,-.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• Alarmnummer
Op dinsdag 07 augustus 2001 16:11 schreef marco899 het volgende:
Ik zal als eerste inderdaad zeggen gebruik de search, maar een goedkope stiller koeler is de vulcano II voor ongeveer fl.40,-.
Red de vulcano II een 1500 Mhz amd?

• Alarmnummer
http://www6.tomshardware.com/cpu/01q2/010521/cooler-29.html

Hier staat de noisecontrol erg hoog.. Lijkt me een beetje in strijd met wat er is verteld. Hmmm.. verdorie... waarom moeten die idiote thunderbirds zo warm worden? |:(

Verwijderd

fop 38 :+

:P

waarom neem je geen fop32.. laat die op 5V lopen... lekker stil.. en koelt goed :)

• Alarmnummer
Op dinsdag 07 augustus 2001 16:18 schreef limp_bizkit het volgende:

waarom neem je geen fop32.. laat die op 5V lopen... lekker stil.. en koelt goed :)
Een wbk38 die koelt hem maar net, laat staan een fop32 op 5 volt. Kan ik netzogoed een coolermaster ep-6i11 of ep-6i15 kopen..

Verwijderd

Op dinsdag 07 augustus 2001 16:19 schreef Alarmnummer het volgende:

[..]

Een wbk38 die koelt hem maar net, laat staan een fop32 op 5 volt. Kan ik netzogoed een coolermaster ep-6i11 of ep-6i15 kopen..
ik had niet goed gekeken... sorry |:(

• Alarmnummer
Alhoewel.. ik zie net op
http://www6.tomshardware.com/cpu/01q2/010521/cooler-29.html

dat hij beter koelt dan de wbk38. Hoe kan dit? Zit toch een lullig fantje op?

Ik zie ook dat een superorb het ook goed doet? volgens mij is dit een pruts review

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:55
mijn 1400 houdt ie rond 60 graden load als ik het 10 volt stekkertje gebruik (12 volt bestaat ook) (silverado)

• Alarmnummer
Op dinsdag 07 augustus 2001 16:24 schreef marteltor het volgende:
mijn 1400 houdt ie rond 60 graden load als ik het 10 volt stekkertje gebruik (12 volt bestaat ook) (silverado)
Dan betwijfel ik dat hij mijn 1500 onder de 60 graden houd. http://www.tweakers.net/nieuws/17866?highlight=%2Bzalman
Ik ben nu even naar de zalman aan het kijken.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Om eerlijk te zijn geloof ik niet dat de Silverado het fatsoenlijk trekt. Ik heb hem zelf gehad, en hij koelt niet slecht. Maar ook niet heel goed. En dat is toch wel wat je nodig hebt voor een AMD @1500 mhz.

Ik vrees dat er weingi opties zijn:

- herrie (iets met delta HP fan)
- waterkoeling bouwen met 2 linker handen
- Swiftech kopen. Die kan met een redelijk stille 80mm koeler de boel ook koel genoeg houden. Maar dan heb je het over een koeler van 250 gulden ofzo. (je kunt dit ook zelf maken. Koop een goede heatsink van koper, en klus er met een adapter een 80 of 92 mm fan op)

Geen inspiratie

• Alarmnummer
Op dinsdag 07 augustus 2001 16:31 schreef martijn12345 het volgende:
Om eerlijk te zijn geloof ik niet dat de Silverado het fatsoenlijk trekt. Ik heb hem zelf gehad, en hij koelt niet slecht. Maar ook niet heel goed. En dat is toch wel wat je nodig hebt voor een AMD @1500 mhz.

Ik vrees dat er weingi opties zijn:

- herrie (iets met delta HP fan)
- waterkoeling bouwen met 2 linker handen
- Swiftech kopen. Die kan met een redelijk stille 80mm koeler de boel ook koel genoeg houden. Maar dan heb je het over een koeler van 250 gulden ofzo. (je kunt dit ook zelf maken. Koop een goede heatsink van koper, en klus er met een adapter een 80 of 92 mm fan op)
Geld is niet zozeer het probleem. Als je nu 180 of 250 piek uitgeeft maakt ook niet meer uit. Maar hoe stil is die swiftech?

• marteltor
mijn probleem was het geld niet,
maar die swiftech: wat een gewicht,
dan stort alles zo in elkaar joh!

• Alarmnummer
uit de ocshop

CNC machined, C110 copper base, 3"W x 3"L x .375"H, flatness better than 0.001", micro surface finish 8 or better.
269 Pins made of High Thermal Conductivity aluminum alloy ( 230 W/m-K)
Overall dimensions with fan 3"x3"x3", without fan 3"x3"x1.56"
Weight: 27oz (760g) with fan, 20oz (560g) without fan.
Motherboard fittings: 6-32 Female to Male 1/4" brass round standoffs with nylon elbow washers and nylons nuts
4 compression springs providing exact specified pressure per chip manufacturers.
Delta AFB-80MP 2-wire fan included; the specs a RPM of 4000, a CFM of 46.62, a Maximal Air Pressure (MAP) of 6.78, and a dB-A of 40. This is a 2-wire version wich connects directly on the PSU. PSU use 0.51A by 12volt.PM of 4000, a CFM of 46.62, a Maximal Air Pressure (MAP) of 6.78, and a dB-A of 40. This is a 2-wire version wich connects directly on the PSU. PSU use 0.51A by 12volt.

40 db.. is in niet slecht :) en 200 piek.. Ook niet slecht en dan heb je ook nog een supergave koeler.. Maar wat zijn zijn resultaten en ocshop heeft ze dus niet meer :(

• Alarmnummer
Alhoewel ik een beetje tegen orb ben (veel over gehoord en vriend van mij had ook zo`n kl*ten ding) schijnt deze ook goed te zijn.

de dragon orb 3. Heeft iemand ervaring ermee?

http://www.overclockercafe.com/Reviews/Tt_Dragon_ORB_3/index.html

Verwijderd

de noisecontrol werkt zekers goed, kijk eens op tomshardware.com

• marteltor
Op dinsdag 07 augustus 2001 16:35 schreef Alarmnummer het volgende:
uit de ocshop

CNC machined, C110 copper base, 3"W x 3"L x .375"H, flatness better than 0.001", micro surface finish 8 or better.
269 Pins made of High Thermal Conductivity aluminum alloy ( 230 W/m-K)
Overall dimensions with fan 3"x3"x3", without fan 3"x3"x1.56"
Weight: 27oz (760g) with fan, 20oz (560g) without fan.
Motherboard fittings: 6-32 Female to Male 1/4" brass round standoffs with nylon elbow washers and nylons nuts
4 compression springs providing exact specified pressure per chip manufacturers.
Delta AFB-80MP 2-wire fan included; the specs a RPM of 4000, a CFM of 46.62, a Maximal Air Pressure (MAP) of 6.78, and a dB-A of 40. This is a 2-wire version wich connects directly on the PSU. PSU use 0.51A by 12volt.PM of 4000, a CFM of 46.62, a Maximal Air Pressure (MAP) of 6.78, and a dB-A of 40. This is a 2-wire version wich connects directly on the PSU. PSU use 0.51A by 12volt.

40 db.. is in niet slecht :) en 200 piek.. Ook niet slecht en dan heb je ook nog een supergave koeler.. Maar wat zijn zijn resultaten en ocshop heeft ze dus niet meer :(
je koopt wel wat voor je geld: 760 gram

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www6.tomshardware.com/cpu/01q2/010521/images/image005.gif
Afbeeldingslocatie: http://www6.tomshardware.com/cpu/01q2/010521/images/image003.gif

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025

En een WBK38 op 5/7 volt :?

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Ik heb nu een thermoengine+ delta HP.

Deze koelt zelfs met de fan op 5 volt beter dan de silverado @ 12 volt.
Laat staan als ik hem de volle 12 volt geef. Dan hebben we het over full stressed 9-11 graden koeler als de Silverado.

De swiftech is muisstil. Alleen de fan die je op de heatsink zet maakt geluid :+

ff serieus. De swiftech is een gigantisch grote heatsink, met koperen onderkant. Dus dat werkt sowieso al lekker. Maar het grootste voordeel is dat er door zijn groote standaard een 80mm fan opzit.

Als je hier een goede papst/panaflo fan opzet (deze hebben de beste geluid/prestatie verhouding) dan heb je een koeler die heel goed koelt. MINSTENS zo goed als een FOP38 of iets in die geest. Alleen dan een stuk stiller omdat zo'n grote fan minder herrie maakt.

Je kunt dus zelf bepalen hoeveel herrie, afhankelijk van de fan die jij erop zet...

Geen inspiratie

• Alarmnummer
Op dinsdag 07 augustus 2001 16:53 schreef SiCnEsSs het volgende:
de noisecontrol werkt zekers goed, kijk eens op tomshardware.com
Als je goed had gelezen had je gezien dat ik al een link naar tomshardware had staan. Dus dat heb ik al gekeken. Ik zit op dit moment te kijken naar de swiftech 462 met een rustige fan. maar 36 dba!!!!!!!

Verwijderd

Maak een lekkere 120->60 mod, met de fan in de zijkant, recht boven de heatsink.

Verwijderd

Op dinsdag 07 augustus 2001 16:11 schreef Alarmnummer het volgende:

[..]

Red de vulcano II een 1500 Mhz amd?
Neem 1 van de nieuwe Vulcano's die gaan tot 1,7 of zo

• Alarmnummer
Het wordt denk ik een Swiftech 462a met een 36 db 45 cfm koeler..

of een Thermalright maar daar zit standaard een fohn van een delta op en dan moet ik weer bezig met een grotere fan en een fan adapter + die dingen zijn slecht te installeren.

Ik denk dat het de swiftecht 462a gaat worden.. 8-)

dus geen silverado!! :)

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-03 14:49
ik heb zojuist een radiaalventilator uit een magnetron gesloopt > maybe ideetje om op cpu te zetten? :)

Verwijderd

Ik zou een dragon orb 3 nemen, die trekt het makkelijk, denk dat ie dan wel onder de 50 blijft....

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:20
Die dragon is net zo als de Super orb scheelt 2 graden, heb nu de WBK38 en die houdt hem op 42 gerden netjes en die SUperorb had hem op 59 graden :-) scheelt wel effe.

Maar ik weet wel dat je bijna niet van de reviews uit kan gaan, wat bij de een een topkoeler is bij de ander een slechte koeler :?

Verwijderd

Wat mij dus opvalt is dat er dus eigenlijk helemaal nergens op het Internet een duidelijk verhaal staat over de prestaties van de Silverado t.o.v. De Thermoengine, Swiftech of de Global wins....

...........Zou dat betekenen dat het toch niet zo'n hele goeie is..

Bij Tom zijn ze nl. ook niet erg duidelijk er over... |:(

• Alarmnummer
Op donderdag 09 augustus 2001 10:26 schreef SickBastard het volgende:
Ik zou een dragon orb 3 nemen, die trekt het makkelijk, denk dat ie dan wel onder de 50 blijft....
Die dragon suber bagger orb die schijnt ook veel lawaai te maken en ik geloof echt niet in de rotkrengen. Dus...

Enuh... ik kan mijn swiftech mc462 morgen ophalen en dat ding maakt maar 34 dba!!! en koelt nog supergoed ook..

dus.. 8-)

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10-05 01:18

SiGNe

Ook hoi!

Alarmnummer, laat ook even weten hoe stil ie echt is.
want volgens http://www6.tomshardware.com/cpu/01q2/010521/images/image003.gif is ie juist weer superlawaaiïg : 63DbA!!!

Niet?
[Specs]

Verwijderd

Ik heb sinds kort een Swiftech 462a met een YS-tech vent in m'n pc hangen,en je hoort hem maar amper!
't is net iets harder dan het geluid uit m'n voeding,maar koelt als de neten!
op m'n 1200@1400 van 65 graden naar 48 (stressed natuurlijk)

Ik zou iedereen zo'n koeler aan willen raden (maarja,niet iedereen wil 220 piek aan zo'n ding uitgeven) ;)

Verwijderd

Ik heb de Thermalright standaard versie gekocht bij Breet computers met de YS Tech 26CFM fan erbij. Ik ben er heel gelukkig mee en ik vind hem stiller dan mijn vorige Alpha PAL6035 Sunon fan koeler.

• Alarmnummer
Op donderdag 09 augustus 2001 18:45 schreef SiGNe het volgende:
Alarmnummer, laat ook even weten hoe stil ie echt is.
want volgens http://www6.tomshardware.com/cpu/01q2/010521/images/image003.gif is ie juist weer superlawaaiïg : 63DbA!!!
Je kunt de 80mm delta black label erop plaatsen en dan maakt ie ook een pokke herrie, maar als je er nou een stille fan op plaatst dan is er niets aan het handje. Mijn fan die maakt 34 dba. Lekker rustig dus :)

Oke.. vandaag net mijn coolermaster cooldrive doorverkocht. Jezus wat maakt dat ding een kolere herrie zeg. En hierna komt mijn voeding aan de buurt.. Een nieuwe fan in plaatsen. En dan is ie weer net zo rustig als mij vorige pc. :)

Verwijderd

En marteltor,
het gewicht is geen punt. De montage is niet op de socket maar op de gaten op het mobo, en valt in de specs van AMD voor Mobo montage.

Op de socket is alles van boven de 200 (of 250??) te zwaar eigenlijk. Vandaar dat je b.v. met een Silverado de koeler al moet demonteren voor dat je PC gaat vervoeren.
Die Swift MC-462 laat je gewoon zitten. ;)

Verwijderd

Ik heb vannacht een Silverado besteld. En ik ben niet van plan dat ding te demonteren als ik eens eens keer ergens heen ga met de PC. Gewoon voorzichtig doen.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Ik had eerst een Superorb en toen werd mn Athlon 900@1100@1.5V 56 graden idle.

Ik heb nu deze koeler:

Afbeeldingslocatie: http://www.dansdata.com/images/coolercomp/jcbig440.jpg

Nu word mn CPU idle 32 graden en stressed 39 graden 8-)

En hij is echt superstil omdat de 80x80mm fan slechts 2800 toeren draait :D

En nu komt het mooiste:

De prijs fl 25,-

Dit is echt een superkoeler voor deze prijs, er zat alleen geen fanguard bij :)

Hier staat meer informatie...

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 23:28 schreef HlpDsK het volgende:
Ik heb vannacht een Silverado besteld. En ik ben niet van plan dat ding te demonteren als ik eens eens keer ergens heen ga met de PC. Gewoon voorzichtig doen.
Welnee joh,
dat zeg ik toch net. Heb je die fotos op het website van swifttech al eens bekeken ??
(Laat je PC uit het raam vallen en kijk hoe de CPU er dan uitziet..)

Die koeler geeft geen problemen als je de PC wilt verplaatsen.
-----------------------------------------------
2. An extreme duty product.

The MC462 is an extreme duty product. We designed it to meet the needs of very harsh production environments where ambient temperature cannot be controlled. In addition, because of it's mounting system, it sits very securely on the motherboard. We conducted crash tests by dropping repeatedly a computer equipped with the MC462 from the roof of a one story building, with no damage to the processor.

Crash test procedure: Barebone equipped with an Asus A7V motherboard, our favorite Duron 650, and the MC462 heat sink without fan. The only protection between processor and heat sink was a piece of paper masking tape (only because we didn't want to damage the heat sink's soft copper surface!). The barebone was thrown from a height of approximately 30 feet, three times: once on the back, once on the front, and once on the side. We wanted to study how an extremely violent impact would affect the assembly in totally different and opposite directions.

Evidence:
(hier stonden de fotos)

We tried the processor after each test. It remained functional throughout the abuse, and is still working today. There was extensive damage to the case, but no damage whatsoever to the motherboard, nor to the heat sink assembly.
Afbeeldingslocatie: http://www.swiftnets.com/_borders/crash_test_21.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.swiftnets.com/_borders/crash_test_11.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.swiftnets.com/_borders/crash_test_31.gif
http://www.swiftnets.com/MC462.htm

Verwijderd

En zit daar ook ook nog een connector aan die fan, of zijn het losse draadje s die daar aanzitten?

edit:
dit bericht is een reactie op die cooler van Bierkameel

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 23:36 schreef Bierkameel het volgende:
Ik had eerst een Superorb en toen werd mn Athlon 900@1100@1.5V 56 graden idle.

Ik heb nu deze koeler:

[afbeelding]

Nu word mn CPU idle 32 graden en stressed 39 graden 8-)

En hij is echt superstil omdat de 80x80mm fan slechts 2800 toeren draait :D

En nu komt het mooiste:

De prijs fl 25,-

Dit is echt een superkoeler voor deze prijs, er zat alleen geen fanguard bij :)

Hier staat meer informatie...
Die Just Cooler ligt bij Mycom Amsterdam Ceintuurbaan in de Etalage. Naast de deur.

Verwijderd

welke just cooler is dat dan?

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op dinsdag 07 augustus 2001 19:02 schreef Alarmnummer het volgende:
Het wordt denk ik een Swiftech 462a met een 36 db 45 cfm koeler..

of een Thermalright maar daar zit standaard een fohn van een delta op en dan moet ik weer bezig met een grotere fan en een fan adapter + die dingen zijn slecht te installeren.

Ik denk dat het de swiftecht 462a gaat worden.. 8-)

dus geen silverado!! :)
Als je misschien een klein beetje gedult heb kan ik je zo vertellen of ie goed koelt.. mijnes igt al op het postkantoor.. nu men geld nog :) denk dat ik men pc dinsdag of woensdag heb..

en btw.. ga je er mee OC-en??

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• marteltor
die silverado zal hem wel heet laten worden :(
mijn 1.4 ghz wordt 62 graden (full load),
maar mijn airflow is (vooralsnog) zeer beroerd...
maar, waarom koop je niet een een groot koelblok,
zaag in de zijkant van je pc een gat (12cm) zet daar een (12 cm, doh) fan aanvast en dan met een fanduct op je koelblok blazen...
je kan die 12 cm dan op 7 volt laten draaien...

dus eigenlijk iets wat op dit lijkt: http://www.tweakers.net/nieuws/18673

Verwijderd

Ik heb zowel een ZalmanCNPS3100G als een Silverado, maar ik kan je wel vertellen dat die Silverado een stuk beter is. Al moet ik wel toegeven dat de Zalman ietsje stiller is en de fan bij mij niet helemaal boven de heatsink uitkwam dus het vergelijk is ook niet helemaal 100% eerlijk.

Verder zal het inderdaad wel behoorlijk warm worden, op overklokken zou ik niet alteveel meer rekenen maar dat is ook gewoon een keuze die je moet maken als je zo'n kachel neemt en toch nog een stil systeem wilt hebben. Ik heb zelf expres voor een 1Ghz gekozen omdat de 50watt die dat ding aan hitte produceert nog enigszins binnen de perken te houden is met stille fans. Ik heb 'm verder nog op 1,620 volt staan (lager kan m'n mobo niet, processor wel want hij is nog superstabiel). En met de silverado @ 6 volt is de boel idle 43, stressed 59 graden in een kast van 29 graden.

• Melvin15397
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:55
Op zaterdag 29 september 2001 16:57 schreef ExtReMisT het volgende:
welke just cooler is dat dan?
Hier kun je em halen:
http://www.computer-land.nl/index.php?page=producten&catid=56
de Processor Cooler JustCooler 8cm Fan

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Op dinsdag 07 augustus 2001 16:19 schreef Alarmnummer het volgende:

[..]

Dan trekt een Silverado het helemaal niet. Mijn temp daalde 11 graden toen ik van Silverado naar thermoengine ging.
En de silverado is erg gevoelig voor een goede airflow.

Geen inspiratie

Verwijderd

dan kan je net zo goed je CPU metteen weg gooien ..

Verwijderd

voor 1500Mhz heb je gewoon een vette koeler nodig en die hebben nou eenmaal een fan die veel dB produceert..

Verwijderd

Op zaterdag 29 september 2001 22:23 schreef NoStra het volgende:
voor 1500Mhz heb je gewoon een vette koeler nodig en die hebben nou eenmaal een fan die veel dB produceert..
Niet waar, er is een Alpha-heatsink uit, waarop 80mm fans op passen. Als je hierop een Papst-fan van 19 dBA erop zet koelt ie een 1,5GHz goed genoeg :P

Verwijderd

en die heb jij toevallig?

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

Ik ben ook al een tijdje bezig met het zoeken van een goede koeler, volgens bovenstaande test (had hem al eerder gezien) lijkt de fob32-1 me wel wat, maar die kost maar 45,- Is dat wat of niet? Verder had iemand net een mooie cooler voor 25,- (niet die just cooler) maar weet iemand waar je die in NL kan krijgen, voor die prijs?

Geluid maakt me niet uit las me CPU maar koel blijft.

Het gaat me meer om de prijs ik wil er niet super veel aan uitgeven. Die alpha waar die 80x80 op past welke is dat? dat lijkt me ook wel wat dan :D

Verwijderd

Op zaterdag 29 september 2001 23:36 schreef FFF het volgende:
Ik ben ook al een tijdje bezig met het zoeken van een goede koeler, volgens bovenstaande test (had hem al eerder gezien) lijkt de fob32-1 me wel wat, maar die kost maar 45,- Is dat wat of niet? Verder had iemand net een mooie cooler voor 25,- (niet die just cooler) maar weet iemand waar je die in NL kan krijgen, voor die prijs?

Geluid maakt me niet uit las me CPU maar koel blijft.

Het gaat me meer om de prijs ik wil er niet super veel aan uitgeven. Die alpha waar die 80x80 op past welke is dat? dat lijkt me ook wel wat dan :D
Deze combo is minimaal Fl.150,- :P (zie signature)

• FFF

FFF

Ok thx =] zal eens kijken, zwaar blok?

Verwijderd

Op zaterdag 29 september 2001 23:51 schreef FFF het volgende:
Ok thx =] zal eens kijken, zwaar blok?
Yep, inclusief fan is deze combo 500 gram. Maar de Alpha zit wel goed vast, namelijk met 4 schroeven op de mobo *D

Verwijderd

Ga voor de DragonORB 3...erg vette koeler..voor het geld ZEKER!

Hij overtreft de Swifttech zelfs!!

http://www.gamepc.com/reviews/hardware_review.asp?review=athlon1600hsf&page=10&mscssid=&tp=

Verwijderd

Op zaterdag 29 september 2001 23:57 schreef NoStra het volgende:
Ga voor de DragonORB 3...erg vette koeler..voor het geld ZEKER!

Hij overtreft de Swifttech zelfs!!

http://www.gamepc.com/reviews/hardware_review.asp?review=athlon1600hsf&page=10&mscssid=&tp=
Ehm, even naar die review van je gekeken, maar staat nergens iets over dat de DragonOrb 3 beter is, integendeel... |:(

Pak liever een nieuwere review erbij (waar ook de Alpha PAL8045 getest word): http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1532&p=2

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-05 19:23

dlmh

Lo-Fi

Alpha PAL8045 + Papst 8412 NGL 80x80 fan:

19CFM (mijn 15cfm houdt 1.2 GHz op 40graden), 12 dBA !

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Verwijderd

Op zondag 30 september 2001 00:01 schreef SerialThrillaZ het volgende:
Alpha PAL8045 + Papst 8412 NGL 80x80 fan:

19CFM (mijn 15cfm houdt 1.2 GHz op 40graden), 12 dBA !
Yep, dat bedoel ik dus dat ie ook gemakkelijk een 1,5GHz AMD kan koelen. Zet er gewoon een Papst 8412NGML op (26,5 CFM + 19dBA) en zelfs de 1,5GHz AMD blijft cool! :P

Verwijderd

http://www.gamepc.com/reviews/hardware_review.asp?review=athlon1600hsf&page=12&mscssid=&tp=

erhmmmm
hij koelt hier beter dan de swifttech..zegt genoeg lijkt mij!

• FFF

FFF

Is er nog iets dat voor een lage prijs toch goed koeld? bijvoorbeeld een Fob32-1 of een WBK 38? Ik zoek namelijk iets goedkoops, om toch m'n toekomstige 1400, mee te koelen en wellicht te overklokken, Hij moet op een ECS elitegroup mobo passen :D Maar daar is och niet echt goed mee te OC-en heb ik gehoord. Maar hij moet wel koel zijn.

Over die fob32-1 had ik goede resultaten gezien, voor maar 40,- ofzo. Kan iemand daar wat over zeggen?

Als ik een wat duurdere ga kopen dan neem ik t5och die alpha 8045 met delta HP denk ik.

Maar wil ff een low budget high preformance systeem in elkaar zetten. Dus vandaar liever niet super duur :D

Alvast bedankt.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

sorry voor deze crosspost..er gaan 2 dezelfde topics over dit. nou ja .. hier issie dan

Afbeeldingslocatie: http://www6.tomshardware.com/cpu/01q1/010306/images/noise_control_4.jpg

Hier staat alleen die nieuwe Alpha niet op nog.. maar toch. tis echt niet slecht die silverado :)

(ps deze benchmarks zijn "stressed"
Afbeeldingslocatie: http://www6.tomshardware.com/cpu/01q1/010306/images/daten_image004.gif

ow jah..hier nog de dB levels :)

Afbeeldingslocatie: http://www6.tomshardware.com/cpu/01q1/010306/images/daten_image002.gif

Verwijderd

sponsor jij ome tom ofzo :?

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

lol.. hijs mijn oom :) nu aj..hier staat bewijs..mag dat neit ofzo meer tegenwoordig??

Pagina: 1