Goede bureaustoel onder de €250?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NonoVdE
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-02-2023
Ik ben op zoek naar een nieuwe bureaustoel, en het is bijna onmogelijk om hier wegwijs in te raken omdat reviews oftewel niet bestaan, of direct linken naar een webshop en dus waarschijnlijk niet zo onafhankelijk zijn.

Daarom doe ik een beroep op Tweakers.

Het zou een bureaustoel moeten zijn met een budget van rond de 200-250 euro, geschikt voor 8u per dag voor een persoon van 1m88, 75kg. Eventueel wil ik nog stretchen naar €300.

Suggesties?

Dit zijn 6 opties die ik momenteel aan het overwegen ben:
https://www.ikea.com/nl/n...se-robust-zwart-40103100/
https://www.bureaustoel24...ionele-directiestoel.html
https://www.bol.com/nl/p/...d-zwart/9200000071388702/
https://www.inofec.nl/arbo-bureaustoel-raya.html
https://bureaustoeldiscounter.nl/bureaustoel-heavy-duty.html
https://bureaustoeldiscou...ustoel-yourope3-hoog.html

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:41

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Ik heb zelf een ahrend 160 gekocht omdat ik die op het werk fijn vond zitten, goed verstelbare rugsteun en lendensteun.
Afbeeldingslocatie: https://cdn-s1.lyreco.com/staticswebshop/pictures/images0009/600px/6659448.jpg

Maar hij is vervangen door nieuwere types zie ik.

Ik zou wel gaan voor een "echt" gevestigd merk, dat zich richt op de professionele markt. Daarvan weet je dat het degelijk spul is.

Dat gaat best met jouw budget

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-06 21:27
Die Ahrend zit heel fijn ja. Ik heb zelf die Markus van IKEA en daar kan ik ook lang op zitten zonder klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:26
Een goede bureaustoel is voor ieder persoon verschillend, wat voor de 1 wel lekker en goed zit is voor de ander een drama.

Dus een goed advies geven is bijna onmogelijk op papier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:59

g0tanks

Moderator CSA
RoaDHouse schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 23:18:
Een goede bureaustoel is voor ieder persoon verschillend, wat voor de 1 wel lekker en goed zit is voor de ander een drama.

Dus een goed advies geven is bijna onmogelijk op papier.
Dit valt denk ik mee. Voor 300 euro zijn er wel fatsoenlijke ergonomische bureaustoelen te vinden waar veel aan te verstellen is. Dan moet je echt vreemde proporties hebben wil dat niet goed zitten.

Zelf zou ik met het budget van TS gaan voor een refurbished Ahrend 230: https://www.desko.nl/2e-h...oel-ahrend-230-kopen.html

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:31
Voor €200 kun je zo een gebruikte/gereviseerde Ahrend/Comforto/Grahl kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15:30
Gisteren heb ik zelf toevallig een refurbished Herman Miller mirra gekocht en was ook in de markt om wat anders te halen. Je zou ook kunnen kijken naar tweedehands want de stoelen die worden aangeboden zijn soms nog als nieuw en echt goede merken.

Uit jou lijstje zou mijn voorkeur uitgaan naar de BenS 851-Eco-2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthis
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-06 13:45
Geen ervaring met de stoelen van Inofec, maar wel met hun bureautafels, kasten, ... Dat is steeds degelijke kwaliteit voor een aanvaardbare prijs.

Zelf zit ik al 13 jaar zowel thuis als op kantoor op een Kinnarps 6000: https://www.kinnarps.be/n...ilair/bureaustoelen/6000/

Die vind je refurbished vaak ook wel voor €250 max.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kijk eens bij Albeka, Brixxo of Bij de Vleet. Daar kun je gebruikte, goed opgeknapte bureaustoelen kopen. Ze zijn vaak als nieuw. Het is zinvoller om daar je geld in te steken, dan in een beperkt verstelbare Ikea-stoel. Ik heb er al jaren plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik heb deze van de ikea, voor mij prima maar je moet het echt uitproberen. ik heb een totaal andere lichaamsbouw dan jij.

er staan ook veel tips voor tweedehands bureaustoelen in dit topic: Bureaustoel 8 uur per dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen...
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 12-06 11:58
Ik heb een haworth comforto D77 voor 60 euro gekocht via marktplaats. Dit is een ergonomische bureaustoel die helemaal in te stellen is en voor mij erg goed zit. Hier betaal je nieuw geloof ik 800-900 euro voor maar ze zijn regelmatig voor onder de 100 euro te vinden op marktplaats. Bij outlets kan je ze ook voor 200-300 vinden. Ik vind het flink beter zitten dan een ikeastoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Hugo! schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:01:
Gisteren heb ik zelf toevallig een refurbished Herman Miller mirra gekocht en was ook in de markt om wat anders te halen. Je zou ook kunnen kijken naar tweedehands want de stoelen die worden aangeboden zijn soms nog als nieuw en echt goede merken.
TS vraagt om een stoel onder de 250 euro. Zover ik weet haal je nergens een (refurbished) Herman Miller uit voor dat bedrag.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15:30
Freekers schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:35:
[...]

TS vraagt om een stoel onder de 250 euro. Zover ik weet haal je nergens een (refurbished) Herman Miller uit voor dat bedrag.
Heb ook nergens gezegd dat hij moet gaan voor een Herman Miller, ik zeg dat hij ook kan kijken naar refurbished omdat hij dan wellicht meer waar voor zijn geld haalt. Andere goede merken zijn bijvoorbeeld Gispen en Ahrend en die zijn stukken goedkoper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Hugo! schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:53:
Heb ook nergens gezegd dat hij moet gaan voor een Herman Miller, ik zeg dat hij ook kan kijken naar refurbished omdat hij dan wellicht meer waar voor zijn geld haalt. Andere goede merken zijn bijvoorbeeld Gispen en Ahrend en die zijn stukken goedkoper.
Wat voegt het benoemen van Herman Miller dan toe aan deze discussie?
Persoonlijk snap ik dit soort Herman Miller reacties niet. Ik zie deze continue terug komen, onder élke vraag voor een bureaustoel wordt dit merk geshilled, ook al ligt dit ver buiten het budget van desbetreffende TS.
Relevant: YouTube: YouTube

On topic: Ik heb al 5 jaar een Ikea MILLBERGET. Kost circa 80 euro en zit prima, ook gedurende deze thuiswerk situatie. Het 'leer' ziet er ook nog verassend goed uit na 5 jaar. Geen scheuren o.i.d.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:30
Ik zit momenteel op een Grahl Xenium (webweave). Heerlijke stoel ook in de zomer. Regelmatig - hoewel momenteel minder - verkrijgbaar via verkopers op MP, bij een aantal kun je de stoel opnieuw laten bekleden. Tweedehands, nieuw zijn ze voor een particulier niet aantrekkelijk genoeg geprijsd.

Na een Officecentre (leuningen kapot, bouten braken, gasveer naar de knoppen) en een Leen Bakker (gasveer defect, bladderend kunstleer, weinig instelbaar) stoel gehad te hebben is dit wel de best zittende en instelbare by far......

Neem vooral een stevige stoffen bekleding en geen (kunst)leer. Hier lagen de stukken bladderend kunstleer overal door het kantoor. Daarbij is stof veel beter in een warme zomer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:43
Ik heb een Ahrend 220 refurbished nu zo'n 5 jaar, ik kan er makkelijk lang op zitten en ik vind het een erg stijlvolle stoel. De stof is ook nog prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-06 15:00

Plainside

I browse when I'm at work

De Ikea Markus zou ik willen voorstellen, maar die staat al in je lijstje zie ik. In mijn mening is dat de perfect bureaustoel voor thuis. Al zou ik nu het wel fijn(er) hebben gevonden als de rug leuning los van het zit vlak naar achteren kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberFly
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-06 18:54
Een tijd terug was ik ook op zoek naar een nieuwe bureaustoel. Na een hoop lezen en filmpjes kijken kwam ik er achter dat de meeste bureaustoelen dezelfde basis functies hebben. Alleen de echte toppers hebben meer functies of zijn preciezer af te stellen. Voor mij zijn al die extra's en luxe niet nodig. Dus heb ik een stoel bij ikea gekocht.

Ik heb de Jarvfjallet gekozen zonder armleuningen. Bij deze stoel kan je niet instellen hoe hard de rugleuning terug duwt, ik mis de functie niet. Ik zit lekker tijdens het werken, gamen, en YouTube-en. Vooral de hoofdsteun vind ik fijn tijdens het YouTube-en, ik zet de rugleuning vast op de eerste stand en relaxen maar.

https://www.ikea.com/nl/n...red-donkergrijs-30363594/

De hele dag zitten is niet goed voor je, ook niet in een fijne stoel. Daarom heb ik thuis een zit/sta bureau zodat ik kan wisselen. Een extra voordeel is dat het werkblad altijd op de juiste hoogte zit omdat je het naar wens kan afstellen.

https://www.ikea.com/nl/n...au-zit-sta-wit-s59324818/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leto001
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:17
Hier ook prima afgelopen jaar op een Marcus met mijn 1.86 en 79 kilo.

[ Voor 22% gewijzigd door leto001 op 10-06-2020 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hindelaufen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-04 12:41
Kijk eens op een online veiling, daar heb ik ook mijn hele thuis kantoor gekocht voor minder dan 145 euro. Stoel, bureau, ladekast en een kastje voor de printer. Allemaal professioneel spul dat nog maar een jaar oud was.

https://www.bva-auctions.com/en/category/office

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:25

Yucon

*broem*

Op die Ahrend stoelen zit ik zelf voor geen meter. Dat maakt het geen slechte stoelen maar ik haal het aan als voorbeeld hoe verschillend dat kan zijn, juist omdat hierboven een aantal mensen hem ook juist heel fijn vinden. Ondanks de lendesteunverstelling had ik daar toch te weinig steun.

De oplossing: langs de kringloop. Daar staan ze op een rijtje en kun je kiezen. Voor 5 euro had ik er een die compatible was met m'n rug en ik zit er tien keer beter op dan op de veel duurdere stoelen op m'n werk. Omdat de kwaliteit van de stoel relatief onbelangrijk is afgezet tegen de pasvorm is dit een prima optie.

Je zou zeggen dat je hetzelfde met splinternieuwe stoelen in een fysieke winkel kunt doen. Toen ik ernaar ging shoppen viel me op dat de keuze daar toch veel beperkter was. Als je de hele dure of hele goedkope stoelen wegstreept en datzelfde met de identieke stoelen in verschillende kleuren dan blijven er maar een paar opties over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:38

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ook hier met veel zitplezier de Markus, maar niet iedereen zit lekker op de stoel. Je kunt er niet veel aan verstellen (armsteunen niet, diepte zitvlak niet), maar het is een actieve stoel (rugleuning kan vast, maar heb ik niet) die verder gemaakt lijkt te zijn voor mijn lengte :) Ik kan me voorstellen dat je met een heel ander postuur minder goed zit.

Op kantoor (zucht...) heb ik een prima verstelbare stoel (Gispen), met 1.001 greepjes en pookjes, maar... ook daar klagen mensen dat 'ie voor geen meter zit.

Bottom line: probeer de stoel uit, het is persoonlijk.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-05 11:07
Ik vermoed met het nieuwe normaal, dat veel kantoren zullen sluiten of inkrimpen. Er zal daardoor genoeg 2e hands beschikbaar komen van goede kwaliteit. Ik hou BVA maar eens in de gaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
Voor de Ahrend 230 liefhebbers misschien nog een tip, ik heb er 1 gekocht voor € 132,50 inclusief bezorging en btw (moet nog bezorgd worden): https://www.albeka.nl/bur...-antraciet-4d-armleggers/

Hij is extra goedkoop omdat er een Rotterdam stratenplan opzit haha. Ze hebben daar ook normale zwarte versies voor een normale refurbished prijs. En heel veel andere stoelen. Doen ook relaxed met retour binnen 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickysedai
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:48

rickysedai

Whoop whoop

Voor de volledigheid meld ik mij ook! :-) Ik heb een Ikea Markus gehad en vond deze echt vre-se-lijk zitten. Kreeg er na een uurtje last van in mijn onderrug. Maar ben ook 10 cm korter, wellicht dat dat scheelt. Ik ben uiteindelijk voor een oerdegelijke (en saaie) stoel gegaan uit het zakelijke segment: een sitlife metis. Ik zie dat die iets duurder is (320 euro), maar een vergelijkbare stoel moet zeker voor minder te krijgen zijn. Ik zit er nu zo'n 40 uur per week op zonder een centje pijn! Zoals anderen al zeiden raad ik je aan om te gaan proefzitten. Ieder lijf past anders op een stoel. Maar ik ben wel genezen van het IKEA/leenbakker segment.

Leg de lat laag, dan ben je altijd succesvol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levik7
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-06 09:13
Op de univeristeit waar ik studeer hebben ze zowel de:
Prosedia bureaustoel Yourope 3
https://bureaustoeldiscou...ustoel-yourope3-hoog.html

Als de:
ProfiM ARBO Bureaustoel Raya
https://www.inofec.nl/arbo-bureaustoel-raya.html

Ik kan uit ervaring zeggen dat de ProfiM Raya vele maten fijner is. Ik heb bijna dezelfde lengte en gewicht als TS. De Raya is beter verstelbaar maar vooral veel stabieler. Daarnaast zijn de meeste Raya stoelen in nog veel betere conditie dan de Prosedia.

Uit mijn ervaring zou ik dus 100% de ProfiM Raya aanraden, absoluut de meerprijs waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-06 21:57
Ik heb uiteindelijk een Steelcase Please refurbished gekocht voor 200 euro. Deze zit zelfs beter dan mijn bureaustoel op werk! Mijn advies is om te proberen voordat je koopt want iedereen is anders. Veel mensen zweren bij Herman Miller stoelen, maar voor mij is het bijvoorbeeld helemaal niks (iedereen is anders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halldor
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:37
alwinuzz schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 20:11:
Voor de Ahrend 230 liefhebbers misschien nog een tip, ik heb er 1 gekocht voor € 132,50 inclusief bezorging en btw (moet nog bezorgd worden): https://www.albeka.nl/bur...-antraciet-4d-armleggers/

Hij is extra goedkoop omdat er een Rotterdam stratenplan opzit haha. Ze hebben daar ook normale zwarte versies voor een normale refurbished prijs. En heel veel andere stoelen. Doen ook relaxed met retour binnen 2 weken.
Ik heb deze ook besteld. Ze hebben twee keer een exemplaar geleverd met een krakende rugleuning. Heb er geen vertrouwen meer in. Dus ik kan weer op zoek naar wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentomas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-11-2024
Ik heb heel lang de Markus van Ikea gebruikt, maar uiteindelijk krijg ik toch altijd wel weer last van mijn rug, vooral als ik geconcentreerd zit te werken. Om een actievere houding aan te nemen ben ik overgestapt op een kruk, de UPis1 van Interstuhl. Wat een verademing is dat ten opzichte van een bureaustoel!

Ik zit veel actiever, en heb nooit meer last van mijn rug. Ik heb een sta-zit bureau, dus het zitten op de kruk wissel ik af met staand werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Hartelijk dank voor de tip! Vanochtend besteld, vanmiddag opgehaald. Tenminste... mijn vrouw haalt 'm zelfs op 8)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:31
Plainside schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:40:
De Ikea Markus zou ik willen voorstellen, maar die staat al in je lijstje zie ik. In mijn mening is dat de perfect bureaustoel voor thuis. Al zou ik nu het wel fijn(er) hebben gevonden als de rug leuning los van het zit vlak naar achteren kon.
Ik had die ook, maar die zitting is mij echt te hard, ik kan daar geen hele dag op zitten.

Nu heb ik een SecretLab titan en die heeft ook een harde zitting, maar met memory foam (ofzo) en daar kan ik prima 10 uur op zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Ik ben zeer tevreden over de ErgoChair 2. 10 euro boven je budget, maar echt een fijne stoel. Inmiddels hebben een aantal vrienden van mij hem nu ook besteld.

https://www.autonomous.ai...rgonomic-chair?lang=en-US

Ik wil geen stoel zonder hoofdsteun meer :)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 11-06-2020 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-06 11:17
Anoniem: 36835 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:14:
Ik ben zeer tevreden over de ErgoChair 2. 10 euro boven je budget, maar echt een fijne stoel. Inmiddels hebben een aantal vrienden van mij hem nu ook besteld.

https://www.autonomous.ai...rgonomic-chair?lang=en-US

Ik wil geen stoel zonder hoofdsteun meer :)
Ziet er goed uit. Heb je de stoel ook via die website besteld?
Geen invoerkosten e.d.?

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Loft schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 23:20:
[...]

Ziet er goed uit. Heb je de stoel ook via die website besteld?
Geen invoerkosten e.d.?
Ja gewoon via hun website besteld. Zonder invoerkosten, zit waarschijnlijk bij de prijs in.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 17-06-2020 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:25

Motrax schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:56:
[...]
Hartelijk dank voor de tip! Vanochtend besteld, vanmiddag opgehaald. Tenminste... mijn vrouw haalt 'm zelfs op 8)
Hoe bevalt de stoel?

Geen krakende rugleuning zoals hierboven genoemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinuzz
Rukapul schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:47:
[...]

[...]

Hoe bevalt de stoel?

Die piept en kraakt wel een beetje. De rugleuning veert licht mee als je naar achteren leunt en dan maakt ie geluid. Zowel het meeveren als het geluid is hetzelfde als bij m'n andere ahrend stoel (die ik jaren geleden op marktplaats had gekocht). Daar zit ik elke dag op en het is me eigenlijk nooit opgevallen tot nu. Dat meeveren vind ik juist zo fijn.

Die bekleding is wel echt lelijk haha. Niet alleen die straatnamen, maar ook de stof zelf.

Maarrrr hij zit heel lekker :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Rukapul schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:47:
[...]

[...]

Hoe bevalt de stoel?

En bedankt! Nu weet ik dat mijn rugleuning ook kraakt }:| Het was mij niet bijzonder opgevallen. Als je bewust wat meer achterover leunt dan kraakt de rugleuning. Ik ervaar het niet als storend. Ik zal er zo eens wat olie tussen gooien, eens kijken of dat verschil maakt.

De stoel bevalt prima. Sterker nog, het is een betere bureaustoel dan op mijn werk en daar was ik al tevreden mee.

Oh haha, ik zie nu @alwinuzz zijn reactie. Mooi dezelfde ervaring d:)b En ja, de bekleding is niet mooi. Het is een raar grijs, geen mooi grijs zoals antraciet kan zijn. Maar ik koop een bureaustoel om op te zitten in mijn werkhok, niet om naar te kijken...

[ Voor 18% gewijzigd door Motrax op 18-06-2020 11:39 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinuzz
Motrax schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:36:
[...]
En bedankt! Nu weet ik dat mijn rugleuning ook kraakt }:| Het was mij niet bijzonder opgevallen. Als je bewust wat meer achterover leunt dan kraakt de rugleuning. Ik ervaar het niet als storend. Ik zal er zo eens wat olie tussen gooien, eens kijken of dat verschil maakt.

De stoel bevalt prima. Sterker nog, het is een betere bureaustoel dan op mijn werk en daar was ik al tevreden mee.

Oh haha, ik zie nu @alwinuzz zijn reactie. Mooi dezelfde ervaring d:)b En ja, de bekleding is niet mooi. Het is een raar grijs, geen mooi grijs zoals antraciet kan zijn. Maar ik koop een bureaustoel om op te zitten in mijn werkhok, niet om naar te kijken...
Ha ja mooi zeg! Veel plezier ermee :)

Voor de andere lezers: de 'gewone' not-branded bekleding is betere en mooiere stof. Dus als je dat belangrijk vindt kan je dat ook kiezen.

En in het algemeen over de Ahrend 230: kijk even of je een lange of korte rugleuning wilt, er zijn 2 versies. Ik heb nu van allebei een stoel staan en het zit wel echt anders.

@Rukapul klopt de Rotterdam versie heeft korte rugleuning. Ik bedoelde iha, heb mn post een beetje verduidelijkt. Veel plezier met de stoelen straks!

[ Voor 9% gewijzigd door alwinuzz op 18-06-2020 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
alwinuzz schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:20:
[...]

Ha ja mooi zeg! Veel plezier ermee :)

Voor de andere lezers: de 'gewone' not-branded bekleding is betere en mooiere stof. Dus als je dat belangrijk vindt kan je dat ook kiezen. En kijk even of je een lange of korte rugleuning wilt, er zijn 2 versies. Ik heb nu van allebei een stoel staan en het zit wel echt anders.
Afgaande op de foto's is de stoel met tekstmotief een met korte rugleuning.

Heb de gok genomen en er twee besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medionsucks
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-10-2024
Een kinnarps 6000. Met gel armleuningen.

Zwakke punten: de mousse vergaat en bij veel stoelen zie je gewoon poeder in de stoel liggen. Je ziet het ook aan de zitting die niet meer goed opgespannen staat.
Het mechaniek slijt ook. Ik ben er 3x in geslaagd reeds dat te verslijten (ach ja oude tweedehands stoelen) .En ik zoek in kringwinkels, facebook, 2dehands ... voor het moment niks te vinden en m'n onderstel is kapot. Ja 75 eur voor een stoel waarvan ik kan zien op de foto dat de zitting mouse vergaan is.

Maar qua comfort, nog geen betere kunnen vinden. Nieuwprijs is >600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul

Ik heb deze inmiddels ook in gebruik. Prima stoelen voor de prijs. De setjes zachte wielen vormden een significant deel van de totaalprijs :P

Bekleding is inderdaad van goedkope kwaliteit maar het zal vast nog wel een tijd meegaan.

Had nog wel een klein issue met een rugleuning die een paar keer vanzelf iets naar beneden zakte, maar vond het de moeite niet waard om van garantie of retourrecht gebruik te maken. Een schuursponsje achter de knop lost het prima op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-06 23:32
Deze week mijn burostoel vervangen. Van een Håg die de stoffen bekleding versleten heeft naar een refurbished Ahrend model 250.

De leverancier in Geldrop had de stoel keurig afgeleverd en nieuwe stof bekleed, en 4 jaar garantie. Uiteindelijk 180€ gekost (incl 10% korting door inschrijven op de nieuwsbrief).

Enige wat ik nog wel doe/verander is zachte (geremde) wielen eronder plaatsen aangezien ik op laminaat ‘rol’ thuis.

Netjes: ze namen de oude stoel kosteloos mee terug. Scheelt mij leuren op marktplaats of lokale milieustraat.

Hier geslaagd: https://www.gebruiktebureaustoel.nl/

Update 1-okt: Wieltjes heb ik hier besteld: https://www.uzit.nl/product/zachte-wielen-ahrend-220/
Ondanks dat ik type 250 heb, passen de wielen van ahrend 220 er onder.

[ Voor 22% gewijzigd door NielsTn op 02-10-2020 11:10 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Pagina: 1