Beste Tweakers,
Ik heb momenteel een vrij eenvoudig netwerkje thuis draaien bestaande uit:
- Edgerouter lite
- 1x AP Unifi AC lite
De controller software voor de AC lite draait voor nu nog op een laptop.
Alle apparaten in huis (laptops, smart tv, telefoons) zijn draadloos met het access point verbonden.
Tv gaat via de coax.
Op de Edgerouter en en de AC lite heb ik 3 VLAN's ingesteld:
VLAN1: t,b.v. alle privé notebooks en telefoons in huis
VLAN10: t.b.v. gast apparatuur
VLAN20 IoT: t.b.v. smart tv, chromecast en binnenkort een sonos systeem
Op de Edgerouter heb ik firewall rules aangemaakt die voorkomen dat VLAN 10 en VLAN 20 in VLAN 1 kunnen komen. Dit werkt allemaal naar tevredenheid.
Om het wifi bereik in huis te vergroten en het beheer te vergemakkelijken heb ik een POE switch gekocht, twee extra access points en een unifi cloud controller key voor het beheer van de access points.
Ik krijg het echter niet werkend. Dat zit 'm waarschijnlijk in onjuiste instellingen m.b.t. tagged/untaged verkeer en pvid. Ik heb al diverse youtube video's bekeken, maar het wil niet lukken.
Op de switch gebruik ik de volgende instellingen:
:strip_exif()/f/image/zgi0E79OgY3w3kucMiRqKtXv.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/krlzU2008iyFoy35SNQElBDk.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hq2esmhyKqFqqKemvuMDrL1b.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/J9kXsuHQz5221e3b1hGRtZUE.jpg?f=user_large)
Wie kan mij helpen met de juiste instellingen? Alvast mijn zeer hartelijke dank!
Ik heb momenteel een vrij eenvoudig netwerkje thuis draaien bestaande uit:
- Edgerouter lite
- 1x AP Unifi AC lite
De controller software voor de AC lite draait voor nu nog op een laptop.
Alle apparaten in huis (laptops, smart tv, telefoons) zijn draadloos met het access point verbonden.
Tv gaat via de coax.
Op de Edgerouter en en de AC lite heb ik 3 VLAN's ingesteld:
VLAN1: t,b.v. alle privé notebooks en telefoons in huis
VLAN10: t.b.v. gast apparatuur
VLAN20 IoT: t.b.v. smart tv, chromecast en binnenkort een sonos systeem
Op de Edgerouter heb ik firewall rules aangemaakt die voorkomen dat VLAN 10 en VLAN 20 in VLAN 1 kunnen komen. Dit werkt allemaal naar tevredenheid.
Om het wifi bereik in huis te vergroten en het beheer te vergemakkelijken heb ik een POE switch gekocht, twee extra access points en een unifi cloud controller key voor het beheer van de access points.
Ik krijg het echter niet werkend. Dat zit 'm waarschijnlijk in onjuiste instellingen m.b.t. tagged/untaged verkeer en pvid. Ik heb al diverse youtube video's bekeken, maar het wil niet lukken.
Op de switch gebruik ik de volgende instellingen:
:strip_exif()/f/image/zgi0E79OgY3w3kucMiRqKtXv.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/krlzU2008iyFoy35SNQElBDk.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hq2esmhyKqFqqKemvuMDrL1b.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/J9kXsuHQz5221e3b1hGRtZUE.jpg?f=user_large)
Wie kan mij helpen met de juiste instellingen? Alvast mijn zeer hartelijke dank!
[ Voor 5% gewijzigd door NB2020 op 10-06-2020 11:18 ]