Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Laptop voor studie ICT

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vingerhoed
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 26-07-2020
Wat ga je met je laptop doen?
Spreekt enigszins voor zich denk ik, wat de opleiding betreft. Ik wil deze laptop niet alleen voor deze opleiding, maar ook nog eventueel voor daarna. Daarom wil ik graag een laptop die kwalitatief hoog is, maar ook makkelijk is aan te passen, dus niet dat alles vast gesoldeerd is. Ik wil wel als ik eenmaal ook verder in mijn opleiding ben, zeker weten dat ik een goede GPU heb zodat ik evt. deze kan gebruiken voor wat dan mijn werk zal inhouden. Ik weet nog niet hoe dat er over 2-4 jaar uit ziet en welke richting op ga, maar ik wil voorbereid zijn.

Wat is je budget?
Ik ben bereid rond de €2000 uit te geven, liever niet erboven, maar mag wel.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, elke dag mee naar school. Dan weer in de tas, uit de tas. Qua gewicht mag er enigszins rekening mee gehouden worden, maar is niet belangrijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb een tijdje rond gekeken. Ik ben deze tegen gekomen:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1LaptopsAcer Predator Triton 500 PT515-51-700C€ 1.999,-€ 1.999,-
1LaptopsAsus ROG Strix G512LW-HN055T€ 1.699,-€ 1.699,-
1LaptopsAsus ROG Zephyrus S GX502GV-AZ039T€ 1.599,-€ 1.599,-
1LaptopsMSI GP75 Leopard 9SE-819NL€ 1.849,-€ 1.849,-
1LaptopsMSI Prestige 15 A10SC-033NL€ 1.798,06€ 1.798,06
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 8.944,06

Er staan wat merken tussen, hoeft niet per se op gelet te worden. Maar uiterlijk vind ik enigszins belangrijk. MSI Prestige 15, vind ik qua uiterlijk een mooie laptop. Mijn knelpunt is vooral, kan ik een betere prijs kwaliteit verhouding krijgen. Ik ben bereid om wat geld ervoor uit te geven, maar wil wel dat het een goede investering wordt en geen waste of money.
Ik heb vanuit mijn opleiding ook een aantal voorwaarden gehad, maar het liefst ga ik daar wel ruim boven zitten.
- CPU: Intel Core i7 of vergelijkbare AMD. Mijn voorkeur gaat uit naar een i7 9th/10th generation en een wat nieuwere processor. Of AMD, maar daar heb ik me niet in verdiept. Vooral laptops tegen gekomen met Intel processors
- Besturingssysteem: Windows 10, 64-bits. Mijn voorkeur gaat uit naar W10 Pro. Daar heb ik geen specifieke reden voor, behalve dat mijn broertje, die op het MBO een ICT opleiding volgt dat aanraadde. School geeft bij een 32-bits ook aan dat ze geen voorkeur geven aan Home, maar weet niet of dat ook voor de 64-bits geldt. Zelf heb ik er niet zoveel verstand van hoe en wat runt op de parts die ik wil.
- Harddrive: 250GB SSD of meer Mijn voorkeur gaat uit naar een 1gb ssd of meer. Ik heb gezien dat er verschillende soorten zijn. Ik wil een hoge kwaliteit SSD. Ik heb daar niet genoeg verstand van om daar duidelijke eisen over te stellen.
-Scherm: 1920x1080 of hoger. Mij maakt het niet zoveel uit of het 1920x1080 is of dat het 4k is. Als het hoger ligt dan 1920x1080 dan is dat een leuke bijkomstigheid maar geen pré
-Aansluiting externe schermen:
Minimaal: VGA met adapter naar HDMI
Voorkeur: HDMI
Eventueel: DisplayPort met adapter naar HDMI
^Eisen vanuit school. Maakt niet uit, als het erbij zou zitten is het mooi, zolang er maar een HDMI op zit. En eventueel later extern 4k support..
USB ports: 3, USB 3.0. Als er meer op zit zou niet uitmaken.
GPU: Vanuit school geen eisen, eerder al aangegeven dat ik wel een hoge kwaliteit GPU wil. Dit ook omdat ik weet dat ik bepaalde programma's kan runnen op mijn GPU, dus high-end zou fijn zijn.
Kwaliteit: Geen plastic. Wil een stevige laptop die het wel aankan als die elke dag verplaatst en open geklapt etc. wordt.
Grootte: Liefst 15 - 16 inch, veel groter liever niet en kleiner liever ook niet.

Als er meer vragen zijn hoor ik het graag. Alvast hartelijk bedankt voor jullie tijd en hoop dat jullie me een stukje op weg kunnen helpen. Ik ben iemand die net komt kijken, beetje verstand heeft van hoe het werkt, maar daar blijft het wel bij.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True