Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Moet ik mijn macbook altijd upgraden naar de nieuwste MacOs?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• shortttrack
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 10-06-2020
Hallo

Ik heb laatst mijn oude witte macbook 2010 geüpgraded met een 240gb ssd en 8gb ram. Hij is precies terug nieuw.

volgens apple is de hoogst mogelijke MacOs High Sierra. Maar er zijn uiteraard manieren om te upgraden naar Catalina.

Is het het beste om altijd de nieuwste MacOs op je laptop te hebben? Ik vind hier niets over op het internet en heb er ook niet zoveel verstand van. Is Cataline zwaarder voor mijn laptop als High Sierra? Of is het juist ontworpen om de werklast te verlichten?

Ik gebruik mijn laptop enkel nog maar om wat te relaxen en af en toe een word bestandje op te stellen. Ik heb een andere pc om echt op te werken.

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 17:49
High Sierra krijgt nog tot november 2020 security updates. Tot die tijd zou ik sowieso niet hoger ‘updaten’ omdat dat de snelheid meer kwaad dan goed doet.

• Roman
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12:07

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Ik zelf draai op een paar machines noch oudere OS versies. B.v. op de 2011 MBP draai ik Sierra.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Greatsword
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@shortttrack Als het kan uiteraard wel i.v.m. veiligheid, daarnaast werkt het sowieso fijner als je andere Macs en iOS apparaten hebt.

Als je gebruik maakt van iCloud, kan het namelijk zijn dat zaken niet goed synchroniseren, denk aan Notities, Foto's, Berichten etc.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True