Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• guybruggemann
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 26-11-2020
Hi,

Ik heb een Mac Pro (2009) 4,1. Deze ga ik upgraden met een betere CPU, GPU, SSD & RAM. Nu is mij duidelijk dat ik al eerste een firmware update moet doen naar een Mac Pro 5,1.

Verder ben ik me aan het verdiepen in de GPU's die het systeem kan ondersteunen. Nu kan ik vrij goedkoop een EVGA GTX TITAN 6GB op de kop tikken. Is deze compatible met het systeem en komen er nog speciale handelingen bij kijken om deze te installeren?

Guy

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 09-06 12:42

Younes

Wie, Wat, Waar?

...en waarom?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roel84
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 13-06 03:53
Hi Guy, ik ben net ook begonnen aan mijn Mac Pro 4,1. Paar dagen geleden geflashed naar 5.1. Op MacRumours staat heel veel info. maar is nogal veel lees. 1000-en posts met heel veel info.

Momenteel is het vooral beter om een Radeon kaart erin te zetten aangezien ze officieel door Mac ondersteund worden, en ze metal ondersteunen.

https://support.apple.com/en-us/HT208898

These specific third-party graphics cards are Metal-capable and compatible with macOS Mojave on Mac Pro (Mid 2010) and Mac Pro (Mid 2012):

MSI Gaming Radeon RX 560 128-bit 4GB GDRR5
SAPPHIRE Radeon PULSE RX 580 8GB GDDR5
SAPPHIRE Radeon HD 7950 Mac Edition
NVIDIA Quadro K5000 for Mac
NVIDIA GeForce GTX 680 Mac Edition

Some other third-party graphics cards* based on the following AMD GPU families might also be compatible with macOS Mojave on Mac Pro (Mid 2010) and Mac Pro (Mid 2012):

AMD Radeon RX 560
AMD Radeon RX 570
AMD Radeon RX 580
AMD Radeon Pro WX 7100
AMD Radeon RX Vega 56
AMD Radeon RX Vega 64
AMD Radeon Pro WX 9100
AMD Radeon Frontier Edition

[Voor 70% gewijzigd door Roel84 op 10-06-2020 12:36]

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 10:09

nelizmastr

Goed wies kapot

Voor een zware videokaart als een Titan moet je nog stroomkabels regelen. De Mac Pro is voorzien van twee mini PCIe 6-pin aansluitingen waar je 2x een 6-pin vandaan kan trekken.

Als je een PC videokaart in een Mac hangt moet je rekening houden met dat je geen bootscreen meer hebt. Je zal dus geen opstartschijf kunnen kiezen voor macOS opgestart is. Schakelen naar andere schijven bij een dualboot moeten dan dus via het OS.

Betreffende je Titan: Nvidia kaarten voorzien van een Kepler GPU werken in Mojave. Maxwell, Pascal en Turing niet en zullen dat ook nooit.

I reject your reality and substitute my own

• guybruggemann
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 26-11-2020
Ok, ik heb me toch bedacht en een RX570 gekocht. Heb de firmware geupdate van 4,1 naar 5,1 en op het moment high sierra draaien. De GPU heb ik nog niet geswapt want wacht nog op een kabeltje.

Is er nog iets dat ik mis?

Ik ga er vanuit dat ik de RX570 nu gewoon erin kan plaatsen en geen bootscreen zal krijgen. Is het daarna wel mogelijk te updaten naar mojave zonder dat ik de GPU nog een keer moet swappen?

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True