hoe Netwerk kast aan muur bevestigen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 15:48
Ik heb een Alfaco 6U (450mm diep) netwerk kast. Deze wil ik aan een stenen muur bevestigen. Nou mis ik blijkbaar de nodige ervaring want ik kan nergens een duidelijke handleiding vinden hoe dit te doen en welke materialen hiervoor te gebruiken.

Ik neem aan dat het verstandiger is om iets als keilbouten te gebruiken ipv normale (plastic/kunststof) pluggen en schroeven.

Er zit een lange dunnen metalen plaat achterop die vast zit met 2 schroeven. Ik neem aan dat de bedoeling is dat deze aan de muur komt en de kast hier aan op wordt gehangen. Maar zoals gezegd een handleiding ontbreekt en ik heb dit nooit eerder gedaan.

Iemand met wellicht netwerk ervaring in de praktijk die hier wat advies over kan geven? Het lijkt wel alsof Alfaco helemaal geen website heeft althans ik kan geen website vinden laat staan instructies. Ondanks dat deze kasten bij vrij veel NL webshops verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Keilbouten voor een 6U kastje? Nee joh. Gewoon 4 goede pluggen, boren met een fatsoenlijke steenboor en voldoende lange en dikke schroeven gebruiken met een ring er tussen.

De strip die bij die kasten zit hang je vast zoals hierboven beschreven. Daarna hang je de kast aan die strip en schroef je de schroeven achter in de kast om er voor te zorgen dat de kast niet van de strip afgetild kan worden. Desnoods boor je onder in de hoeken van de kast ook nog 2 schroeven de muur in, maar dat hoeft op zich niet.

Hier heb ik afgelopen april een 9U kastje opgehangen aan de muur. Ding hangt zo stevig als het maar kan met 4 schroeven en pluggen. Daar is echt geen keilbout voor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-06 20:36
laatste die ik heb vastgeboord is met deze bouten (+ rondellen nog) vastgebout..

https://www.kluswijs.nl/n...er-12-x-60-s-met-schroef/

wel is boren erg belangrijk, koop jezelf een splinternieuw dewalt xlr boortje, want je wil een mooi recht gat
ook niet tegen 180kph boren, en ik prefereer recht in de steen te boren (zodat het boortje niet schuin uitschuift op het voegsel en je een te groot gat hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kasper1985 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 19:32:
Ik heb een Alfaco 6U (450mm diep) netwerk kast. Deze wil ik aan een stenen muur bevestigen. Nou mis ik blijkbaar de nodige ervaring want ik kan nergens een duidelijke handleiding vinden hoe dit te doen en welke materialen hiervoor te gebruiken.

Ik neem aan dat het verstandiger is om iets als keilbouten te gebruiken ipv normale (plastic/kunststof) pluggen en schroeven.

Er zit een lange dunnen metalen plaat achterop die vast zit met 2 schroeven. Ik neem aan dat de bedoeling is dat deze aan de muur komt en de kast hier aan op wordt gehangen. Maar zoals gezegd een handleiding ontbreekt en ik heb dit nooit eerder gedaan.

Iemand met wellicht netwerk ervaring in de praktijk die hier wat advies over kan geven? Het lijkt wel alsof Alfaco helemaal geen website heeft althans ik kan geen website vinden laat staan instructies. Ondanks dat deze kasten bij vrij veel NL webshops verkocht worden.
Max. 60kg beladen. Dat kan prima aan 6mm haken. De onderkant van de kast leunt ook met gewicht tegen de muur.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 15:48
Dank!

Vooral die pluggen erg handig die kan ik hier vast wel bij de praxis scoren.

Dat boren is wel een dingetje. De muur is gestuct dus ik heb geen idee hoe de stenen lopen.

Dit merkte ik inderdaad al bij het ophangen van een paar ikea plankjes.
Maar dit is een andere muur dus komt vast goed.

Ik heb me ook suf gezocht naar youtube filmpjes oid. Wel kasten gevonden met dubbele achterkant zegmaar. Maar geen enkele voor dit systeem. Ik ben erg voorstander van visuele instructies :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-06 20:36
Kasper1985 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 19:47:
Dank!

Vooral die pluggen erg handig die kan ik hier vast wel bij de praxis scoren.

Dat boren is wel een dingetje. De muur is gestuct dus ik heb geen idee hoe de stenen lopen.

Dit merkte ik inderdaad al bij het ophangen van een paar ikea plankjes.
Maar dit is een andere muur dus komt vast goed.

Ik heb me ook suf gezocht naar youtube filmpjes oid. Wel kasten gevonden met dubbele achterkant zegmaar. Maar geen enkele voor dit systeem. Ik ben erg voorstander van visuele instructies :-)
ow ik heb trouwens de 12x60 cm diep gelinkt, ik heb geloof ik 12x100 gebruikt ofzoiets ... (of zelfs de 120.. was beste bouten.. lang bezig geweest)
wss wel overkill ;)
Pagina: 1