Hallo allemaal
Ik heb voor het eerst in mijn leven zelf eens een pc in elkaar gestoken en de eerste dagen leek alles in orde te zijn, maar nu zit ik dus met een probleem
Mijn vraag
Na een paar dagen gewerkt te hebben, post mijn pc nu dus niet meer. De GPU geeft geen signaal meer door.
Op het moederbord (B450 tomahawk max) blijft ook de EZ led VGA branden. IIk heb al een aantal dingen geprobeerd (zie hieronder) maar niks lijkt te werken. Hebben jullie eventueel nog andere ideeën of kan ik best de GPU terug sturen ter vervanging?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Geprobeerd:
Bij voorbaat dank
Ik heb voor het eerst in mijn leven zelf eens een pc in elkaar gestoken en de eerste dagen leek alles in orde te zijn, maar nu zit ik dus met een probleem
Mijn vraag
Na een paar dagen gewerkt te hebben, post mijn pc nu dus niet meer. De GPU geeft geen signaal meer door.
Op het moederbord (B450 tomahawk max) blijft ook de EZ led VGA branden. IIk heb al een aantal dingen geprobeerd (zie hieronder) maar niks lijkt te werken. Hebben jullie eventueel nog andere ideeën of kan ik best de GPU terug sturen ter vervanging?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 159,- | € 159,- |
1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 124,90 | € 124,90 |
1 | Videokaarten | Powercolor Red Devil RX 5700 XT | € 469,77 | € 469,77 |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Zwart | € 98,91 | € 98,91 |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | € 31,- | € 31,- |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B | € 88,23 | € 88,23 |
1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 550W | € 107,- | € 107,- |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 115,36 | € 115,36 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.194,17 |
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Geprobeerd:
- Voeding kabels nagekeken (niet vervangen want ik heb enkel de kabels die bij de gebruikte voeding waren)
- Met één enkele ram-stick proberen te booten (beide sticks afzonderlijk uitgetest)
- CMOS gereset
- Videokaart opnieuw proberen plaatsen
- HDMI-kabel en displayport-kabel getest
- EZ LED VGA blijft branden
- Fans van videokaart beginnen initieel te draaien, maar stoppen na ongeveer 2 seconden
- Videokaart wordt warm als ik de pc een tijd aan laat, maar nog steeds geen signaal
- Verder lijken alle case-fans en RGB-verlichting te werken in de pc (zelfs de verlichting van de videokaart)
Bij voorbaat dank
[ Voor 6% gewijzigd door BeDw op 10-06-2020 19:23 . Reden: Observaties toegevoegd en lijst met geprobeerd geupdate ]