Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BeDw
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 22:59
Hallo allemaal

Ik heb voor het eerst in mijn leven zelf eens een pc in elkaar gestoken en de eerste dagen leek alles in orde te zijn, maar nu zit ik dus met een probleem

Mijn vraag
Na een paar dagen gewerkt te hebben, post mijn pc nu dus niet meer. De GPU geeft geen signaal meer door.
Op het moederbord (B450 tomahawk max) blijft ook de EZ led VGA branden. IIk heb al een aantal dingen geprobeerd (zie hieronder) maar niks lijkt te werken. Hebben jullie eventueel nog andere ideeën of kan ik best de GPU terug sturen ter vervanging?

Relevante software en hardware die ik gebruik:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 159,-€ 159,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 124,90€ 124,90
1VideokaartenPowercolor Red Devil RX 5700 XT€ 469,77€ 469,77
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500DX Zwart€ 98,91€ 98,91
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 Black Edition€ 31,-€ 31,-
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G32C16U4B€ 88,23€ 88,23
1Voedingenbe quiet! Straight Power 11 550W€ 107,-€ 107,-
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 115,36€ 115,36
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.194,17

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Geprobeerd:
  • Voeding kabels nagekeken (niet vervangen want ik heb enkel de kabels die bij de gebruikte voeding waren)
  • Met één enkele ram-stick proberen te booten (beide sticks afzonderlijk uitgetest)
  • CMOS gereset
  • Videokaart opnieuw proberen plaatsen
  • HDMI-kabel en displayport-kabel getest
Geobserveerd:
  • EZ LED VGA blijft branden
  • Fans van videokaart beginnen initieel te draaien, maar stoppen na ongeveer 2 seconden
  • Videokaart wordt warm als ik de pc een tijd aan laat, maar nog steeds geen signaal
  • Verder lijken alle case-fans en RGB-verlichting te werken in de pc (zelfs de verlichting van de videokaart)
Ik vroeg me nu dus af of er nog dingen zijn die ik eventueel zou kunnen proberen of dat dit duidt op een GPU die het begeven heeft en dat ik deze dus best gewoon onder garantie laat vervangen.

Bij voorbaat dank :)

[Voor 6% gewijzigd door BeDw op 10-06-2020 19:23. Reden: Observaties toegevoegd en lijst met geprobeerd geupdate]

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pporrio
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 19:56
Zit je videokaart stevig in het slot? Probeer 'm anders even opnieuw te plaatsen in het slot.

Mijn platencollectie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BeDw
@pporrio Bedankt voor je reactie. Mijn videokaart had ik inderdaad ook al eens opnieuw geplaatst. Dat was ik vergeten te vermelden, mijn excuses. Ik heb de indruk dat deze stevig in het slot zit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pporrio
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 19:56
Heb je nog andere video kabels geprobeerd (display port, HDMI)? Voedingskabels goed in de GPU?

Mijn platencollectie

• BeDw
@pporrio Bedankt voor de suggestie. Ik heb vandaag de videokaart ook eens via HDMI-kabel verbonden (daarvoor enkel via displayport), maar dit lijkt niets te veranderen aan de situatie spijtig genoeg.
Ik heb ook even mijn observatie die ik vandaag tijdens het testen gedaan heb, toegevoegd aan mijn begin post.
Zo stoppen de fans van de videokaart vrij snel nadat deze aanspringen tijdens het opstarten. Daarna blijven ze uit. De videokaart wordt wel nog warm al ik de pc een tijdje laat aanstaan.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True