Hulp bij budget game pc gezocht
Hoi allemaal,
Ik ben waarschijnlijk de duizendste persoon die dit vraagt,
maar ik heb een beetje hulp nodig bij het samenstellen van een game pc.
ik ben jong en heb niet het geld om een overkill machine te kopen, dus hierbij heb ik jullie hulp nodig.
zelf weet ik wel wat van computers, (ik kijk veel internationale kanalen als Linus tech tips, Austin Evans en series als setup wars) maar ik wordt toch een beetje confused van al die dingen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zou graag gamen (games als csgo, cod, planet coaster, fortnite op laagste settings, 30-40 fps) en huiswerk (werkstukken schrijven met word)
Wat mag het systeem gaan kosten?
ik ben een middelbare scholier die hoogstens 20 euro per maand verdient, dus een zo laag mogelijk budget zou fijn zijn. echter vind ik het belangrijk om gelijk wel iets goeds te kopen, dus ik wil best meer betalen voor belangrijke upgrades/dergelijken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
ik heb in principe al een bureau met een Logitech g413 keyboard en een Razer deathadder elite, een muismat, speakers, een monitor (maar die kan wel een upgrade hebben
), kabels en alles. verder heb ik geen components, ik werk op een macbook air uit early 2015, met de volgende stats:
- een 2,2 GHz Intel Core i7 processor
- 8 GB 1600 MHz DDR3 ram
- Intel HD Graphics 6000 1536 MB (volgensmij is dit echt heel slecht)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
een ryzen 5 1600
en vooral een goeie graphics card, daar ben ik nog niet helemaal zeker van
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt merkvoordeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
het moet geen straaljager zijn
Ga je overklokken?
nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
een beetje hulp bij heft afschaven van de prijs, kijken of alles bij elkaar past en een idee hoe ik hem makkelijk kan (laten) bouwen. ik ben niet zo handig met die dingen dus als iemand een winkel kent die het voor je kan bouwen zou dat fijn zijn!
mijn 1e idee:
Groetjes!
Hoi allemaal,
Ik ben waarschijnlijk de duizendste persoon die dit vraagt,
maar ik heb een beetje hulp nodig bij het samenstellen van een game pc.
ik ben jong en heb niet het geld om een overkill machine te kopen, dus hierbij heb ik jullie hulp nodig.
zelf weet ik wel wat van computers, (ik kijk veel internationale kanalen als Linus tech tips, Austin Evans en series als setup wars) maar ik wordt toch een beetje confused van al die dingen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zou graag gamen (games als csgo, cod, planet coaster, fortnite op laagste settings, 30-40 fps) en huiswerk (werkstukken schrijven met word)
Wat mag het systeem gaan kosten?
ik ben een middelbare scholier die hoogstens 20 euro per maand verdient, dus een zo laag mogelijk budget zou fijn zijn. echter vind ik het belangrijk om gelijk wel iets goeds te kopen, dus ik wil best meer betalen voor belangrijke upgrades/dergelijken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
ik heb in principe al een bureau met een Logitech g413 keyboard en een Razer deathadder elite, een muismat, speakers, een monitor (maar die kan wel een upgrade hebben
- een 2,2 GHz Intel Core i7 processor
- 8 GB 1600 MHz DDR3 ram
- Intel HD Graphics 6000 1536 MB (volgensmij is dit echt heel slecht)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
een ryzen 5 1600
en vooral een goeie graphics card, daar ben ik nog niet helemaal zeker van
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt merkvoordeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
het moet geen straaljager zijn
Ga je overklokken?
nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
een beetje hulp bij heft afschaven van de prijs, kijken of alles bij elkaar past en een idee hoe ik hem makkelijk kan (laten) bouwen. ik ben niet zo handig met die dingen dus als iemand een winkel kent die het voor je kan bouwen zou dat fijn zijn!
mijn 1e idee:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 1600 (12nm) Wraith Stealth koeler Boxed | € 109,- | € 109,- |
1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 79,90 | € 79,90 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G | € 254,05 | € 254,05 |
1 | Behuizingen | Cooler Master MasterBox Q300L | € 41,- | € 41,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 68,02 | € 68,02 |
1 | Voedingen | Cooler Master MWE Bronze 550W V2 | € 56,- | € 56,- |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 66,25 | € 66,25 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 674,22 |
Groetjes!
[ Voor 45% gewijzigd door iTjax op 09-06-2020 22:29 ]