Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Forse Upgrade/Nieuwe build

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rmorren88
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 15-02 10:00
Ik heb een nieuw systeem op het oog en ik hoop hier nog wat feedback te krijgen.

Doel: gamen, mid range, streven is alles komende jaren op high 1080p te kunnen spelen.

Ik heb al behoorlijk rond gezocht en heb iets gevonden dat binnen mijn budget valt (à €750 euro). Ik ben eigenlijk uitgegaan van de meest recente best buy guide en ben die gaan aanpassen naar mijn wensen.

Ryzen 5 3600 €178,05 bij Azerty
ASRock B450 Pro4 € 93.55 " "
GeForce GTX 1660 Super €259.95 " "
2x CT16G4DFD832A ram €150.04 bij Micro-Mail Zeewolde

Ik heb nog een Coolermaster N300 kast en een Coolermaster G750M voeding, en ik denk dat die wel voldoen voor deze build. zelfde geldt voor opslag. De SSD's die ik nu heb doen het nog prima en die zet ik over naar deze.

Ik ben er redelijk zeker van dat het qua compatibiliteit allemaal klopt, ik heb dingen lang nagezocht. Met
name 3200 MWhz Ram vinden dat in de QVL van het moederbord paste was lastig.

Ik heb voor de GeForce gekozen omdat hij bijna dezelfde benchmarks haalt op PassMark als een Radeon RX 5600XT, maar €50 goedkoper is.

Bios flashen naar een versie passend bij de Ryzen laat ik Azerty doen.

Heeft iemand nog gedachten voor andere/betere/goedkopere componenten?

Alle reacties

• MLG Doritos
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 08:42
Ik heb toevallig dezelfde processor en moederbord afgelopen week bij Megekko besteld. Was toen iets goedkoper, en moederbord was al voorzien voor nieuwe BIOS dus flashen hoefde niet. Ik zou dit daarom bij Megekko bestellen als ik jou was

Edit: ik heb de b450m, niet de normale b450. Ik zou even navragen bij de webshop of deze al de juiste bios heeft voordat je hiervoor geld neerlegt

[Voor 24% gewijzigd door MLG Doritos op 10-06-2020 15:34]

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@Rmorren88 Dat RAM is CL22(budget ram), kun je beter CL16 kiezen. waar heb je 32GB voor nodig ?
Het is handig en overzichtelijk om een wenslijst te maken via Handleiding Pricewatch (16GB ram pricewatch: Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B)

@MLG Doritos Bios is van juli 2019, en de kans is erg klein dat je nu in juni 2020 nog een niet geschikte koopt

[Voor 14% gewijzigd door Hackus op 10-06-2020 15:41]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True