Toon posts:

Feature request: laptops kunnen filteren op CPU/GPU series

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rkeet
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-11-2022
Persoonlijk zou ik graag wat uitgebreidere opties zien voor het filteren van laptops. (Mogelijk ook relevant voor complete desktop systemen)

We zien inmiddels erg veel CPU's en GPU's. Dit maakt zoeken in de Pricewatch naar wat je wilt, als tweaker, een stuk moeilijker omdat alles door elkaar staat.

Feature requests:

Mogelijkheid om CPU series te selecteren, bijv.:

- Intel 1st Gen, Intel 2nd Gen, Intel 3rd Gen, etc.
- Intel Xeon Scalable / D / W / E / etc.
- AMD Ryzen 1st Gen, AMD Ryzen 2nd Gen, etc.
- AMD Threadripper 1st Gen, etc.

Hetzelfde zou mooi zijn voor GPU's:

- NVIDIA 1000 series, NVIDIA 1600 series, NVIDIA 2000 series, etc
- NVIDIA Quadro 1000 series, etc.
- AMD Radeon 1000 series, etc.
- AMD Vega ...

Deze opties zou ik respectievelijk scharen onder (bij laptops) "CPU en moederbord" en "Videokaart"

Extra mogelijkheden:

- CPU's filteren op "letter specificatie", bijvoorbeeld "H" voor Performance CPU's van AMD, "U" voor zowel Intel als AMD zuinige CPU's. Aangeduid met uitschreven namen en afkortingen (zoals "AMD H - High performance", "Intel U - Ultra low power", etc.)
- GPU's filteren op uitvoering ("NVIDIA Ti", "NVIDIA Super", "NVIDIA Max-Q", "AMD Pro", "Radeon R", "Radeon Vega")

Anyway, heel wat. Waren even wat gedachten die ik dacht te delen, omdat ik er nu tegenaan loop bij het zoeken naar een nieuwe werklaptop. Gezien ik als developer met Docker werk (PHP & Xdebug) zoek ik bijvoorbeeld nieuwere CPU's (veel cores/threads), hoge m.2. IO flops voor Docker op Windows, veel RAM en hoge FSB snelheid. GPU kan me an sich niet veel schelen, maar als er wat leuks in zit is het meegenomen. Maar die niet aan de eisen voldoen zijn moeilijk weg te filteren door missende serie filters.

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:40

Mooijekind

Manager Product Content
Het is een mooie lijst maar helaas is dit voor ons nu niet te doen.

Omdat we met een klein team werken we samen met een externe dataleverancier waardoor we op een snelle manier veel producten van de juiste specificaties kunnen voorzien.
De filter-opties die je vraagt kunnen we geautomatiseerd doen waardoor hier veel handwerk in zit voor ons om dit goed up-to-date te houden.

Misschien dat we dit later wel ooit op een goede manier kunnen oppakken dus ik zal je verzoeken zeker noteren en onthouden.

• rkeet
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-11-2022
Ok, helaas.

Ik had gedacht dat hier enkele regex tegenaan gooien wel zou moeten kunnen om dit geautomatiseerd te extraheren.

Anders is het misschien iets voor de externe leverancier om ook aan te leveren, als zij toch de brondata al hebben?

Anyway, ik dacht het even aan te geven. In ieder geval bedankt voor je reactie!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee