[BBG] mei vs Compugear

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdbosch
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-06 06:58
Olla,

Voor mijn oudjes ben ik opzoek naar een nieuwe desktop pc. Voornamelijk voor het standaard word/internet/email gebruik. Hierbij kwam ik al snel op de BBG van Mei voor circa €300,-. Als suggestie werd meegegeven om deze eventueel uit te rusten met een 3200 processor, lijkt me goed.

Een snelle google actie leert me dat Bol.com een "Compugear" variant heeft met nagenoeg dezelfde specs en dit voor een prijs van €435 (inclusief OS, garantie, 1TB drive en lelijke kast)

https://www.bol.com/nl/p/...ktop-pc/9200000092905162/

De voorkeur voor de onzekere oudjes gaat na Bol.com variant. Zie ik iets over het hoofd (muv het prijs verschil)?

Alvast bedankt!

Dennis

Beste antwoord (via dvdbosch op 12-06-2020 20:35)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

dvdbosch schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:25:
Olla,

Voor mijn oudjes ben ik opzoek naar een nieuwe desktop pc. Voornamelijk voor het standaard word/internet/email gebruik. Hierbij kwam ik al snel op de BBG van Mei voor circa €300,-. Als suggestie werd meegegeven om deze eventueel uit te rusten met een 3200 processor, lijkt me goed.

Een snelle google actie leert me dat Bol.com een "Compugear" variant heeft met nagenoeg dezelfde specs en dit voor een prijs van €435 (inclusief OS, garantie, 1TB drive en lelijke kast)

De voorkeur voor de onzekere oudjes gaat na Bol.com variant. Zie ik iets over het hoofd (muv het prijs verschil)?

Alvast bedankt!
Zet de onderdelen eens in wenslijstje via Pricewatch, dan kun je gelijk zien wat het los kost.

Ryzen 3200G
1x8GB RAM (is niet zo'n slimme keuze. 2x4GB is beter)

etc.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 05:31
In de bol.com zit wifi, maar je weet niet wat voor voeding moederbord en ram erin zit. Daar kan flink op bespaard zijn.

Als je zelf aan slag gaat kan je veel beter beslissen wat er allemaal in zit. Dat kan het zeker waard zijn.
Hebben je grootouders wifi nodig of hebben ze ook een kabel? ( Altijd beter dan wifi)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Olla,

Alvast bedankt!
Zet de onderdelen eens in wenslijstje via Pricewatch, dan kun je gelijk zien wat het los kost.

Ryzen 3200G
1x8GB RAM (is niet zo'n slimme keuze. 2x4GB is beter)

etc.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:18
Het enige voordeel van die bol pc is dat je als er iets defect is hem in zijn geheel weer terug kan sturen naar bol.com, zonder dat je zelf hoeft te troubleshooten wat er precies kapot is.
En voor die prijs zit er qua componenten gewoon het minimum in, dus verwacht niks van de kwaliteit van de ssd (120gb is sowieso bijna onbruikbaar) of de voeding.
Persoonlijk kijken of je het budget iets kan oprekken, en zelf iets moois bouwen, maar dan moet je wel bereid zijn daar 5 jaar support aan te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online

De voorkeur voor de onzekere oudjes gaat na Bol.com variant.
Dus gewoon die van Bol kopen, scheelt een boel gezeur als het niet werkt zoals ze willen.

[ Voor 8% gewijzigd door Ernemmer op 09-06-2020 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holybuck
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-12-2023
Wees je ervan bewust dat je NIET bij Bol koopt, maar bij een partner, Compugear in dit geval. Bol zal je dan ook voor garantie naar hen doorverwijzen.

Als kant-en-klaar de voorkeur heeft zou ik eerder een 'merk-pc' kiezen, bijv: https://tweakers.net/pric...oetsenbord/specificaties/ scheelt wel weer paar 10-tjes helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvdbosch
Allen!

Bedankt vol de reacties. Ik had een paar vragen gesteld aan de leverancier en daar kwam geen duidelijk antwoord op (nee we weten niet welke ssd en voeding erin gaat dit verschilt altijd).

Ofwel het is de BBG met 3200g geworden :-)

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 05:31
haha hoe durven ze zo';n antwoord te geven :O dat toont gewoon aan dt ze er telkens rommel dat ze nog op plank hebben liggen in steken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdbosch
Zekers echt kansloos! Soort van schrap de restanten bij elkaar en maak een nieuwe build.

Dennis

Pagina: 1