Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Prijs van een product klopt niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TTMJ!
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 13-06 00:58
Beste Tweakers,

Ik zag dat pricewatch: Anker PowerCore 10000mAh Quick Charge 3.0 in de aanbieding zou zijn bij bol.com. Maar het viel mij op dat bol.com een andere prijs heeft. Hij's daar een stuk duurder dan op de pricewatch.

Hoe trackt de pricewatch de prijzen? Wat iets zegt me dat bol.com een hoop clicks heeft binnen geharkt met deze niet bestaande aanbieding. Lijkt me niet helemaal oke?

i5 4460 | ASrock B85M Pro4| MSI R9 280x | Crucial 250 gb SSD | Crucial 2x4 gb ddr3 | Sharkoon MS120 met x3 fans | Be Quiet! Straight Power e10 400W

Acties:
  • +2Henk 'm!

• True
  • Registratie: april 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Volgens mij betaald bol.com uiteindelijk voor de clicks vanuit Tweakers naar de webshop, dat wij daarna bol.com weer wegklikken omdat de prijs niet klopt is dan zonde van de kosten voor de clicks voor bol.com ;)

Onjuiste prijs melden kan overigens zo:

Trackers of betalen...⛔ check het standpunt van de Nederlandse techsite Tweakers over JOUW privacy in de link.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TTMJ!
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 13-06 00:58
Ah ik wist niet dat dat zo werkte. Dan is het dus eigen schuld dikke bult van bol.com, tenminste, ik ga er vanuit dat zij zelf prijsdalingen/acties doorgeven? Of zijn het medetweakers die constant de prijsveranderingen doorgeven?

i5 4460 | ASrock B85M Pro4| MSI R9 280x | Crucial 250 gb SSD | Crucial 2x4 gb ddr3 | Sharkoon MS120 met x3 fans | Be Quiet! Straight Power e10 400W

Acties:
  • 0Henk 'm!

• True
  • Registratie: april 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik geloof dat dit proces volledig automatisch gaat. Er zal vast een of andere API achter zitten of een vorm van een request vanuit Tweakers. Dit is in ieder geval fout geïndexeerd en wordt bij de volgende check rechtgetrokken of aangepast wanneer je de prijsfout rapporteert.

Trackers of betalen...⛔ check het standpunt van de Nederlandse techsite Tweakers over JOUW privacy in de link.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Winkeliers stellen een bestand (csv, json of xml) met al hun prijzen beschikbaar; daarin gebruiken ze codes van fabrikanten (ean13/upc en sku) wij matchen die tegen de codes die wij hebben en nemen daarna de prijs, levertijd, eventuele verzendkosten en de link van de shop over.

Een prijsfout kan door meerdere oorzaken ontstaan:
- De prijs is daadwerkelijk fout bij de winkelier (danwel in het bestand)
- De winkelier gebruikt een fabrikantscode die niet bij dat product hoort (er wordt bijvoorbeeld wel eens een code van een product bij een accessoire ervan geplaatst), waardoor effectief de prijs van een ander product dan bedoelt bij ons komt te staan
- Wij kunnen een verkeerde fabrikantscode gebruiken bij een product

Als je zo'n prijsfout meldt, zullen mijn collega's ieder van die scenario's beoordelen, maar het helpt natuurlijk als je in de prijsmelding zet "verwijst naar ander product" of "prijs komt niet overeen met shop".

Dat bestand lezen we meerdere keren per uur in om zo de meest actuele prijzen te krijgen. Maar helaas maken niet alle winkeliers ook zovaak een nieuw bestand, terwijl ze soms wel gedurende de dag hun prijzen aanpassen.

Overigens hebben we ook nog wel wat beschermingen tijdens het verwerken van die bestanden, waardoor extreme prijsfouten sowieso zeldzaam zijn. Maar helaas werken die vooral goed zodra er meerdere andere aanbieders zijn en zo te zien was deze fout niet extreem genoeg :)

De automatische zaken kunnen we niet te streng maken, want dan lopen we kans legitieme lage prijzen te missen (soms is een halvering daadwerkelijk legitiem). Bovendien zijn strengere versies vaak ook complexer, waardoor het verwerken van de prijzen (veel) langer duurt en we daardoor effectief minder vaak kunnen doen. En dat geeft dan weer daardoor kans op verkeerde prijzen :P

Saai uitzicht in je tuin? Hang er een foto voor!

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True