Baybus ID

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022
Ik heb zowat een stuk of twintig foto's van gemodde PC's met baybus gezien en heel veel mensen zijn het er over eens: die schakelaars zijn gewoon lelijk. :( Kan wel lastig zijn want momenteel staat mijn PC redelijk dicht bij mijn benen en ik kan me inbeelden dat zo'n ijzeren schakelaars in uw dijen niet echt comfortabel zitten... :)

Mijn plan was om een 5 1/4" plaatje te nemen met een 3 1/2" gat erin. Dit gat wordt dan opgevuld met een 3 1/2" stukje plastic (hetgeen je eruitgehaald hebt eigenlijk) en vastgemaakt met een scharniertje. Resultaat (denk ik): mooi 5 1/4"'tje en eens je het opendoet zit je fanbus erachter. :9~
Voor het gat in de 5 1/4" te krijgen moet ik niet Dremelen :'( maar ga ik zo'n oud floppy mounting rack gebruiken. :) Verder moet ik me BINNEN de fanbus niet te veel zorgen maken over exxess wire... Een vriend van me werkt bij een printed circuit board fabriek (zelfde spul waar ze videokaarten opzetten... Hmm... Nieuwe kit: construct your own GF3) en hij heeft wat "afval" meegebracht. Dus, ik kan gerust alles op een echte kaart zetten :)
Nu nog wel enkele details:
- Verrekte ding openkrijgen
Ofwel met een knopje (ik zie me er al
zitten: druk, weeeee, dichtdoen, druk,
weeeee, dichtdoen... ;+) ofwel met
gewoon een soort handvatje
- Scharnier + behuizing is simpel:
Floppytje slopen >:)

Dan nog een laatste idee: zou het mogelijk zijn om als het kleppie opengaat de fanbus een beetje naar voren schiet? :9

Any reply (no flame though) is apreciated...

• lvh
Ik heb dat stomme 5 1/4" floppy mount ding gevonden PIX komen direct :)

• lvh
Nog een idee:
Dat ding dat komt naar voor als een CD-ROM en daarop staan de knoppies :)

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Zoals zoveel ideeen hier en dat bedoel ik niet negatief. Kijk eerst een naar de haalbaarheidsfactor ipv te veel te kijken naar de aaibaarheidfactor. Het idee is leuk, alleen moeilijk uitvoerbaar om het op een nette manier te doen, zonder goed gereedschap. Dat hier een "markt" voor is onder de tweakers weet ik wel zeker.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Verwijderd

Hmmz als je vriend daaro werkt kan ie misschien ook tiptoetsen krijgen, das nog veel mooier!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Ik ben meer van de generatie :"hoe meer ledjes en schakelaars hoe mooier"
dus sorry nix voor mij

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• lvh
Nope. Firma is wel degenlijk enkel PCB (printed circuit board)
Op dinsdag 07 augustus 2001 16:30 schreef Masta-T het volgende:
Hmmz als je vriend daaro werkt kan ie misschien ook tiptoetsen krijgen, das nog veel mooier!

• lvh
Heb CD-ROM opgehaald. En mijn oom is elektricien dus goeie tools is geen probleem.
Op dinsdag 07 augustus 2001 16:09 schreef marco899 het volgende:
Zoals zoveel ideeen hier en dat bedoel ik niet negatief. Kijk eerst een naar de haalbaarheidsfactor ipv te veel te kijken naar de aaibaarheidfactor. Het idee is leuk, alleen moeilijk uitvoerbaar om het op een nette manier te doen, zonder goed gereedschap. Dat hier een "markt" voor is onder de tweakers weet ik wel zeker.

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:29
Op dinsdag 07 augustus 2001 19:35 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
Heb CD-ROM opgehaald. En mijn oom is elektricien dus goeie tools is geen probleem.
[..]
Jah.. JOUW oom :P

gaat ie er ook een voor mij maken? ;)

• lvh
Als ik er zogezegd voor mezelf 2 maak en jij geeft me 10k BEF onder de tafel wel ja :)
Op dinsdag 07 augustus 2001 20:03 schreef Hennie-M het volgende:

[..]

Jah.. JOUW oom :P

gaat ie er ook een voor mij maken? ;)

• Demo
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ey, Racoon, kan je dan ook PCB's laten maken voor baybussen?
Ik ben nl. bezig met een baybus op basis van een dimmer, waarmee je je fans van ongeveer 10 % tot 98 % kan regelen... werkt met pulsbreedte modulatie en daar voor heb ik nog pcb nodig.
Uiteraard wil ik er wel voor betalen :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• lvh
Perfect mogelijk DENK ik...
Zijn eigenlijk overschotten. Firma ziet het als afval maar zijn eigenlijk even goede borden als de rest...
Anybody intrested?
Op dinsdag 07 augustus 2001 21:21 schreef Demoniac het volgende:
Ey, Racoon, kan je dan ook PCB's laten maken voor baybussen?
Ik ben nl. bezig met een baybus op basis van een dimmer, waarmee je je fans van ongeveer 10 % tot 98 % kan regelen... werkt met pulsbreedte modulatie en daar voor heb ik nog pcb nodig.
Uiteraard wil ik er wel voor betalen :)

• Demo

Demo

Op dinsdag 07 augustus 2001 21:22 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
Perfect mogelijk DENK ik...
Zijn eigenlijk overschotten. Firma ziet het als afval maar zijn eigenlijk even goede borden als de rest...
Anybody intrested?
Maar hoe bedoel je overschotten? Teveel geproduceerde videokaart PCB's/ Gewoon gaatjesprintplaat? Iets dat je zelf hebt laten maken?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

• lvh
Nope. Zijn echte samengeperste koperen platen. UV op schijnen, met een zuur al het overbodige wegvreten en klaar is kees.
Zijn echte PCB's. (geen gaatjesplaat)
zelfde spul waar ze "echte" kaarten op zetten as far as i know
Op dinsdag 07 augustus 2001 21:26 schreef Demoniac het volgende:

[..]

Maar hoe bedoel je overschotten? Teveel geproduceerde videokaart PCB's/ Gewoon gaatjesprintplaat? Iets dat je zelf hebt laten maken?

• Demo

Demo

Ja, da's dan gewoon echte PCB...
Maar als ik nou een ontwerp maak voor een PCB voor die baybus, kan jij dat dan (niet te duur) laten maken?

En moet ik dat ontwerp dan zo maken dat je drukknopjes hebt en 4/5 standen voor je fans, of met een draaiknop en traploos verstelbaar?

• lvh
Kan ik nog ni zeggen man. Wil je nog niet te hyped krijgen moet zelf nog proberen of het werkt en weet zelf ook nog niet of het werkt en hoe het werkt.
Of het werkt heeft die vriend me verzekerd.
Hoe da weet ik nog ni. Heb de switches nog ni dus ga nog geen schema maken
Op dinsdag 07 augustus 2001 21:36 schreef Demoniac het volgende:
Ja, da's dan gewoon echte PCB...
Maar als ik nou een ontwerp maak voor een PCB voor die baybus, kan jij dat dan (niet te duur) laten maken?

En moet ik dat ontwerp dan zo maken dat je drukknopjes hebt en 4/5 standen voor je fans, of met een draaiknop en traploos verstelbaar?

• Demo

Demo

Tja, ik heb de schema's hier liggen, dus dat is het probleem niet...
Maar ik wil dus graag weten wat de gemiddelde Tweaker liever heeft, traploos met een draaiknop, of 5 stappen (100/75/50/25/0 %) met een klein druktoetsje?

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
traploos met een drukknop:)
net als volume van autoradio

Verwijderd

ehhh...ik heb hier zo'n enorme Chieftec bigtower met een stuk of 8 fans. Helaas ben ik niet zo handig met electronica om dit zelf te knutselen. Als iemand nu een mooi dingetje heeft gemaakt en er per ongeluk eentje teveel heeft dan ben ik wel geinteresseerd om hem over te nemen :)

• Demo

Demo

Op dinsdag 07 augustus 2001 22:22 schreef MR_WAZOO het volgende:
traploos met een drukknop:)
net als volume van autoradio
Da's ook niet traploos, de trapjes zijn alleen heel erg klein...
Maareh... dat kan wel, maar dan wordt het _ontzettend_ duur...

• the12be
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 10:38
dan gebruik je toch gewoon digitale potmeters.

gratis samples aan te vragen bij de fabrikant >:)

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 17:06

Super_ik

haklust!

die pcb moeten dus nog zelf ge-etst worden.
sheesus. die pcb kan ik hier ook zo bij de dump krijgen

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Demo

Demo

Op woensdag 08 augustus 2001 20:41 schreef the12be het volgende:
dan gebruik je toch gewoon digitale potmeters.

gratis samples aan te vragen bij de fabrikant >:)
Ja dat zou ik dan ook moeten gebruiken, maar die dingen die zijn 10 piek p/st ofzo, en dan 6 voor een flinke baybus...

Pagina: 1