Ik heb zowat een stuk of twintig foto's van gemodde PC's met baybus gezien en heel veel mensen zijn het er over eens: die schakelaars zijn gewoon lelijk.
Kan wel lastig zijn want momenteel staat mijn PC redelijk dicht bij mijn benen en ik kan me inbeelden dat zo'n ijzeren schakelaars in uw dijen niet echt comfortabel zitten... 
Mijn plan was om een 5 1/4" plaatje te nemen met een 3 1/2" gat erin. Dit gat wordt dan opgevuld met een 3 1/2" stukje plastic (hetgeen je eruitgehaald hebt eigenlijk) en vastgemaakt met een scharniertje. Resultaat (denk ik): mooi 5 1/4"'tje en eens je het opendoet zit je fanbus erachter.
Voor het gat in de 5 1/4" te krijgen moet ik niet Dremelen
maar ga ik zo'n oud floppy mounting rack gebruiken.
Verder moet ik me BINNEN de fanbus niet te veel zorgen maken over exxess wire... Een vriend van me werkt bij een printed circuit board fabriek (zelfde spul waar ze videokaarten opzetten... Hmm... Nieuwe kit: construct your own GF3) en hij heeft wat "afval" meegebracht. Dus, ik kan gerust alles op een echte kaart zetten 
Nu nog wel enkele details:
- Verrekte ding openkrijgen
Ofwel met een knopje (ik zie me er al
zitten: druk, weeeee, dichtdoen, druk,
weeeee, dichtdoen... ;+) ofwel met
gewoon een soort handvatje
- Scharnier + behuizing is simpel:
Floppytje slopen
Dan nog een laatste idee: zou het mogelijk zijn om als het kleppie opengaat de fanbus een beetje naar voren schiet?
Any reply (no flame though) is apreciated...
Mijn plan was om een 5 1/4" plaatje te nemen met een 3 1/2" gat erin. Dit gat wordt dan opgevuld met een 3 1/2" stukje plastic (hetgeen je eruitgehaald hebt eigenlijk) en vastgemaakt met een scharniertje. Resultaat (denk ik): mooi 5 1/4"'tje en eens je het opendoet zit je fanbus erachter.
Voor het gat in de 5 1/4" te krijgen moet ik niet Dremelen
Nu nog wel enkele details:
- Verrekte ding openkrijgen
Ofwel met een knopje (ik zie me er al
zitten: druk, weeeee, dichtdoen, druk,
weeeee, dichtdoen... ;+) ofwel met
gewoon een soort handvatje
- Scharnier + behuizing is simpel:
Floppytje slopen
Dan nog een laatste idee: zou het mogelijk zijn om als het kleppie opengaat de fanbus een beetje naar voren schiet?
Any reply (no flame though) is apreciated...