Goedemiddag tweakers!
Ik ben bezig met het samenstellen van een budget-game-systeem voor een goede vriend. Het mag, scherm incluis, €750 kosten. Mocht je tips hebben voor een goed scherm, dan hoor ik het graag, maar je mag het eventueel ook weglaten. Ik heb al veelvuldig monitoren van AOC langs zien komen, dus vermoedelijk wordt het er eentje van hen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Multimedia en licht gamen. Gaat momenteel zeker niet om de meest recente titels, maar zou leuk zijn als dat op 1080p en medium settings in de toekomst mogelijk blijft.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Scherm incluis €750
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord en muis. Verder heb ik alles nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve toetsenbord en muis.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek. Graag producten die betrouwbaar zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet een te grote kast. Natuurlijk liever ook niet te veel herrie.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil het liefst zoveel mogelijk halen uit de €750 die me beschikbaar is gesteld, en het systeem moet in ieder geval 5 jaar meegaan. Graag zou ik van jullie horen of mijn huidige lijst in orde is, of dat ik zaken over het hoofd heb gezien. Kan ik ergens besparen? Dien ik ergens meer uit te geven? Ik heb nu nog geen monitor geselecteerd, maar houd er rekening mee dat ik daar ongeveer 150 - 200 euro voor uittrek. Vandaar dat de onderstaande lijst op ongeveer €550 uitkomt.
Zelf heb ik dit samengesteld:
Alvast hartelijk bedankt!
Ik heb nog een paar wijzigingen gemaakt, en kom nu uit op het onderstaande. Mocht er nog een kenner zijn die zijn/haar licht erop wil laten schijnen, dan hoor ik het graag:
Ik ben bezig met het samenstellen van een budget-game-systeem voor een goede vriend. Het mag, scherm incluis, €750 kosten. Mocht je tips hebben voor een goed scherm, dan hoor ik het graag, maar je mag het eventueel ook weglaten. Ik heb al veelvuldig monitoren van AOC langs zien komen, dus vermoedelijk wordt het er eentje van hen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Multimedia en licht gamen. Gaat momenteel zeker niet om de meest recente titels, maar zou leuk zijn als dat op 1080p en medium settings in de toekomst mogelijk blijft.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Scherm incluis €750
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord en muis. Verder heb ik alles nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve toetsenbord en muis.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek. Graag producten die betrouwbaar zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet een te grote kast. Natuurlijk liever ook niet te veel herrie.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil het liefst zoveel mogelijk halen uit de €750 die me beschikbaar is gesteld, en het systeem moet in ieder geval 5 jaar meegaan. Graag zou ik van jullie horen of mijn huidige lijst in orde is, of dat ik zaken over het hoofd heb gezien. Kan ik ergens besparen? Dien ik ergens meer uit te geven? Ik heb nu nog geen monitor geselecteerd, maar houd er rekening mee dat ik daar ongeveer 150 - 200 euro voor uittrek. Vandaar dat de onderstaande lijst op ongeveer €550 uitkomt.
Zelf heb ik dit samengesteld:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 1600 (12nm) Wraith Stealth koeler Boxed | € 108,03 | € 108,03 |
| 1 | Moederborden | Asus Prime A320M-K | € 47,- | € 47,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1650 Super Windforce OC 4G | € 187,90 | € 187,90 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Focus G Mini | € 51,- | € 51,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 64,57 | € 64,57 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master MWE 450 White 230V - V2 | € 41,- | € 41,- |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 67,25 | € 67,25 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 566,75 | ||
Alvast hartelijk bedankt!
Ik heb nog een paar wijzigingen gemaakt, en kom nu uit op het onderstaande. Mocht er nog een kenner zijn die zijn/haar licht erop wil laten schijnen, dan hoor ik het graag:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 1600 (12nm) Wraith Stealth koeler Boxed | € 109,- | € 109,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 79,90 | € 79,90 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1650 Super Windforce OC 4G | € 187,90 | € 187,90 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Focus G Mini | € 51,- | € 51,- |
| 1 | Monitoren | Philips E-line 245E1S Zwart | € 169,- | € 169,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16 | € 65,99 | € 65,99 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master MWE 450 White 230V - V2 | € 41,- | € 41,- |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 67,71 | € 67,71 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 771,50 | ||
[ Voor 25% gewijzigd door mokerjootje op 10-06-2020 12:03 ]