Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gor
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-06 16:54
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
muzieksysteem geschikt voor buiten onder een blokhut/poolhouse .

Wat is je budget?
150 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil redelijke kwaliteit van muziek, niet echt een kenner maar het moet aanvaardbaar zijn. moet ook geschikt zijn voor kleine feestjes voor 10-15 mensen dus gewoon genoeg kracht. liefst niet teveel kabelwerk. gewoon aux uitgang is voldoende.

[b] merk maakt niet uit. maar dacht zelf aan een gebruikte logitech z906 set. of eventueel zo een set maar deze lijkt me niet genoeg kracht te hebben https://www.maxiaxi.com/t...7mRCFs5R8qvRoCoxQQAvD_BwE. Eventueel een gebruikte 5.1 homecinema set zou ook voldoende zijn. [/i]

Beste antwoord (via Gor op 09-06-2020 22:59)

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:43
Gor schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:09:
voorbeeld: V&A aangeboden: Philips HTB3520G surroundset 5.1 Bluray 1000 Watt

het is nu niet de meest moderne uitvoering maar zou dit niet gewoon niet meer voldoen aan mn eisen dan een JBL LSR305 bijvoorbeeld?
Het hangt er een beetje vanaf wat je verwachting is. Als je echt hoge volumes wenst, en minder om zuiver geluid geeft is de PA set de aangewezen route; wil je iets minder hard maar wel een zuiver geluid is de studio monitor de beste keus; en wil je helemaal niet erg hard spelen en geef je ook niet om de beste kwalitieit geluid maar wil je wel van alle kanten muziek is een soort setje als wat jij vond de oplossing - maar verwacht daarmee geen beukende techno party te organiseren :) .

[ Voor 4% gewijzigd door martyw op 09-06-2020 21:32 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakkertje_01
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:29
Ik zou eens 2e hands kijken op marktplaats met dat budget. Je zou ook eens kunnen kijken naar een JBL partybox oid

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:38

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Voor buitengebruik dus?

Voor dat budget zou ik kijken op Marktplaats naar een jonge receiver/versterker en een paar goede luidsprekers.

@Bakkertje_01 beat me to it. :P

[ Voor 14% gewijzigd door PD2JK op 09-06-2020 14:26 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:46

FeaR

In GoT we trust

Ik zeg geen receiver met speakers of setje PC-speakers. We hebben het hier over gebruik in de buitenlucht en de wens om een feestje te geven voor 10-15 man. Dan neig ik toch zeer sterk om TS richting een PA setje te gaan laten kijken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gor
@FeaR kan je hier iets specifieker over zijn?
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
Gor schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 18:49:
@FeaR kan je hier iets specifieker over zijn?
:)
Bax verkoopt bijvoorbeeld deze Samson expedition xp150, dat is een klein PA setje wat (bijna) binnen budget is, maar dit zijn meer geschikt voor een klein bandje/singer songwriter/o.i.d als je het mij vraagt. Ik zou op zoek gaan naar een stel tweedehands studio monitors, bijvoorbeeld de JBL LSR 305 kom je nog wel eens tegen voor dit soort budget op de bekende tweedehands site

[ Voor 33% gewijzigd door martyw op 09-06-2020 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:38

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb je de mogelijkheid om de spullen vocht- en vorstvrij weg te zetten, wanneer niet in gebruik?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gor
PD2JK schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:40:
Heb je de mogelijkheid om de spullen vocht- en vorstvrij weg te zetten, wanneer niet in gebruik?
ik denk dat dat geen probleem is neen om ze gewoon even binnen te zetten maar dan wel liefst niet te veel kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:46

FeaR

In GoT we trust

martyw schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:11:
[...]
Ik zou op zoek gaan naar een stel tweedehands studio monitors, bijvoorbeeld de JBL LSR 305 kom je nog wel eens tegen voor dit soort budget op de bekende tweedehands site
Die JBL doen maximaal 94 dB SPL continue en 108 dB piek volgens Google. Nu is dat in de woonkamer echt aanzienlijk maar buiten met 10-15 man is het opeens niet zo veel meer.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gor
ik zie dat niemand echt een gebruikte home cinema set aanbeveelt. Is dat omwille dat de geluidskwaliteit onder doet ivm een PA set?

ben eerlijk gezegd niet echt een enorme kenner dus vind bijvoorbeeld mijn m-audio av40's minder goed klinken dan een set logitech x-530 die ik voor 25 euro gekocht heb. Dus het moet zeker en vast geen studiowaardige kwaliteit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gor

het is nu niet de meest moderne uitvoering maar zou dit niet gewoon niet meer voldoen aan mn eisen dan een JBL LSR305 bijvoorbeeld?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• martyw
Gor schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:09:

Het hangt er een beetje vanaf wat je verwachting is. Als je echt hoge volumes wenst, en minder om zuiver geluid geeft is de PA set de aangewezen route; wil je iets minder hard maar wel een zuiver geluid is de studio monitor de beste keus; en wil je helemaal niet erg hard spelen en geef je ook niet om de beste kwalitieit geluid maar wil je wel van alle kanten muziek is een soort setje als wat jij vond de oplossing - maar verwacht daarmee geen beukende techno party te organiseren :) .

[ Voor 4% gewijzigd door martyw op 09-06-2020 21:32 ]

Pagina: 1