Indoor router buiten ophangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:08
ik heb niet een heel goed bereik met de wifi buiten, nu is het ook niet zo slecht dat ik er veel geld aan wil besteden om het op te lossen
Ik heb nog een ASUS-RT-N12 router liggen die ik niet gebruik

Ik weet dat deze officieel niet geschikt is om buiten op te hangen. Maar ik wil deze buiten ophangen. Kan onder een afdak (dus geen regen wat er in kan lopen). Maar zijn er nog andere voorzorgsmaatregelen die ik kan nemen dat de router het snel opgeeft?

Vochtige lucht lijkt mij wel een probleem, zou het een optie zijn om de router in een voedselopbergdoos te plaatsen, gaatje er in boren voor stroom/netwerkkabel, netjes dichtkitten? Of krijg je dan juist condens door de temperatuurschommelingen? en dat het vocht er juist niet uit kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:53
Dit gaat prima, als hij maar droog hangt inderdaad. En niet in volle zon is ook wel verstandig.

Bij m'n ouders hangt er al 5 jaar een IP-camera onder het afdak. Deze camera is officieel ook niet geschikt voor buiten. Heeft al meerdere winters met vrieskou overleefd, mistige dagen, warme zomers enzo.

Dichtmaken zou ik juist niet doen. De elektronica zorgt wel voor wat warmte binnenin de behuizing, waardoor er geen condens optreed.

Wat wel zou kunnen is dat bijv. de netwerkaansluitingen wat gaan corroderen, maar hier heb je wel rubberen dopjes voor om de ongebruikte aansluitingen mee af te doppen. Maar een stukje plakband werkt mogelijk ook al :)

[ Voor 26% gewijzigd door ThinkPad op 10-06-2020 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-04 21:33
Voelt de router iets warm aan als hij aanstaat? Dan verstoot deze het vocht al aardig daardoor. Maar binnen vlak bij de tuin is geen optie? Dat werkt hier prima. Hij staat 30cm achter een raam aan de tuin kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:52
Ik heb deze thuis: https://www.tp-link.com/nl/business-networking/outdoor-ap/eap225-outdoor/

Die gaat in weer en wind goed en is ook niet heel duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-05 22:32

AlexanderB

7800 rpm

Buiten gaat prima zolang er geen water op kan komen, ook geen opspattend water. Voor de rest, op een gegeven moment zal je het ding moeten schoonmaken want er zullen ongetwijfeld spinnen in gaan wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Let ook op zonlicht en reflecties, want de router is waarschijnlijk niet UV-bestendig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:08
Dank voor de reacties! Ik ga hem gewoon ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-02 20:18
Beste is ook op een plek waar wat wind waait en natuurlijk onder een afdak. Of wellicht in de schuur.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:20
Ik zou de printplaat inspuiten met haarlak tegen corrosie en dan gewoon droog ophangen.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:35
Met haarlak ook ... waarom niet gewoon met blanke lak? Of conformal coating die daar voor bedoeld is.

Ik heb er verschillende buiten gehangen in een flinke spatwaterdichte behuizing (hint, die zijn in China VEEL goedkoper) Dan kun je netjes wartels gebruiken voor de kabelinvoer.

Zorg inderdaad dat de doos kan ademen ( in de simpele voor: gewoon een gaatje in de bodem, in de luxe uitvoering, een blindwartel met een goretex membraam)

Repareren doe je zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Of gewoon niet? Het is een router van letterlijk twee tientjes die nu werkeloos in de la ligt. Gewoon ophangen onder een afdakje en klaar.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• killroi
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14-01 23:36
Ik heb mijn TP Link mesh router vacuüm verpakt, met silica gel en de kabel afgedicht met lijmkit. Gewoon met zo'n apparaat waar je normaal je eten mee kunt vacuüm zuigen. Op internet heb ik nog niets gevonden hierover maar ik kan vermelden dat het prima werkt en ik maak mij geen zorgen over vocht e.d.
Hij staat wel onder een afdak en niet in de zon. Heb dat nu een half jaar zo staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:46
Ik zou hem in een halfopen doos plaatsen. De open kant zou ik dichtmaken met van dat superfijne nylon gaas. Genoeg ventilatie, geen condens en geen echte bugs (hehe)
Pagina: 1