Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseLoef
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 27-05-2023
Hai!
Ik ben Jesse en ik wil graag een nieuwe PC bouwen waar ik goed op kan editen en ook een beetje gamen.
Ik heb nu bijna 6 jaar met een MacBook Air uit 2014 gewerkt en ik ben er helemaal klaar mee. Deze laptop voldoet helaas niet meer aan mijn eisen.

Om heel eerlijk zijn: Ik heb niet echt veel verstand van PC's.

Wat ik met de PC wil gaan doen:
Ik edit af en toe voor bedrijven, YouTube kanalen of particulieren.
Voor videobewerking gebruik ik Premiere Pro. Meestal edit ik gewoon in 1080p maar soms ook in 4K, offline dan wel. Het ligt aan wat ik toegestuurd krijg. Ik gebruik wel vaak effecten die intensief zijn voor de computer. Vaak krijg ik de melding "This effect requires GPU acceleration". Dankjewel MacBook :|

Qua gaming maakt het mij niet zoveel uit. Ik heb al een PS4 Pro waar ik al m’n games op heb dus de focus ligt meer op een krachtige edit PC. Maar als ik game is 1080p 60fps prima voor mij.

Prijs
Mijn maximumprijs ligt bij €1.500. Inclusief monitor, verzendkosten, kabels etc.

De componenten
Ik heb geen enkele componenten die ik mee kan nemen naar mijn nieuwe systeem. Omdat ik ze simpelweg niet heb. Ik heb wel een toetsenbord en muis.
Ik heb samen met een vriend van mij een lijst samengesteld. Hij heeft er meer verstand van als ik namelijk.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 205,-€ 205,-
1MoederbordenMSI B450M Bazooka€ 102,85€ 102,85
1VideokaartenGigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G€ 410,-€ 410,-
1BehuizingenNZXT H510 Zwart€ 74,90€ 74,90
1MonitorenAsus TUF Gaming VG24VQ Zwart€ 199,-€ 199,-
1WaterkoelingNZXT Kraken X42 (met AM4 support)€ 102,90€ 102,90
1VentilatorenNZXT Aer RGB120 Single Pack€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16€ 86,33€ 86,33
1VoedingenInter-Tech CPM 750W€ 73,63€ 73,63
1Solid state drivesSamsung 860 QVO 1TB€ 106,95€ 106,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.361,56

Moederbord moet een MSI B450M BAZOOKA MAX zijn. Maar die kon ik hier niet vinden :/
Ik wil namelijk graag een moederbord met WiFi en Bluetooth.

Ik denk dat het wel verstandig is om te besparen op RGB. In verband met de stroomrekening. Maar ja, het ziet er wel tof uit!

Voorkeuren
Ik heb geen enkele voorkeur voor een bepaald merk. Als het systeem maar goed werkt.

Wensen/Eisen
Mijn ouders zijn niet echt blij met de stroomrekening dus een zuinige en stille PC zou wel fijn zijn :)
In hoeverre dat mogelijk is natuurlijk. Als het niet kan ga ik wel het huis uit ;)

Overclocken
Ik denk dat de standaard instellingen voor nu prima zijn. Maar ik denk wel dat ik af en toe inderdaad wat ga overclocken. Misschien bij 4K videoberwerking. Of als ik het maximale uit een game wil halen

Jullie hulp
Ik wil graag een PC die kan wat ik er mee wil doen. Dus een sterke, soepele PC die kan editen en gamen.
De prijs maakt mij echt niet uit, zolang het maar niet te ver over die €1.500 heengaat.
Ik wil eigenlijk weten of mijn samenstelling goed is. Misschien heeft één van jullie wel zoiets van: "Nee die ram moet je niet nemen die is echt slecht" of "Ik denk dat deze videokaart beter is".
Ik wil gewoon jullie advies :)

Alvast heel erg bedankt!!!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:44
1. Voor Adobe is NVidia beter volgens mij, qua acceleratie
2. Wil je geen 4k scherm als je 4k materiaal edit?
3. Extra RAM is in premiere ook fijn
4. Je voeding is volgens mij geen aanrader, maar daar gaan anderen je vast meer input over geven.
5. In het kader van je budget kan je misschien beter een goede luchtkoeler pakken, qua geluid maakt het niet uit, maar je kan die paar tientjes beter gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseLoef
Wow dat is snel, thx!

1. Oke, dus een GPU van Nvidia is beter voor editing.

2. Een 4K scherm is wel erg duur. En meestal worden de video's toch geëxporteerd in 1080p. Dus ik denk dat dat een beetje overbodig is, maar ik zal eens rondkijken.

3. Top, dan ga ik denk ik voor 24/32 i.p.v 16GB.

4. Aah ok, ik wacht dan af op de andere reactie.

5. Top, ik zal ook kijken voor een betere luchtkoeler. En dan heb je het over de PC Koeler en niet over de CPU toch?

Dankjewel voor je advies!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchTowel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 04-07 11:15
Gaat over cpu koeler, je waterkoeling is namelijk ook voor cpu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseLoef
Oeps.

Ok top! Dankjewel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:18
Hey,
zoals jessel al aangaf, je voeding kan je beter veranderen, sowieso heb je maar 500W nodig.
Ik zou zelf liever ryzen 5 3600 hebben dan r7 2700, maar dat is persoonlijke voorkeur. Als je veel bedrijfsmatig doet zou je zelfs voor r7 3700 kunnen gaan.
Als je stilte nodig hebt kan je beter een pricewatch: be quiet! Pure Base 500 Zwart pakken.
liever crucial (of desnoods g-skill) dan corsair met ryzen.
Waarom denk je die waterkoeling nodig te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-06 12:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Je vergeet de Windows licentie in je overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 05-06 14:17
RGB gebruikt trouwens echt niet veel stroom, dus als je het mooi vind, en het de prijs niet veel verandert, zou ik gewoon je wens achterna jagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseLoef
Hann1BaL schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:04:
Je vergeet de Windows licentie in je overzicht.
Klopt! Is gelukkig maar een tientje. Maar alsnog bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseLoef
99ruud99 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:01:
Hey,
zoals jessel al aangaf, je voeding kan je beter veranderen, sowieso heb je maar 500W nodig.
Ik zou zelf liever ryzen 5 3600 hebben dan r7 2700, maar dat is persoonlijke voorkeur. Als je veel bedrijfsmatig doet zou je zelfs voor r7 3700 kunnen gaan.
Als je stilte nodig hebt kan je beter een pricewatch: be quiet! Pure Base 500 Zwart pakken.
liever crucial (of desnoods g-skill) dan corsair met ryzen.
Waarom denk je die waterkoeling nodig te hebben?
Top! Dan zoek ik er een uit met 500W.
Ik snap de waterkoeling niet helemaal want het is een fan volgensmij (voor de cpu). Maar ik heb al een betere fan gevonden denk ik. De coolermaster hyper 212 RGB. In plaats van de NZXT Kraken X42.

Bedankt in ieder geval! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:18
Welke cpu ga je uiteindelijk pakken ? aan de hand daarvan kan makkelijker een advies worden gegeven :) .
Een r7 heeft meer koeling nodig dan een r5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseLoef
99ruud99 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:55:
Welke cpu ga je uiteindelijk pakken ? aan de hand daarvan kan makkelijker een advies worden gegeven :) .
Een r7 heeft meer koeling nodig dan een r5.
Ik denk gewoon de r7 2700x. 5 lijkt mij net iets te zwak en de r7 3700 lijkt mij overkill. Ik heb nu als cooler de Coolermaster Hyper 212. (Dus niet de NZXT Kraken). Is dat voldoende denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eruzuna
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20-03-2024
JesseLoef schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:03:
[...]

Ik denk gewoon de r7 2700x. 5 lijkt mij net iets te zwak en de r7 3700 lijkt mij overkill. Ik heb nu als cooler de Coolermaster Hyper 212. (Dus niet de NZXT Kraken). Is dat voldoende denk je?
Zelfs de stock cooler bij een AMD processor is al heel goed voor de prijs. Het haald misschien niet alles uit je processor, maar het kan zijn taak doen. Zelf vind ik NZXT coolers te duur voor wat je krijgt. bijvoorbeeld: Corsair en Coolermaster hebben vaak de zelfde componenten in de cooler zitten. Bijvoorbeeld de pomp.
Zelf zou ik voor de: pricewatch: Cooler Master MasterLiquid ML240L V2 RGB
gaan. Deze is heel nieuw ook en is veel goedkoper en is een 240mm formaat.
Als dit niet past kan je ook voor de: pricewatch: Cooler Master MasterLiquid ML120L V2 gaan.

Hoop dat dit een beetje heeft geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseLoef
Eruzuna schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 19:14:
[...]

Zelfs de stock cooler bij een AMD processor is al heel goed voor de prijs. Het haald misschien niet alles uit je processor, maar het kan zijn taak doen. Zelf vind ik NZXT coolers te duur voor wat je krijgt. bijvoorbeeld: Corsair en Coolermaster hebben vaak de zelfde componenten in de cooler zitten. Bijvoorbeeld de pomp.
Zelf zou ik voor de: pricewatch: Cooler Master MasterLiquid ML240L V2 RGB
gaan. Deze is heel nieuw ook en is veel goedkoper en is een 240mm formaat.
Als dit niet past kan je ook voor de: pricewatch: Cooler Master MasterLiquid ML120L V2 gaan.

Hoop dat dit een beetje heeft geholpen!
Ja super!
Ik zat inderdaad nog te twijfelen over de cooler dus dit is heel fijn.

Dankjewel :)
Pagina: 1