Minder politiek

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 22:11
Geachte redactie / T podcast,

Het baart me toch wel lichte zorgen over het toenemend aantal politieke artikelen de laatste weken.

Het is uiteraard begrijpelijk dat in tijden van corona en tijden waarin (internationale) politiek invloed heeft op IT/techniek daar zo nu en dan artikelen door de redactie op T.net verschijnen, maar de hoeveelheid politieke artikelen en de exponentiële groei van artikelen waarin politiek nu een prominente rol begint te spelen op de hoofdsite van Tweakers.net baart me toch wel lichte zorgen.

Daarnaast is er bijna geen artikel op T net die voorbij gaat zonder enorme politiek(gekleurde) reacties onder de artikelen. Ik meende dat Tweakers een technisch platform was/is, waar ik als nerd en andere geeks/tweakers samen komen voor techniek. Dat ging decennia goed, maar de laatste weken is Tweakers in mijn opinie meer een politiek platform geworden.

Ik wil niemand de persvrijheid snoeren of zeggen hoe het dan wel moet, maar als het zou kunnen dan liever ietsje minder politiek, en graag meer techniek.

In ieder geval bedankt voor het luisterend oor,
Djerique

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-07 05:58

pino85

Im just a Bird in the Sky

Tweakers is niet per definitie meer voor de doelgroepen waar jij aan refereert.
Ik heb er persoonlijk geen problemen mee dat mensen zeker nu deze techniek koppelen aan politiek.

Veel wetgeving etc heeft ook direct of indirect invloed op technieken.
Dus dat kan en zou wat mij betreft prima handen hand moeten gaan.
Sterker nog ik vind het juist interessant om die koppeling te zien en te lezen. Of we nu willen of niet politiek is eenmaal ook in onze technische onderwerpen en alles wat er aan vast zit in veel gevallen een item en onderdeel. Waarom heb je daar echt moeite mee als ik vragen mag?

[ Voor 30% gewijzigd door pino85 op 09-06-2020 13:34 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 22:11
pino85 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:30:
Waarom heb je daar echt moeite mee als ik vragen mag?
Omdat politiek nieuws over het algemeen geen positief nieuws is. (Niet dat negatief nieuws per definitie slecht nieuws is)

Om een voorbeeld te geven uit mijn eigen leven:
Ik ben persoonlijk de laatste jaren bewust het journaal en andere nieuwsprogramma’s/sites aan het vermijden, en mijn leven is daar absoluut positiever op geworden.

Ik kan het oprecht mensen aanraden. En geloof me, je kan nog steeds prima met alle collega’s in de koffiecorner meepraten.

Niet alleen ikzelf, maar ook kennissen die ook bewust nieuws en politiek mijden hebben daar baat bij.

Ik zat juist op T net en gamer . nl omdat naast de interesses in deze gebieden ook nog weinig politiek ik verwerkt is.

Echter is het helaas nu niet meer te vermijden, gezien politiek nu een standaard onderwerp is geworden op T net.

Ik zie persoonlijk liever meer Techniek en minder politiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:57
Djerique schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:28:
[...]

*knip*

Ik zie persoonlijk liever meer Techniek en minder politiek.
Leuk dat je techniek met een hoofdletter schrijft en politiek niet. :+ Dat gezegd hebbende...
'De' techniek is zo ver ontwikkeld dat de politiek er niet meer omheen kan/wil. Digitaal stemmen hebben we gehad (God dat was een feest), corona app, social media en haar invloed op nieuws/politiek en ga zo maar door. Nou is de politiek ook een mooi broeinest van zeer kundige techneuten mensen die goed bedoeld van de oude stempel zijn en hierdoor de hoofd- en bijzaken van de rechtstaat moeilijk kunnen combineren met de mogelijkheden die de moderne techniek bied. ( O-) ). In mijn optiek spelen er in de politiek ontwikkelingen waar een nieuwsmedium als Tweakers niet omheen kan zonder aan censuur te doen.
Afrondend heb je natuurlijk de keuze om bepaalde artikelen niet te lezen ;)

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:14

Grannd

da Granndest

Volgens mij is het publiek van Tweakers door de jaren heen enorm gegroeid, niet per se omdat ze nieuw publiek aan zijn gaan spreken maar veel meer doordat er een veel grotere groep jonge en oude mannen zijn in Nederland en België die geïnteresseerd zijn in technologie.
Maar doordat het zo'n enorm publiek is, ontsnapt Tweakers er denk ik niet aan om dus ook een breed scala aan artikelen te schrijven. Want al die lezers hebben misschien passie voor tech gemeen, ze hebben ook een heleboel onderlinge verschillen in hun interesses.

Misschien ben je voor jou behoefte niet meer aan het juiste adres bij tweakers, probeer het eens bij de buren van hardware.info, daar ligt de nadruk nog steeds heel sterk op de tech, maar dan wel ook alleen beperkt tot de hardware :+